از تداوم عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی
کد خبر: 4201295
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
با تحولات فلسطین

از تداوم عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی

حزب الله لبنان از انجام 3 عملیات جدید علیه رژیم صهیونیستی خبر داد، این درحالی است که وزیر تندروی این رژیم اعتراف کرده است که در میان اعضای کابینه جنگ آن اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۳ عملیات دیگر را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۲۵ عصر امروز چهارشنبه بیست‌ویکم فوریه ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به آن آسیب مستقیم وارد کردند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که عملیات دیگری را علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی «آویویم» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده و شماری از این نظامیان را به هلاکت رسانده و شمار دیگری را نیز زخمی کرده است.

در بیانیه دیگر حزب‌الله نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در پاسخ به تعرض‌های اسرائیل به روستاها و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه حمله به غیرنظامیان در مجدل زون، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۲۲ عصر امروز چهارشنبه، بیست‌ویکم فوریه ۲۰۲۴ شهرک «متسوفا» را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان ۹ عملیات دیگر را در روز جاری به انجام رسانده بود و با احتساب این ۳ عملیاتِ جدید، شمار عملیات‌های امروز حزب‌الله علیه مواضع صهیونیستی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به ۱۲ عملیات می‌رسد.

رسانه‌های عبری‌زبان نیز گزارش دادند که ۱۰ موشک از سمت لبنان به سوی الجلیل غربی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک‌های «مجدل زون»، «یارین» و «زبقین» در جنوب لبنان خبر داد.

بنا بر گزارش‌ها، اطراف شهرک «عیتا الشعب» واقع در جنوب لبنان نیز هدف ۲ حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

از تداوم عملیات حزب الله علیه رژیم تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی

هلاکت شماری از نظامیان صهیونیست به دست مبارزان قسام

 گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) از عملیات‌های جدید خود علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.

مبارزان قسام موفق شدند گروهی از تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی را که در خانه‌ای در منطقه «الحاووز» در غرب شهر خان‌یونس سنگر گرفته بودند با گلوله «آر پی جی» هدف قرار داده و پس از درگیری با آن‌ها ۴ نظامی صهیونیست را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن به هلاکت برسانند و دیگر نظامیان صهیونیست را نیز زخمی کنند.

۲ گروه دیگر از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نیز که در ۲ خانه دیگر منطقه الحاووز سنگر گرفته بودند از سوی مبارزان قسام با گلوله ضدسنگر «تی بی جی» هدف قرار داده شدند. در این عملیات نیز شماری از نظامیان صهیونیست به دست مبارزان قسام به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

از تداوم عملیات حزب الله علیه رژیم تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی

انهدام تانک مرکاوا ارتش صهیونیستی

در ادامه ضربات مهلک گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه نظامیان و جنگ افزارهای صهیونیست‌ها در نوار غزه، گردان‌های القسام روز چهارشنبه از انهدام تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در خیابان صلاح الدین محله زیتون در شرق نوار غزه خبر دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جنوب محله الزیتون در شهر غزه وارد درگیری‌های شدیدی شدند که طی آن این نیروها را با گلوله‌های خمپاره و ادوات جنگی آن‌ها را نیز با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ و بمب‌های شواظ هدف قرار دادند.

قسام افزود: بالگردها و خودروهای زرهی دشمن که در حال انتقال کشته‌ها و مجروحان بودند، در جنوب محله الزیتون دیده شدند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در خیابان صلاح الدین در محله الزیتون در شهر غزه با بمب "شواظ" هدف قرار داده و منفجر کرده است.

از تداوم عملیات حزب الله علیه رژیم تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی

عملیات مشترک گردان‌های قدس و تیپ‌های «ناصر صلاح‌الدین»

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) و تیپ‌های «ناصر صلاح‌الدین» از عملیات مشترک علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بر این اساس گردان‌های قدس و تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین در عملیاتی مشترک نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه پشت قبرستان شرقی واقع در شرق جبالیا در شمال نوار غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قدس نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز شهرک «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه با خمپاره هدف قرار دادند.

همچنین مبارزان گردان‌های «ابوعلی مصطفی» در عملیات مشترک با تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین موفق شدند که یک بمب بشکه‌ای را به روی یک جنگ‌افزار صهیونیستی منفجر و این جنگ‌افزار را منهدم کنند. طی این عملیات مشترک شماری از نظامیان سوار بر این جنگ‌افزار به دست مبارزان مقاومت به هلاکت رسیده و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

گردان‌های «المجاهدین» نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در عملیات مشترک با گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) مرکز تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک الزیتون شهر غزه را با خمپاره هدف قرار داده و شاهد انتقال نظامیانِ صهیونیستِ به هلاکت‌رسیده و زخمی‌شده توسط بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

مبارزان گردان‌های «شهدا الاقصی» نیز موفق شدند یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در محور شهرک الزیتون با گلوله «تاندوم» هدف قرار دهند.

از تداوم عملیات حزب الله علیه رژیم تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی

عضو کابینه جنگی تل‌آویو: نشانه‌های اولیه از توافق جدید اسرا وجود دارد

بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه در نشستی خبری اعلام کرد که نشانه‌های اولیه وجود دارد که نشان از یک توافق جدید احتمالی بر سر اسرا دارد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که بنی گانتز در ادامه لفاظی‌های خود علیه مقاومت در نوار غزه گفت که بدون یک توافق جدید اسرا، اسراییل حتی در ماه رمضان هم به عملیات خود ادامه خواهد داد.

رهبر اپوزیسیون و رییس حزب «اتحاد» اسراییل افزود: «در میدان درگیری، ما درصدد آغاز عملیات در رفح (جنوب نوار غزه) هستیم که پس از تخلیه منطقه از ساکنان (آوارگان فلسطینی) آغاز خواهد شد.»

وی ادامه داد: ما در هر سناریویی تا رسیدن به اهداف خود به جنگ ادامه خواهیم داد.

گانتز در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین مدعی شد: دیگر اقدامات یکجانبه مانند به رسمیت شناختن کشور فلسطین راهی برای ثبات منطقه‌ای و حل و فصل سیاسی مشکلات نیست.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا اخیراً به نقل از منابعی نوشت ممکن است واشنگتن به‌زودی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد؛ حتی اگر مرزها و دیگر جزییاتش بعداً مشخص شوند. منابع مذکور همچنین اعلام کردند این امر براساس قطعنامه سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین صورت می‌گیرد و واشنگتن مانعی برای آن نخواهد داشت.

از تداوم عملیات حزب الله علیه رژیم تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی

وزیر تندروی رژیم صهیونیستی: در کابینه جنگ اختلاف وجود دارد

بتسالل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی به وجود اختلاف میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

اسموتریچ تأکید کرد که در میان اعضای کابینه جنگ و همچنین در میان شهرک‌نشینان صهیونیست اختلاف نظر وجود دارد.

وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی با تاکید بر عدم تمایل به تبادل اسیران با مقاومت فلسطین گفت: تنها یک راه برای بازگرداندن اسیران وجود دارد و آن هم اعمال فشار بر «السنوار» است.

اسموتریچ با اشاره به اولویت‌نداشتن بازگرداندن اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه بیان کرد: بازگرداندن اسیران و از بین‌بردن حماس مهم هستند و نباید هیچکدام از این هدف‌ها فدای دیگری شود.

اما از طرف دیگر یاییر لاپید رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در اشاره ضمنی به سخنان اسموتریچ گفت: باید از بیان این سخن پوچ که یا باید اسیران آزاد شوند و یا پیروزی محقق شود دست برداشت، زیرا بدون بازگرداندن اسیران پیروزی‌ای وجود نخواهد داشت.

لاپید با انتقاد از ضعف و ناکامی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: کابینه‌ای داریم که به وظایف خود عمل نمی‌کند و هیچ تصمیمی را اتخاذ نمی‌کنند.

گفتنی است روز گذشته بتسییل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: مهم‌ترین موضوع برای ما بازگشتن اسیران به هر قیمتی نیست، بلکه موضوع مهم نابودی حماس است.

اسموتریچ ادامه داد: کسانی که خواهان امضای توافق تبادل اسیران به هر قیمتی هستند، برای اسراییل زیان به ارمغان می‌آورند و احتمال بازگرداندن اسیران را کاهش می‌دهند.

از سوی دیگر یاییر لاپید رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان اسموتریچ گفت: موضع اسموتریچ در خصوص بازگرداندن اسیران ننگی اخلاقی است.

از تداوم عملیات حزب الله علیه رژیم تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی

سازمان ملل: نیم میلیون نفر در غزه در آستانه قحطی قرار دارند

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد که نیم میلیون نفر از ساکنان غزه در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.

گریفیتس افزود: این افراد به ساده‌ترین نیازمندی‌های بنیادین غذایی، آبی و مراقبت پزشکی دسترسی ندارند. محرومیتی که ساکنان غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند سخت و ژرف است و کمک‌ها هرچقدر هم که باشند باز پاسخگوی نیازهای آنان نخواهند بود.

وی ادامه داد: ما از اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر در غزه خواستیم که راه رسیدنِ کمک‌ها را هموار کند، اما سودی نداشت. برخی شهرک‌های نوار غزه به طور کامل محو شده‌اند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه بیان کرد: خودداری گروه ۲۰ از هرگونه اقدامی، به مرگ شمار بیش‌تری از کودکان و زنان غزه خواهد انجامید. ما از اعضای گروه ۲۰ می‌خواهیم که به توقف این جنگ و نجات ساکنان غزه کمک کنند.

گریفیتس گفت: آنچه در ۱۳۷ روز گذشته در غزه رخ داده از نظر شدت، ددمنشی و گستره بی‌سابقه بوده است ما برای انجام وظایف خود و رفع نیازهای موجود در نوار غزه به امنیت نیاز داریم.

از تداوم عملیات حزب الله علیه رژیم تا اعتراف به اختلاف در کابینه امنیتی

 مخالفت دادگاه عالی لندن با درخواست تعلیق صادرات سلاح به

دادگاه عالی لندن درخواست تعلیق صادرات تسلیحات انگلیسی به اسراییل را رد کرد. این امر پس از آن صورت گرفت که ائتلافی از گروه‌های حقوق بشر در ماه ژانویه از دیوان عالی درخواست کردند تا بررسی قضایی تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر ادامه فروش قطعات یدکی و تسلیحات نظامی به اسراییل را تسریع بخشد. این گروه‌ها معتقد بودند که صادرات سلاح برای رژیم صهیونیستی خطر آشکاری برای قوانین بین المللی بشردوستانه است.

با اینکه دادگاه حکم به رد این دادخواست داد، اما طبق آنچه وکلای دادستان در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه گزارش داده‌اند طرف‌های شاکی در حال تجدیدنظرخواهی از این تصمیم هستند.

با افزایش جنایات در نوار غزه سازمان‌های طرفدار فلسطین شکایت‌های متعددی را برای جلوگیری از صادرات تسلیحات به اسراییل تنظیم کرده‌اند.

در اواسط فوریه نیز دادگاه استیناف در لاهه رأی داد که هلند باید تحویل قطعات یدکی جنگنده‌های F-35 مورد استفاده اسراییل در نوار غزه را متوقف کند، زیرا «خطر آشکار» وجود دارد و این هواپیماها می‌توانند در نقض قوانین بین المللی مورد استفاده قرار گیرند.

شمار شهدای جنگ اسراییل در نوار غزه از ۷ اکتبر به ۲۹۱۹۵ نفر و شمار زخمی‌ها ۶۹۱۷۰ نفر رسیده است، در حالی که ایالات متحده بار دیگر پیش نویس قطعنامه الجزایر را در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه در نوار غزه بود وتو کرد.

بمباران نوار غزه توسط اسراییل برای صد و سی و هفتمین روز با توجه به وضعیت فاجعه بار انسانی ادامه دارد، در حالی که مذاکرات بر سر آتش بس جدید و تلاش جامعه جهانی برای منصرف کردن اسراییل از حمله به رفح ادامه دارد.

 

انتهای پیام
captcha