از استقبال صهیونیست‌ها از مذاکرات پاریس تا حمله حزب الله به 4 مرکز نظامی اسرائیل
کد خبر: 4201780
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۹
با تحولات فلسطین

از استقبال صهیونیست‌ها از مذاکرات پاریس تا حمله حزب الله به 4 مرکز نظامی اسرائیل

براساس اعلام رسانه‌های عبری‌زبان هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی در پاریس ارزیابی مثبتی از مذاکرات داشته این درحالی است که حزب الله لبنان در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به جنوب 4 مرکز نظامی این رژیم را هدف قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی صبح شنبه از پاریس به سرزمین‌های اشغالی بازگشته است.

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که ارزیابی این هیئت مذاکره‌کننده صهیونیست از گفت‌وگوهای پاریس که پیرامون کلیات و چارچوب توافق آتش‌بس در غزه و مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برگزار شد، مثبت بوده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این گفت‌وگوها روی ۴ موضوع مطرح‌شده از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس که رژیم صهیونیستی با آن مخالفت دارد، تمرکز داشته است.

بنا بر گزارش این منبع عبری‌زبان این ۴ موضوعِ محلِ اختلاف عبارتند از: بازگشت تمامی ساکنان شمال نوار غزه به محل زندگی خود و خروج نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه، افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، مدت‌زمان برقراری آتش‌بس و شمار اسیران فلسطینی که باید در برابر آزادی اسیران صهیونیست نزد مقاومت آزاد شوند.

گفتنی است گفت‌وگوهای پاریس ظهر  جمعه با حضور هیئت اعزامی از سوی رژیم صهیونیستی به ریاست دیوید بارنیا رئیس موساد، ویلیام برنز رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سیا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر و عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر برگزار شد.

از استقبال صهیونیست‌ها از مذاکرات پاریس تا حمله حزب الله به 4 مرکز نظامی اسرائیل

کشته شدن یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه

رسانه‌های عبری‌زبان اذعان کردند که یکی دیگر از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای جاری میان نظامیان صهیونیست و مبارزان مقاومت فلسطین در غزه به هلاکت رسیده است.

این منابع اعلام کردند که سرگرد «ایال شومینف» فرمانده یکی از گروهان‌های یگان «گفعاتی» ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به هلاکت رسیده است.

بر اساس اعلام منابع عبری زبان، این نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر برخورد موشک ضدتانک شلیک‌شده از سوی مبارزان مقاومت در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهرک «الزیتون» شهر غزه به هلاکت رسیده است.

گفتنی است این‌دست آمارها در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

هدف قرارگرفتن بولدوزر رژیم صهیونیستی

با گذشت ۱۴۱ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی از یک سو و حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی از سوی دیگر، عملیات‌های مبارزان مقاومت فلسطین علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که یک بولدوزر نظامی «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک «الزیتون» واقع جنوب شرق شهر غزه با گلوله «آر پی جی» هدف قرار داده است.

علاوه بر این گردان‌های شهدای الاقصی از درگیری شدید مبارزان این گردان‌ها با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور شهرک «الامل» در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که مرکز تجمع نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک «الزیتون» هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

همچنین مبارزان گردان‌های قدس موفق شدند که یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک «الزیتون» واقع در جنوب شرق شهر غزه با گلوله «آر پی جی» هدف قرار بدهند.

علاوه بر این گردان‌های قدس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در منطقه «عبسان الکبیره» واقع در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه با استفاده از سلاح تیربار و گلوله‌های ضدزره و ضدنفر با نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

 از استقبال صهیونیست‌ها از مذاکرات پاریس تا حمله حزب الله به 4 مرکز نظامی اسرائیل

۴ مرکز نظامی رژیم صهیونیستی توسط حزب الله هدف قرارگرفت

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از انجام ۴ عملیات جدید علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۲۰ عصر امروز شنبه بیست‌وچهارم فوریه ۲۰۲۴ تجمع نظامیان اسرائیلی در موضع تله الکوبرا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آنان را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌های دیگری اعلام کرد که موضع نظامی صهیونیستی «رویسات العلم» و پادگان صهیونیستی «زبدین» واقع در مزارع اشغالی شبعا در شمال سرزمین‌های اشغالی را نیز هدف حمله موشکی قرار داده است.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۵۰ عصر امروز شنبه بیست‌وچهارم فوریه ۲۰۲۴ پادگان رامیم را با موشک برکان هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان طی روز جاری ۳ عملیات دیگر را علیه موضع صهیونیستی «رامیا» و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف موضع‌های نظامی صهیونیستی «تله الکوبرا» و «الضهیره» در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده بود. به این ترتیب حزب‌الله لبنان شمار عملیات‌های امروز خود علیه مواضع صهیونیستی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی را به ۷ عملیات رساند.

رسانه‌های عبری زبان نیز از به صدادرآمدن آژیر هشدار در «کریات شمونه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌ای در حدفاصل شهرک‌های «مرکبا» و «رب ثلاثین» و همچنین شهرک «بلیدا» در جنوب لبنان را بمباران کردند.

از استقبال صهیونیست‌ها از مذاکرات پاریس تا حمله حزب الله به 4 مرکز نظامی اسرائیل

شهرک‌نشینان معترض خواهان سرنگونی نتانیاهو شدند

شهرک‌نشینان صهیونیست برای چندمین بار پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، تظاهراتی اعتراضی را علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی در سرزمین‌های اشغالی برپا کرده‌اند.

روزنامه عبری زبان «معاریو» گزارش داد که شمار زیادی از شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه بار دیگر تظاهراتی اعتراضی را علیه نتانیاهو و کابینه وی برگزار کرده‌اند.

معاریو اعلام کرد که این شهرک‌نشینان معترض، تظاهرات اعتراضی خود را خیابان «کابلان» واقع در «تل آویو» برگزار کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، خواهان سرنگونی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی و همچنین برگزاری انتخابات جدید در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه نیز خواستار امضای فوری توافق تبادل اسیران با مقاومت فلسطین جهت آزادی آن‌ها شده‌اند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند.

علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

از استقبال صهیونیست‌ها از مذاکرات پاریس تا حمله حزب الله به 4 مرکز نظامی اسرائیل

رسانه آمریکایی: تلاش برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه تا قبل از ماه رمضان

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که مقامات دولت آمریکا در تلاش هستند تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان - کمی بیش از دو هفته دیگر -  به توافق آتش بس موقت در غزه میان حماس و اسرائیل دست یابند.

تارنمای آمریکایی آکسیوس روز شنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: پیشنهاد جدید آمریکا منجر به پیشرفت در مذاکرات گروگان ها شده است.

آکسیوس نوشت: به گفته دو منبع آگاه، مقامات آمریکایی، قطری و مصری در جریان یک نشست مهم در روز جمعه در پاریس، چارچوب دقیق‌تری برای توافق آزادی گروگان‌ها به مذاکره‌کنندگان اسرائیلی ارائه کردند.

به گفته این منابع، چارچوب به روز شده پیشنهاد می کند که حماس در ازای آتش بس شش هفته ای و آزادی صدها اسیر فلسطینی در اسارت اسرائیل، حدود ۴۰ «گروگان» (اسیر اسرائیلی) را که در غزه نگهداری می‌شوند، آزاد کند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: پیشنهاد قبلی همچنین شامل یک آتش‌بس شش هفته‌ای بود، اما به اندازه پیشنهادی که روز جمعه ارائه شد مفصل نبود. مقامات دولت بایدن تلاش می‌کنند تا قبل از شروع ماه رمضان - کمی بیش از دو هفته دیگر - به توافق برسند.

این دو منبع گفتند در جریان مذاکرات پاریس پیشرفت هایی حاصل شده است که می تواند در چند روز آینده به مذاکرات جدی تری بر سر توافق منجر شود.

ویلیام برنز مشهور به بیل برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر و عباس کامل رئیس اطلاعات مصر در این مذاکرات شرکت کردند.

هیات اسرائیلی که شامل رئیس موساد، شین بت و اطلاعات نیروهای دفاعی اسرائیل بود، به اسرائیل بازگشت و اواخر شنبه یا یکشنبه به کابینه جنگ اسرائیل گزارش خواهد کرد.

در صورتی که کابینه چارچوب جدیدی را که آمریکا و سایر میانجیگران پیشنهاد کرده‌اند تصویب کند، در روزهای آینده جلسات پیگیری برگزار خواهد شد.

از استقبال صهیونیست‌ها از مذاکرات پاریس تا حمله حزب الله به 4 مرکز نظامی اسرائیل

تأکید شرکت‌کنندگان در یک گردهمایی در لندن بر لزوم توقف نسل‌کشی در غزه

اندیشمندان، صاحب‌نظران، فعالان ضدجنگ، نمایندگان رسانه‌ها و حامیان فلسطین در یک گردهمایی در لندن خواستار افزایش فشارها روی دولت‌های غربی برای توقف حمایت از رژیم صهیونیستی و پایان نسل‌کشی در غزه شدند.

مصطفی البرغوثی، دبیرکل ابتکار ملی فلسطین که بصورت برخط در این جلسه سخنرانی می‌کرد گفت: «اسرائیل پیام خطرناکی را به جهان فرستاده است مبنی بر اینکه قوانین بین‌المللی اهمیتی ندارد.» وی با بیان اینکه مردم فلسطین هرگز تسلیم نخواهند شد، از افراد شرکت کننده خواست که فشارها روی کشورهای غربی را برای توقف نسل‌کشی در غزه افزایش دهند.

حسام زملط، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس نیز طی سخنانی از حامیان فلسطین و تمام کسانی که برای عدالت و آزادی فلسطین ایستاده‌اند تشکر و آن‌ها را بخشی از «جنبش جهانی برای توقف نسل کشی در غزه» توصیف کرد.

وی گفت: شما نه تنها در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید که تاریخ‌ساز هستید. سفیر فلسطین تأکید کرد: ما با شکیبایی و استقامت بالاخره پیروز خواهیم شد و فلسطین شکوفا می‌شود.

در این نشست شماری از نمایندگان حامی فلسطین نیز سخنانی را در محکومیت حمایت دولت لندن از رژیم صهیونیستی مطرح کردند. جان مک‌دانل وزیر دارایی پیشین دولت سایه (حزب کارگر) با بیان اینکه اعتراضات ضد اسرائیلی باید تا آزادی کامل فلسطین ادامه یابد تاکید کرد که برخلاف تلاش لابی رژیم صهیونیستی برای نفرت‌پراکنی علیه تظاهرات حامیان فلسطین، درخواست برای آتش‌بس جرم نیست.

او همچنین از کسانی که در آستانه رأی‌گیری پارلمان انگلیس درباره طرح حمایت از آتش‌بس، با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه خود لابی کردند قدردانی کرد و گفت که این بخش انکارناپذیری از روند دمکراسی بشمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha