از افزایش آمار شهدا تا تظاهرات ضدصهیونیستی در اسپانیا
کد خبر: 4201871
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
با تحولات فلسطین

از افزایش آمار شهدا تا تظاهرات ضدصهیونیستی در اسپانیا

براساس اعلام وزارت بهداشت نوار غزه آمار شهدای فلسطینی در این باریکه به 29692 نفر رسیده و 69879 نفر هم زخمی شده‌اند. این درحالی است که تظاهرات گسترده‌ای در اسپانیا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار شد.

از افزایش آمار شهدا تا تظاهرات ضدصهیونیستی در اسپانیابه گزارش ایکنا به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه آمار جدید شهدا و مجروحان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون را اعلام کرد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، شمار شهدای نوار غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون به ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر و شمار مجروحان به ۶۹ هزار و ۸۷۹ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت نوار غزه افزود که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هفت جنایت کشتار جمعی مرتکب شد که طی آن ۸۶ نفر شهید و ۱۳۱ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرد که به علت تداوم حملات اشغالگران، نیروهای امدادرسان از کمک به مجروحان و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا عاجز هستند و شمار زیادی از پیکرهای شهدا در خیابان‌ها انباشته شده است.

از رسیدن آمار شهدا و مجروحان به 99 هزار و 500 نفر تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اسپانیا

حمله حزب الله با موشک «فلق» به پادگان رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که یک پادگان دیگر نظامی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

در بیانیه حزب الله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۱۵ ظهر امروز یکشنبه پادگان «زبدین» ارتش رژیم صهیونیستی را در مزارع اشغالی شبعا با موشک «فلق ۱» و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین ساعتی قبل از این حمله با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به پادگان نظامی «رامیم» رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه خبر داده بود.

از رسیدن آمار شهدا و مجروحان به 99 هزار و 500 نفر تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اسپانیا

حماس: ابراز خوش‌بینی درباره توافق مبادله اسرا واقع‌بینانه نیست

یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت که ابراز خوش‌بینی درباره اینکه به زودی توافق بر سر مبادله اسرا به نتیجه خواهد رسید، واقعیت را منعکس نمی‌کند.

این مقام ارشد حماس در گفتگو با الجزیره افزود: ما برای پایان دادن به رنج مردم خود و توقف جنگ نسل‌کشی، با میانجی‌ها تعامل مثبت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: نتانیاهو از پاسخگویی به مهمترین خواسته‌های ما مبنی بر توقف تجاوز، عقب نشینی کامل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه طفره می‌رود.

کشتار ملت فلسطین از طریق به گرسنگی کشاندن آنها در شمال نوار غزه مصداق بارز نسل‌کشی است و کل روند مذاکرات را تهدید می‌کند.

اظهارات این مقام ارشد حماس در حالی است که رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع داخلی این رژیم ابراز خوش‌بینی کردند که قبل از ماه رمضان توافق بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و اسرائیل حاصل شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مذکور افزودند که کابینه جنگ این رژیم تصمیم گرفت به یک هیئت اسرائیلی اجازه دهد تا برای ادامه مذاکرات در مورد توافق مبادله اسرا به قطر برود.

این رسانه‌ها همچنین به نقل از یک مقام امنیتی گزارش دادند که این توافق احتمالی مانع از عملیات زمینی در رفح نمی‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی افزودند که این هیئت در روزهای آینده برای ادامه این مذاکرات با هدف توافق بر سر آتش‌بس چند هفته‌ای که شامل آزادی اسرای اسرائیلی در ازای آزادی اسرای فلسطینی می‌شود، راهی دوحه خواهد شد.

از رسیدن آمار شهدا و مجروحان به 99 هزار و 500 نفر تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اسپانیا

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: جنگ غزه ادامه خواهد یافت

یسراییل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما زیربار فشارها نمی‌رویم. احدی مانع از ورود ما به رفح نخواهد شد اما ما آنرا بر اساس تفاهمات بین المللی انجام خواهیم داد.

وی افزود: جنگ متوقف نخواهد شد زیرا ما نمی‌توانیم که با ماندن حماس کنار بیاییم.

کاتز ادعا کرد: تشکیلات خودگردان و فتح در اداره اوضاع در غزه نقشی نخواهند داشت. ارتش اسرائیل بر غزه مسلط خواهد شد و همین کار را در کرانه باختری نیز انجام خواهیم داد.

از سوی دیگر رسانه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: برآوردهای حاکی از آن است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از نیروهای حماس در شمال غزه باقی مانده‌اند.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: عملیات نظامی ما در بیمارستان ناصر در خان یونس به پایان رسیده است.

از رسیدن آمار شهدا و مجروحان به 99 هزار و 500 نفر تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اسپانیا

هلاکت ۲۴۰ نظامی صهیونیست از آغاز تجاوز زمینی به نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی دیگر خود از تیپ «گعفاتی» در نبردهای نوار غزه اذعان کرد.

