همایش‌های فرهنگی سطحی و صوری نباشند/ شورای عالی انقلاب فرهنگی کوشاتر باشد
کد خبر: 2716965
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
تویسرکانی:

همایش‌های فرهنگی سطحی و صوری نباشند/ شورای عالی انقلاب فرهنگی کوشاتر باشد

گروه جامعه: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان‌ اینکه اجرای همایش‌های فرهنگی اگرچه ضروری است اما باید از حالت سوری و سطحی خارج شود، گفت: بلاغ مبین پیام فرهنگی انقلاب نیاز به فعالیت بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی دانست که دارای پیام‌های فرهنگی برای کل جهانیان است و گفت: سیاست، اقتصاد و امنیت تابعی از این فرهنگ ناب اسلامی هستند.

وی چالش بزرگ کشور ما با دنیا را چالشی فرهنگی دانست و با بیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ فرهنگی به سر می‌بریم اظهار کرد: استکبار جهانی دست به یک تهاجم فرهنگی گسترده زده است که گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی آلوده در همین راستا قابل ارزیابی است.

برخورد سلبی با نهادهای فرهنگی مورد استقبال دشمنان است

حجت‌الاسلام تویسرکانی انجام فعالیت‌های فرهنگی به صورت کلی و بخشی را با توجه به شرایط ذکر شده یکی از امور واجب برشمرد و اظهار کرد:  برخورد سلبی با نهادهای فرهنگی مورد استقبال دشمنان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از نهادهای فرهنگی باید انتظار منطقی داشت گفت: بعد از انقلاب تا کنون نهادهای فرهنگی نمره قابل قبولی در برابر تهاجم‌های غرب داشته‌اند. بیداری اسلامی، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، ناکامی دشمن در صحنه‌های مختلف آثار تلاش‌های نهادهای فرهنگی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه نهادهای کلان فرهنگی متولی سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و تعیین راهبرد باشند و نهادهای بخشی را هدایت کنند تصریح کرد: فرمانده قرارگاه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری هستند و نهادهای گونان گون باید تحت امر این فرمانده مقتدر به فعالیت بپردازند.

بلاغ مبین پیام فرهنگی انقلاب نیاز به فعالیت بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد

وی ادامه داد: این عملیات‌ها یکسان و یکنواخت نیست و گاهی نیاز به تبیین پیام فرهنگی انقلاب دارد. نیاز ما بلاغ مبین در درون جامعه برای شهروندان، مردم منطقه و جهان اسلام و همچنین بشریت است. به نظر می‌رسد برای بلاغ مبین پیام فرهنگی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بیش از گذشته فعال باشد.

وی در ادامه افزود: نسبت به تهاجم فرهنگی نباید حالت دفاعی داشت بلکه ما نیز باید حالت تهاجمی داشته باشیم و این امر نیازمند مطالبه‌گری و برنامه ریزی است. به عنوان مثال پیام انقلاب در زمینه بانوان باید به جهان مصادره و از حقوق انسانی بانوان حمایت شود.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با تأکید بر اینکه رصد فعالیت تهاجم فرهنگی باید به صورت منظم صورت گیرد تا بتوان برای آن راه مقابله‌ای اندیشید، گفت: باید قرارگاه فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی شکل گیرد و نهادهای مختلف تحت لوای این قرارگاه به انجام فعالیت بپردازند.

همایش‌های فرهنگی از حالت سطحی و صوری خارج شوند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اجرای همایش‌ها را از الزامات برنامه‌های فرهنگی برشمرد و گفت: این همایش‌ها اگرچه ضروری است اما باید از حالت صوری و سطحی خارج و به همایش‌های کاربردی تبدیل شوند. بودجه‌های کلانی خرج این دست از همایش‌ها می‌شود که باید مدیریت شود.

captcha