ویژگی بارز امام(ره) صداقت با خدا، خود و مردم بود
کد خبر: 3429331
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
رئیس جنبش وحدوی در لبنان:

ویژگی بارز امام(ره) صداقت با خدا، خود و مردم بود

گروه بین‌الملل: شیخ غازی یوسف حنینه در همایش «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» گفت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی صداقت با خدا، خود و مردم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، «شیخ غازی یوسف حنینه»، رئیس جنبش وحدوی در لبنان، دیروز، دهم آبان‌ماه در بخش دوم همایش «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» با اشاره به این مطلب گفت: خداوند متعال در آیه 119 سوره توبه می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکُونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان‌) خدا بپرهیزید و با صادقان باشید»، به همین خاطر یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) صداقت با خدا، خود و مردم بود.

وی افزود: در این شخصیت علمی و روحانی بزرگ اسلام، آموزه‌های قرآن و سنت نبوی متجلی شد، امام خمینی(ره) طرح اسلامی خود را در ایران شروع کرد تا بازتابش به کل جهان برسد.

رئیس جنبش وحدوی در لبنان با اشاره به این مطلب گفت: در آمریکای لاتین مردم تحت تأثیر اندیشه امام(ره) قرار گرفتند و یکی از ویژگی‌های این اندیشه، بعد انسانی اسلامی و قرآنی اصیل است.

شیخ غازی یوسف حنینه بیان کرد: به همین خاطر وقتی آثار امام خمینی(ره) را می‌خوانیم، می‌بینیم که امام تمام شعارهای اسلامی را که در 100 سال اخیر گفته شد، به شکل واقعی درآورده و در عمل پیاده کرد.

حنینه با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) «إن الله یبعث لهذه الأمة على رأس کل مائة سنة من یجدد لها أمر دینها: خداوند بر سر هر صد سال، یک نفر را می‌فرستد که وی دین این امت را تجدید کند.» گفت: امام خمینی(ره) تجدیدگر اسلام است که آن را از نوشتار به عمل رساند.

وی همچنین یادآور شد: امام خمینی(ره) با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، نهضت اسلامی خود را آغاز کرد و مؤسس مقاومت اسلامی در کشورهای لبنان و فلسطین بود.

رئیس جنبش وحدوی در لبنان همچنین تصریح کرد: امام خمینی اسلام را از یک طرح فکری و فرهنگی که غرب آن را فقط یک دوره تاریخی می‌دانست، به یک طرح زندگی و همیشگی تبدیل کرد.

حنینه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با 1+ 5 تأکید کرد: از موفقیت‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی، این توافق هسته‌ای بین‌المللی است که ایران را در جهان مطرح کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به فکر و سیره زندگی امام خمینی درمی‌یابیم که مسلمانان با صبر، تلاش و اجتهاد به خدا خواهند رسید.

مطالب مرتبط
captcha