خادمی ۷۵۰ یزدی در جشنواره «زیر سایه خورشید»
کد خبر: 4144289
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

خادمی ۷۵۰ یزدی در جشنواره «زیر سایه خورشید»

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با بیان اینکه 750 نفر در جشنواره «زیر سایه خورشید» مشغول خادمی هستند، به حضور پررنگ دهه هشتادی‌‌ها در این جشنواره اشاره کرد.

مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد، یکشنبه‌شب، 7 خردادماه در ویژه‌برنامه «زندگی سلام» در محل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: جشن زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت در تمامی استان‌ها، شهرها و روستاها در حال برگزاری است. همچنین این جشن‌ها در 10 نقطه دنیا با حضور خدام و پرچم متبرک حرم رضوی برگزار می‌شود و دلدادگان امام رضا(ع) برای استقبال از خادمان و پرچم متبرک حرم رضوی حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه شاهد هستیم در جامعه ما و سطح دنیا معنویت به صورت شتابان در حال رشد است، به نحوی که محاسبات دشمنانِ حقیقت و معنویت، بهم ریخته و علی‌رغم تلاش‌های دشمن، سال به سال و روز به روز این حرکت رضوی کوبنده‌تر و پرشکوه‌تر برگزار می‌شود و این امر نشان می‌دهد مردم دنیا به سمت معنویت، عقلانیت و رشد و تعالی انسانیت در حال حرکت هستند و نمونه آن همین جشن‌های باشکوهی است که در حال برگزاری است.


بیشتر بخوانید: 


مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با تشریح جزئیات جشنواره زیرسایه خورشید گفت: در قالب این جشنواره، خادمان رضوی در گروه‌های مختلف که هر گروه متشکل از یک نفر روحانی مبلغ، یک نفر ذاکر اهل بیت، دو نفر خادم حرم رضوی که حامل پرچم متبرک هستند، است، در لایه‌های مختلف اجتماع دیدار و برنامه دارند. این دیدارها در تمام لایه‌های اجتماع اعم از نهادها، سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی، منازل و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، دیدار با علما و نخبگان، هنرمندان، فعالان اجتماعی و... برگزار می‌شود.

 وی افزود: امسال با توجه به شعار سال که «رشد تولید و مهارم تورم» نامگذاری شده، خادمان حرم به منظور تقدیر و تجلیل از کارآفرینان در مراکز تولیدی، کارگاه‌ها و کارخانجات حضور می‌یابند. امسال به یمن روز میلاد ضامن آهو، در ندامتگاه مرکزی یزد به واجدان شرایط هشت روز مرخصی اعطا شد تا به آغوش خانواده برگردند.

مهدوی‌نژاد، دیدار با خانواده شهید زرتشتی یزد، حضور در مراکز دانش بنیان، بدرقه حجاج بیت‌الله الحرام از فرودگاه یزد، تجلیل از فعالان عفاف و حجاب، تکریم همسران شهدا در قالب ویژه‌برنامه «محفل حوران»، دیدارهایی در راستای بحث فرزندآوری و تحکیم خانواده، دیدار با خانواده‌های پرجمعیت و ... را از دیگر برنامه‌ها خادمان حرم رضوی برشمرد و ادامه داد: در این دیدارها علاوه بر ایجاد و تزریق معنویت و برکت، سعی شده تا مسئولان در جریان بعضی از مشکلات مراکز، کارگاه‌ها و خانواده‌ها قرار گرفته و برای رفع این مشکلات به یمن حضور پرچم امام رضا(ع) تلاش کنند.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با اشاره به آزادی دو نفر زندانی در شهرستان خاتم، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان دهه کرامت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در دستور کار جشنواره زیر سایه خورشید باشد.

مهدوی‌نژاد گفت: در دنیا یکی از روش‌های درمانی که مورد توجه قرار گرفته، بحث «نیایش درمانی» است. در بعضی کشورها مانند انگلستان، کشیش طبق درخواست بیمار در بیمارستان حضور یافته و چند دقیقه قبل از عمل جراحی با بیمار صحبت می‌کند، که طبق تحقیقات و پژوهش‌ها این افراد روند بهبودی بهتری نسبت به سایر بیماران داشته‌اند. لذا واضح است وقتی خادمان امام رضا(ع) با پرچم سبز متبرک وارد بیمارستان می‌شوند و تخت به تخت از بیماران عیادت می‌کنند، چه تأثیرات مثبت روحی و روانی در بیمار ایجاد می‌شود و ما شاهد هستیم که در روند درمان آنها تأثیر دارد.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه «زیر سایه خورشید یزد» با هدف ثبت‌نام خادمان افتخاری بیان کرد: این سامانه به مناسبت دهه کرامت ایجاد شده و دارای دو بخش خدمت و برنامه است که افراد با انتخاب بخش خدمت می‌توانند برای خدمت در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

مهدوی‌نژاد گفت: کلمه «شجر» مخفف شبکه جوانان رضوی است و جوانان کل کشور تحت این شبکه، متولی برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در استان‌ها و شهرستان‌ها در دهه کرامت هستند. در استان یزد نیز هیئت انصار ولایت برگزار کننده جشنواره است و در هر شهرستان یک تشکل مذهبی انتخاب شده که متولی برگزاری این جشنواره در شهرها و روستاها است.

وی ادامه داد: هم اکنون 750 نفر در شهر یزد خالصانه مشغول به خادمی هستند که از این تعداد 500 نفر در شهرستان‌ها و 150 نفر از بانوان در شهر یزد مشغول به فعالیت هستند، البته از این تعداد 50 نفر دهه هشتادی‌ هستند.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد گفت: اوج برنامه‌های این جشنواره مراسم جشن بزرگ زیر سایه خورشید است که به عنوان بزرگترین اجتماع مردمی یزد، پنج‌شنبه شب، یازدهم خردادماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا و با حضور خدام و پرچم متبرک رضوی و برنامه‌هایی ویژه در صحن آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha