آزادی 6 زندانی محکوم مالی همزمان با میلاد امام رضا(ع) در یزد
کد خبر: 4145002
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

آزادی 6 زندانی محکوم مالی همزمان با میلاد امام رضا(ع) در یزد

مدیرکل زندان‌های استان یزد از آزادی 6 محکوم مالی جرایم غیرعمد در قالب پویش «بخشش کریمانه» به همت ستاد دیه و مشارکت نیکوکاران یزدی به مناسبت میلاد امام هشتم خبر داد.

رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های استان یزد، امروز، دهم خردادماه در جمع خبرنگاران از آزادی 6 محکوم مالی جرایم غیرعمد در قالب پویش «بخشش کریمانه» به همت ستاد دیه و مشارکت نیکوکاران یزدی به مناسبت میلاد امام هشتم خبر داد.

مقبلی، مبلغ بدهی این زندانیان را 29 میلیارد و 775 میلیون ریال خواند و افزود: 15 میلیارد ریال توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل به مبلغ 14 میلیارد و 775 میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 6 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد با تشریح نوع محکومیت این مددجویان اظهار کرد: از این تعداد زندانی آزادشده، پنج مددجو مربوط به محکومان مالی و یک محکوم نیز مربوط به پرداخت نفقه بود.

مدیر‌کل زندان‌های استان یزد گفت: در سال جاری ستاد دیه استان یزد به مناسبت دهه کرامت اقدام به برگزاری پویش «بخشش کریمانه» کرد و در بسیاری از شهرستان‌ها و روستاها مردم همزمان با حضور خدام رضوی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید مبالغی را به این ستاد اهدا کردند که می‌توان به کمک 26 میلیون تومانی اهالی روستای صالح آباد تفت و کمک 50 میلیون تومانی اهالی روستای گردکوه  مهریز اشاره کرد.

مقبلی ادامه داد: در روز آغاز این پویش و همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تعدادی از زائران کاروان 34179 یزد که در تاریخ پنجم خردادماه راهی سرزمین وحی شدند، یکصد میلیون تومان که بخشی از هزینه ولیمه سفر خود بود، را به امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند.

نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان دبستان دخترانه آزادمنش به دلیل راه‌اندازی بازارچه خیریه با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: یکی دیگر از اقدامات زیبایی که در این ایام شاهد آن بودیم، کمک 15 میلیون تومانی دانش آموزان مدرسه دخترانه دوره اول آزادمنش بود که این اقدام نیز در دهه کرامت اتفاق افتاد.

مقبلی در پایان از برگزاری «گلریزان رضوی» در جشن بزرگ زیر سایه خورشید که پنجشنبه‌شب، 11 خردادماه در یزد برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته آیین گلریزان رضوی بعد از نماز مغرب و عشا در محل امامزاده سید جعفر محمد (ع)  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha