از حمله دوباره حزب الله به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تا بی‌توجهی وزیر افراطی به سرنوشت اسیران اسرائیلی
کد خبر: 4201057
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۱
با تحولات فلسطين

از حمله دوباره حزب الله به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تا بی‌توجهی وزیر افراطی به سرنوشت اسیران اسرائیلی

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برای دومین بار پادگان رامیم را هدف قرارداده، این درحالی است که وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد آزادی اسرای اسرائیلی اولویت آن‌ها نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از انجام عملیات علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۰ عصر سه‌شنبه بیستم فوریه ۲۰۲۴ محل حضور نظامیان دشمن اسرائیلی در اطراف پادگان رامیم را با موشک برکان هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره هم از شلیک ۴ موشک به سوی ۲ موضع صهیونیستی «السماقه» و «رویسات العلم» در تپه‌های اشغالی «کفرشوبا» خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یک موشک ضدزره که از سمت لبنان شلیک شد به بالای تپه مشرف به منطقه «مرگلیوت» در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده است.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی روستاهای مرزی جنوب لبنان نزدیک منطقه اشغالی «اصبع الجلیل» را گلوله‌باران کرد.

خبرنگار المیادین نیز از حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و اطراف شهرک «کفرکلا» در جنوب لبنان خبر داد.

بنا بر گزارش منابع خبری طی سه‌شنبه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۷ بار شهرک‌های مرزی جنوب لبنان را بمباران کرده‌اند. همچنین این منطقه‌ها هدف تیراندازی و آتش توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفته‌اند.

از حمله دوباره حزب الله به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تا بی‌توجهی وزیر افراطی به سرنوشت اسیران اسرائیلی

حمله گردان‌های قسام به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که گروهی متشکل از ۶ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را که در یکی از خانه‌های منطقه «بلوک ج» در غرب شهر خان‌یونس سنگر گرفته بودند با بسته انفجاری هدف قرار داده و این نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است.

همچنین گردان‌های قسام از درگیری با گروهی از نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در شهرک الزیتون و از پای درآوردن یک نظامی صهیونیست از نزدیک‌ترین فاصله ممکن خبر داد.

علاوه بر این مبارزان قسام موفق شدند ۳ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب شهرک الزیتون با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دهند.

همچنین گردان‌های قسام از انتقال نظامیان صهیونیست به هلاکت‌رسیده و زخمی‌شده در نبردهای جاری در شهرک الزیتون توسط بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که گروهی متشکل از ۶ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را که در یکی از خانه‌های اردوگاه غربی خان‌یونس سنگر گرفته بودند با گلوله «تی پی جی» هدف قرار داده و این نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قدس در عملیاتی مشترک با گروهان «عمر القاسم»، نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «الزیتون» واقع در جنوب شرق غزه را با راکت‌های «۱۰۷» هدف قرار دادند.

از حمله دوباره حزب الله به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تا بی‌توجهی وزیر افراطی به سرنوشت اسیران اسرائیلی

واکنش حماس به وتوی قطع‌نامه آتش‌بس در غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به وتوی قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در خصوص آتش‌بس در نوار غزه از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

جنبش حماس اعلام کرد: استفاده دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از وتو علیه قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در شورای امنیت را که خواهان برقراری آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه و عدم پذیرش کوچاندن اجباری فلسطینیان بود، به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به شکست‌کشاندن تصویب این قطع‌نامه را به منزله ممانعت از تحقق خواسته بین‌المللی و در راستای خدمت به برنامه‌های اشغالگران نازی جهت کشتار و کوچاندن ملت فلسطین می‌دانیم.

حماس تاکید کرد: جو بایدن و دولت وی به صورت مستقیم در قبال کارشکنی در صدور قطع‌نامه توقف حمله به غزه مسؤول هستند؛ زیرا موضع آمریکا به منزله چراغ سبز به اشغالگران برای ارتکاب جنایت‌های بیش‌تر و کشتار ملت بی‌دفاع ما بر اثر بمباران و گرسنگی است و مشارکت مستقیم در نسل‌کشی کودکان و شهروندان غیرنظامی در نوار غزه از سوی اشغالگران به شمار می‌آید.

گفتنی است کمی پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر در تصویب قطع‌نامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه شکست خورد. این قطع‌نامه که از سوی الجزایر تهیه شده بود اگر چه ۱۳ رأی مثبت آورد، اما به دلیل وتو از سوی آمریکا به تصویب نرسید.

