اجرای همایش بدون داشتن اتاق فکر، رفع تکلیف برخی نهادها شده است
کد خبر: 2748333
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
اصلانی:

اجرای همایش بدون داشتن اتاق فکر، رفع تکلیف برخی نهادها شده است

گروه جامعه: رئیس بسیج جامعه زنان کشور با تأکید بر اینکه اغلب همایش‌ها بدون داشتن یک اتاق فکر اجرایی می‌شوند، تصریح کرد: بسیاری از این برنامه‌ها صرفا جهت رفع تکلیف انجام و منجر به اثر در جامعه هدف نمی‌شود.

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی که از سوی نهادهای مختلف با هزینه‌های گزاف در قالب برپایی نمایشگاه و همایش و نشست برگزار می‌شود اظهار کرد: برپایی این دست از برنامه‌ها ضروری است، اما باید از شرایط خاصی نیز برخوردار باشد.

وی با تأکید بر اینکه اغلب همایش‌ها بدون داشتن یک اتاق فکر اجرایی می‌شوند، تصریح کرد: لازمه اجرای یک برنامه فرهنگی داشتن یک اتاق فکر برای نحوه پیشبرد وهدف گذاری است.

اصلانی همچنین انتخاب غلط جامعه هدف همایش‌ها و نشست‌های مختلف را از دیگر مواردی برشمرد که سبب عدم تأثیرگذاری این دست از برنامه‌های فرهنگی می‌شود و عنوان کرد: مهمانان جلسه معمولا مرتبط با موضوع مراسم نیستند و تضاد فکری با مباحثی که قرار است عنوان شود ندارند تا با حضور در این جلسات با دیدگاه‌های جدید نیز آشنا شوند.

استفاده از روش‌های غیرحضوری

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بر ضرورت استفاده از روش‌های غیرمستقیم و غیرحضوری برای انتقال پیام‌های فرهنگی نیز تأکید کرد و گفت: در این مرکز ویدئو کنفرانس ابزار جایگزین برای همایش‌هایی شده است که لزومی به حضور چهره به چهره در آن نیست.

وی اجرای برخی همایش‌های آموزشی و گردهمای‌های توجیهی را ضروروی دانست و گفت: درمقابل، بسیاری ازاین برنامه‌ها صرفا جهت رفع تکلیف انجام و منجر به اثر در جامعه هدف نمی‌شود.

اصلانی فضاسازی فرهنگی را نیز در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی حائز اهمیت خواند و گفت: برخی موضوعات نیازمند جلوه‌گری و تبیین هنرمندانه برای انتقال پیام به جامعه هدف هستند.

captcha