با هلاکت این نظامی صهیونیست شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز زمینی به نوار غزه به ۲۷۰ نفر افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه از کشته شدن یک نظامی دیگر خود از تیپ گعفاتی در نبردهای نوار غزه خبر داده بود.

این آماری است که ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به آن اعتراف کرده و شمار حقیقی تلفات این رژیم بسیار بالاتر است.

از رسیدن آمار شهدا و مجروحان به 99 هزار و 500 نفر تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اسپانیا

تظاهرات سراسری مردم اسپانیا در دفاع از غزه

امروز یکشنبه هزاران نفر از مردم اسپانیا در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند تا حمایت خود را از مردم فلسطین در غزه اعلام کنند.

گفته می‌شود که این تظاهرات سراسری در ۱۰۰ شهر اسپانیا در حال برگزاری است.

یکی از خواسته‌های اصلی این تظاهرات سراسری در اسپانیا درخواست مردم از دولت این کشور است که صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

مردم اسپانیا از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، تظاهرات و تجمع‌های زیادی برگزاری کردند.

پیش از این ایان بلارا، وزیر حقوق مدنی اسپانیا با درخواست از رهبران کشورهای اروپایی جهت اقدام علیه رژیم صهیونیستی، خطاب به اروپایی‌ها گفت: ما را در این نسل‌کشی همدست نکنید. بلارا همچنین خواستار پیگرد قانونی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در نوار غزه شد.

وی در ویدئویی احساسی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت: بعد از این شب جهنمی در غزه، یک پیام خیلی ساده اما خیلی مهم برای رهبران اروپایی دارم؛ ما را در این نسل‌کشی همدست نکنید. دست به کار شوید!

از رسیدن آمار شهدا و مجروحان به 99 هزار و 500 نفر تا تظاهرات ضد صهیونیستی در اسپانیا

ژنرال بازنشسته صهیونیست: کابینه از کنترل نتانیاهو خارج است

فرمانده پیشین بخش شمالی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: کابینه نتانیاهو توسط وزیران دارایی و امنیت داخلی اداره می شود.

«نوعام تیفون» افزود: نتانیاهو هیچ کاره است و ما درحالی که بیشترین نیاز را به آمریکا داریم، اقدامات سموتریچ و بن گویر به روابط تل آویو و واشنگتن آسیب زیادی وارد کرده است.

وی درباره مذاکرات مربوط به مبادله اسرا با جنبش حماس گفت: این اقدام معامله با شیطان است ولی تنها راه آزادسازی اسیران صهیونیست است.

تیفون با اعلام اینکه نزدیک بودن ماه رمضان به تسریع در دستیابی به توافق کمک می‌کند، تصریح کرد: زمان مناسب برای آزادسازی اسیران به پایان رسیده است ولی همچنان فرصت برای این کار باقی است.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب اعزام هیئتی برای تکمیل مذاکرات با حماس بر سر مبادله اسیران به قطر را تصویب کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هیئت این رژیم با سطحی کمتر از سطح نمایندگی که در کنفرانس پاریس شرکت کرد، به دوحه می رود.

مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی بر سر تبادل اسیران از طریق میانجی‌ها روز جمعه گذشته با شرکت یک هیات از اسرائیل به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس سازمان اطلاعات این رژیم (موساد)، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.

مذاکرات با خوش‌بینی محتاطانه درباره احتمال دستیابی به توافق قبل از آغاز ماه رمضان در نیمه اول ماه مارس آینده انجام شد.

رسانه‌های صهیونیستی روز شنبه به نقل از مقامات این رژیم نوشتند که مذاکرات پاریس خوب و شاهد پیشرفت بوده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اشاره به خوش‌بینی یک مقام سیاسی این رژیم و ابراز رضایت از روند مذاکرات، افزود که مذاکرات خوبی انجام و پیشرفت‌های زیادی حاصل شد.

وی افزود: مبنایی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن، یک طرح و مذاکره ایجاد کرد.

پیشتر شبکه خبری قاهره به نقل از یک منبع رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که نشست‌های تکمیلی مذاکرات پاریس در مورد آتش‌بس در نوار غزه برگزار خواهد شد.

همچنین پایگاه خبری «الیوم السابع» به نقل از یک منبع مسئول مصری از پایان دیدارهای پاریس بین مصر، قطر، آمریکا و رژیم اسرائیل در خصوص آتش بس در نوار غزه خبر داد و افزود: تلاش ها در این زمینه در هفته جاری ادامه می یابد.

رسانه های رژیم اسرائیل نیز گزارش دادند: این احتمال وجود دارد که نشست پاریس به پیشرفتی در جهت دستیابی به توافق تبادل اسیران و بازداشت شدگان منجر شود.

پاریس پایتخت فرانسه از طریق میانجی ها بین رژیم اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس میزبان نشست های جدید مذاکرات طرفین برای توافق مبادله اسیران دو طرف و برقراری آتش بس بشردوستانه است.

تا پیش از این مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی بی نتیجه‌ بوده است.

انتهای پیام
captcha