مسیحیان و یهودیان به معنویت قرآنی امام(ره) اذعان دارند
کد خبر: 3428267
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
استاد دانشگاه ویرجینیا:

مسیحیان و یهودیان به معنویت قرآنی امام(ره) اذعان دارند

گروه بین‌الملل: پروفسور ساشادینا در همایش «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» گفت: مسیحیان، یهودیان و ادیان دیگر همه معتقد هستند که امام آن معنویتی را معرفی کردند که با روح قرآن سازگار بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، پروفسور عبدالعزیز ساشادینا، استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا امروز، دهم آبان‌ماه، در همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) در برج میلاد تهران با بیان این مطلب گفت: اگر انسان روح قرآن را درک کند، می‌خواهد همه ابعاد زندگی‌اش و حتی شهروندی‌اش به قرآن متصل باشد نه جدا از آن و این ظهور روح قرآن در قالب معنویت فعال در جامعه است که امام آن را به ما آموخت.

وی افزود: امام(ره) تلاش کرد که روح قرآن به صورت معنویت فعال بروز کند یعنی انسان بتواند دینداری خود را به صورت فعال در جامعه پیاده کند.

پروفسور ساشادینا تصریح کرد: بسیاری از آیات قرآن به عدل و رعایت حقوق مربوط به حوزه شهروندی اشاره دارد. زمانی که من حق شما را رعایت کنم، شما حق مرا رعایت کنید در حقیقت معنویت را به صورت فعال درآورده‌ایم و معنی اخلاق نیز همین است.

پروفسور ساشادینا با تأکید بر علاقه خود به ایران‌زمین، زبان پارسی و مردم ایران گفت: ما اکنون در اینجا در تلاش هستیم که بدانیم چگونه می‌توانیم جامعه خود را با روح قرآن آشنا کنیم. روح قرآن چیست؟ چگونه می‌توان روح قرآن را به دست آورد؟

وی افزود: ما امام راحل را به عنوان رهبری عرفانی و دارنده معنویت اصیل و حقیقی می‌شناسیم. این اصالت معنوی اگر عینیت پیدا کند، می‌تواند محور اخلاق در جامعه شود و جامعه می‌تواند به طرف اخلاقیات برود.

استاد دانشگاه ویرجینیا گفت: رابطه مهم امام و قرآن باید امروز به عنوان یک حرکت جهانی معرفی شود. چیزی که ما در شخصیت امام می‌بینیم این است که عرفان عینی در ایشان به صورت معنویت فعال بروز کرد.

وی افزود: زندگی امام و استحکام و روحیه‌ای که ایشان داشتند، توانست تمام جهان را تحت تأثیر قرار دهد، حتی مسیحیان، یهودیان و ادیان دیگر امروز همه معتقد هستند که امام آن معنویتی را معرفی کردند که با روح قرآن سازگار بود.

ساشادینا گفت: امام راحل به ما نشان دادند که سخن‌گفتن بسیار آسان؛ اما عمل به قرآن بسیار سخت است. اخلاقیات امام به گونه‌ای بود که هیچ کس نتوانست به آن اشکال وارد کند. امام طوری زندگی کردند که آموزه‌های قرآن در شخصیت ایشان متجلی شد.

مطالب مرتبط
captcha