بر اساس این قطع‌نامه پیشنهادی، شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان آتش‌بس فوری و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به تمامی نقاط نوار غزه بدون هرگونه کارشکنی، عدم پذیرش کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها و پایبندی به حکم صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری می‌شد که با وتو از سوی آمریکا به تصویب نرسید.

از آغاز حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه این سومین بار است که آمریکا قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش‌بس در غزه را وتو می‌کند و مانع از تصویب آن می‌شود.

از حمله دوباره حزب الله به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تا بی‌توجهی وزیر افراطی به سرنوشت اسیران اسرائیلی

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی: بازگرداندن اسیران مهم‌ترین موضوع برای ما نیست!

بتسالل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: مهم‌ترین موضوع برای ما بازگشتن اسیران به هر قیمتی نیست، بلکه موضوع مهم نابودی حماس است.

اسموتریچ ادامه داد: کسانی که خواهان امضای توافق تبادل اسیران به هر قیمتی هستند، برای اسرائیل زیان به ارمغان می‌آورند و احتمال بازگرداندن اسیران را کاهش می‌دهند.

از سوی دیگر یاییر لاپید رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان اسموتریچ گفت: موضع اسموتریچ در خصوص بازگرداندن اسیران ننگی اخلاقی است.

روز گذشته نیز لاپید در سخنان دیگری اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی اعتماد آمریکا و جامعه بین‌الملل را از دست داده و این رژیم به تغییر نیاز دارد. لاپید تاکید که رژیم صهیونیستی نیازمند آن است که در سطح سیاسی اعتماد هواداران خود را بازیابی کند.

وی با اشاره به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: فردی که در این موضوع شکست خورده است، نمی‌تواند اصلاحاتی را به انجام برساند.

رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد که کابینه این رژیم کاری به جز بگومگو و نزاع با آمریکایی‌ها انجام نمی‌دهد و هیچ طرح و برنامه‌ای برای بازگرداندن شهرک‌نشینان به شمال سرزمین‌های اشغالی ندارد.

از حمله دوباره حزب الله به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تا بی‌توجهی وزیر افراطی به سرنوشت اسیران اسرائیلی

تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان در اراضی اشغالی

سرزمین‌های اشغالی برای چندمین بار پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی شاهد برگزاری تظاهرات اعتراضی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه بار دیگر دست به تظاهرات زده‌اند. این شهرک‌نشینان تظاهرات اعتراضی خود را در تل آویو برگزار کرده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که برخی اعضای خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه خیابان روبروی «الکریا» در تل‌آویو را مسدود کرده‌اند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه خواستار امضای فوری توافق تبادل اسیران با مقاومت فلسطین جهت آزادی آن‌ها هستند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است.

مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند.

علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

از حمله دوباره حزب الله به پادگان نظامی صهیونیست‌ها تا بی‌توجهی وزیر افراطی به سرنوشت اسیران اسرائیلی

یونیسف: چندین هفته است که کمکی به شمال غزه نرسیده است

مدیر بخش اطلاع‌رسانی صندوق کودکان ملل متحد یونیسف در منطقه خاورمیانه اعلام کرد که هفته‌هاست کمکی وارد منطقه‌های شمالی نوار غزه نشده است.

وی افزود: ۹۰ درصد کودکان نوار غزه دچار سوءتغذیه شده‌اند. توقف کشتار کودکان نیازمند برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه است.

مدیر بخش اطلاع‌رسانی صندوق کودکان ملل متحد یونیسف در منطقه خاورمیانه بیان کرد: ما خواهان گشایش تمامی گذرگاه‌های نوار غزه هستیم. اگر اوضاع میدانی تغییر نکند شاهد رخ‌دادهای بدتری خواهیم بود.

روز گذشته نیز صندوق کودکان ملل متحد یونیسف نسبت به وقوع فاجعه بشری مرگ‌بار در رفح هشدار داد و اعلام کرد که رفح به یکی از متراکم‌ترین مکان‌های جهان از نظر جمعیت مبدل شده است و نیمی از ساکنان غزه را که بیش‌تر آن‌ها به دلیل جنگ چندین بار آواره شده‌اند در خود جای داده است.

 این سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد تأکید کرد که در حال حاضر ۱.۳ میلیون انسان در رفح حضور دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

یونیسف بیان کرد که فلسطینی‌های حاضر در رفح هیچ مکان امنی را برای پناه‌بردن در اختیار ندارند.

انتهای پیام
captcha