کنگره ملی شهدای لرستان آغاز شد
کد خبر: 4178189
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

کنگره ملی شهدای لرستان آغاز شد

کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان امروز، ششم آبان‌ماه در خرم‌آباد آغاز شد.

کنگره شهدابه گزارش ایکنا از لرستان، کنگره ملی شهدای لرستان امروز، ششم آبان‌ماه با حضور جمعی از خانوده‌های معظم شهدا، مدیران و نیروهای مسلح لرستان در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‎آباد آغاز به‌کار کرد.

این کنگره ملی با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان لرستان برگزار شده و از سال گذشته تا کنون بیش از 1800 یادواره شهید در قالب «آبروی محله» به صورت حوزه‌ای، پایگاه، شهرستانی و قشری برگزار شده است.

همچنین قبل از برگزاری کنگره ملی شهدا چند اجلاسیه‌ شهدا از جمله اجلاسیه شهدای زن با عنوان «انیس شاهدان»، اجلاسیه شهدای روحانی و طلبه لرستان «شهدای فضیلت»، اجلاسیه شهدای عشایر «وفاداران ایل»، اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی «نسل سرافراز» و اجلاسیه شهدای جاویدالاثر برگزار شده است.

از برنامه‌های انجام گرفته ذیل کنگره ملی شهدای لرستان می‎توان به چاپ 113 کتاب با عنوان‌های مختلف، برگزاری دو جشنواره تولید محتوای دیجیتال، 20 قسمت پویانمایی، 15 پویش مجازی، پخش 40 مستند حوزه دفاع مقدس در صدا و سیما و ساخت یک فیلم سینمایی و همچنین ساخت و نصب 54 سردیس و المان و 58 یادمان در حوزه اقدامات فرهنگی هنری همچنین انتشار بیش از چهار هزار و 600 عکس رزمندگان، سرپرستی شش هزار و 555 کودک یتیم و آزادی شش هزار و 565 زندانی جرائم غیرعمد اشاره کرد.

استان لرستان شش هزار و 555 شهید والامقام، 18 هزار و 377 جانباز، 900 آزاده، 123 هزار و 502 رزمنده و 187 شهید جاویدالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است در این زمینه دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی شهدای استان لرستان اواخر هفته گذشته با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha