جشن «زیر سایه خورشید» در یزد برگزار شد
کد خبر: 4145316
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

جشن «زیر سایه خورشید» در یزد برگزار شد

بزرگترین و باشکوه‌ترین اجتماع معنوی مردم یزد در قالب جشن «زیر سایه خورشید» با حضور خدام حرم رضوی در صحن امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار شد.

جشن زیرسایه خورشید در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، بزرگترین و باشکوه‌ترین اجتماع معنوی مردم یزد در قالب جشن «زیر سایه خورشید»، پنجشنبه‌ شب، 11 خردادماه با حضور خدام حرم رضوی در صحن امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول ستاد جشنواره زیرسایه خورشید در استان یزد در این مراسم با اشاره به شعار امسال این جشنواره با عنوان «جمعمان جمع است زیر پرچمت» گفت: این شعار با توجه به اهمیت همبستگی، اتحاد و یکپارچگی در سطح کشور و حتی بین‌الملل حول محور شخصیت امام رئوف حضرت رضا(ع) که محور وحدت تمامی ادیان و اقوام و حتی ملل مختلف هستند، انتخاب شده است.

وی زیارت از راه دور را هدف اولیه و اصلی این جشنواره اعلام کرد و افزود: آنچه مهم است پیوند قلبی امت با امام مهربانی‌هاست، هر چند زیارت از نزدیک امام رضا(ع) قابل توجه است، اما برای همگان در تمامی برهه‌ها امکان‌پذیر نیست و لذا زیارت از راه دور قلب و جان هر انسانی را متوجه امام رئوف می‌کند و سبب پالایش وجودی او می‌شود.

مجتبی حیدری، دبیر ستاد شانزدهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» استان یزد نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه یزدی‌ها ارادت خاصی به امام هشتم دارند و به اعتقاد ما یزد، صحن دارالعباده حرم است، گفت: در سال‌های گذشته استقبال مردم یزد از این جشن شگفت‌آور و حیرت‌انگیز بود و خوشبختانه امسال نیز شاهد حضور و استقبال پرشور مردم هستیم.

وی بیان کرد: جشنواره زیر سایه خورشید برای شانزدهمین سال و با حضور 17 نفر از خادمان امام رضا(ع) در سطح شهرها و روستاهای استان اجرایی و حدود 400 برنامه در طول دهه کرامت ذیل این جشنواره پیش‌بینی شده بود که با حضور خدام رضوی در سطح شهرستان‌های استان اجرایی شد. 

یادآور می‌شود، جشن بزرگ زیر سایه خورشید با برپایی نماز جماعت توسط آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد آغاز و سپس زیارت امین‌الله به یاد صحن و سرای حضرت رضا(ع) قرائت شد. اوج این برنامه‌ها نیز با حضور خدام و اهتزاز پرچم متبرک گنبد مطهر رقم خورد. سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی یادگار سخنران آستان قدس در حرم مطهر رضوی، اجرای برنامه توسط صادق آهنگران و سیدمهدی تحویلدار، رونمایی از سرود یاران خراسانی و... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha