انقلاب امام(ره) بازگرداننده عزت نفس و حقوق بانوان بود
کد خبر: 3433436
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
فعال دینی فیلیپین در گفت‌و‌گو با ایکنا:

انقلاب امام(ره) بازگرداننده عزت نفس و حقوق بانوان بود

گروه بین‌الملل: پوتره دیرامپاتن دیامپوان گفت: انقلاب امام خمینی(ره) انقلابی بزرگ بود که ابعاد مختلفی داشت و عزت نفس و حقوق بانوان را به آنان بازگرداند.

پوتره دیرامپاتن دیامپوان از مدیران شبکه «اتحاد ادیان» در فیلیپین که برای شرکت در همایش بین‌المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» به ایران آمده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: این دومین سفر من به تهران است. حدود سه سال پیش هم به تهران آمدم تا در همایشی در مورد حقوق بشر سخن بگویم. من مسلمانم و آمدن به این کشور اسلامی را که مردمان خوبی دارد، دوست دارم.

وی که مستقیماً از آمریکا به ایران آمده بود تا در این همایش شرکت کند، توضیح داد: من با شبکه اتحاد ادیان که مقر اصلی آن در شهر سان‌فرنسیسکو در آمریکاست، کار می‌کنم که اساساً یک کانون حمایت جهانی و شبکه بین ادیان است. ما حدود 9000 سازمان و انجمن مردمی داریم که آن‌ها را محافل همکاری می‌نامیم و در حال حاضر در 95 کشور جهان فعالیت می‌کنیم.

فعال دینی فیلیپینی گفت: سابقه آشنایی من با ایران و با امام خمینی به چند سال قبل باز می‌گردد که سفارت ایران در مانیل از من خواستند تا سخنرانی در مورد مسائل مهم اسلامی مانند زیارت و روزه داشته باشم.

وی افزود: من با سفارت ایران رابطه خوبی دارم و آن‌ها برنامه‌های زیادی برای افزایش شناخت مردم نسبت به آموزه‌های اسلام دارند و اینطور بود که ایران و امام خمینی را شناختم.

پوتره دیرامپاتن دیامپوان که یکی از سخنرانان همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی در تهران بود، گفت: این اولین باری نیست که می‌خواهم در مورد امام خمینی سخنرانی کنم. من یکی از کسانی هستم که در مورد ایشان بسیار سخن گفته‌ام.

وی گفت: به عقیده من انقلاب امام خمینی بازگرداننده عزت نفس و حقوق بانوان و استرداد حقوق بانوان یکی از دستاوردهای انقلاب این رهبر بزرگ بود. همچنین خط مشی امام خمینی سازگار با قرآن و آنچه می‌گفت بر مبنای قرآن و سنت بود.

آثار امام(ره) با قرآن همخوانی دارد

فعال دینی فیلیپین که دکترای خود را در رشته آموزش گرفته است، افزود: سخنان و آثار امام خمینی با آموزه‌های قرآن کریم و احادیث همخوان و سازگار است و ایشان در سخنان خود به صورت زیبایی از آموزه‌های قرآنی بهره می‌برد.

دیامپوان به جایگاه مادران از دیدگاه و منظر امام(ره) اشاره کرد و گفت: در نگاه امام خمینی، مادری جایگاه اصلی بانوان در جامعه بود و حضور بانوان در همه ابعاد جامعه با حفظ محجوبیت و همچنین حفظ جایگاه و حقوق بانوان مسلمان مورد تأکید ایشان بود.

فعال اجتماعی فیلیپین گفت: اگر بانوان غیرمسلمان در تلاش برای احقای حقوق و آزادی خود هستند، اسلام این را از قبل به بانوان داده و اگر محدودیتی وجود دارد به دلیل قالب‌های فرهنگی موجود است.

وی افزود: پیامبر(ص) نیز بر جایگاه والای بانوان در جامعه تأکید داشتند و در خطبه آخری که ایراد کردند جایگاه بسیار بالایی برای این گروه ترسیم کردند.

دیامپون در پایان گفت: بعد از حضرت محمد(ص) هیچ پیامبر دیگری نخواهد آمد؛ اما ما معتقدیم که اندیشمندان و رهبران مسلمان از همه نسل‌ها برخواهند خواست که امام یکی از آن‌‌ها بود.

یادآور می‌شود، همایش «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» با شرکت علما و متفکرین مسلمان از کشورهای مختلف دیروز یکشنبه، 10 آبان، در برج میلاد تهران برگزار شد.

مطالب مرتبط
captcha