ضرورت جریان‌سازی فضای رسانه‌ای برای برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان
کد خبر: 4174735
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

ضرورت جریان‌سازی فضای رسانه‌ای برای برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان

استاندار لرستان با بیان اینکه کنگره شهدا باید پیام ایمان و امید را تبیین و معرفی کند، بر ضرورت جریان‌سازی فضای رسانه‌ای برای برگزاری کنگره ملی شهدا تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم خط شهادت مداومت داشته باشد درصدی از آن‌را می‌توان به ظرفیت نهضت مقاومت گره زد.

شورای اطلاع‌رسانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان عصر چهارشنبه، ۱۹ مهرماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه چند رویداد بزرگ و مهم طی سال‌جاری در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کنگره ملی شهدا یکی از این رویدادهاست که در استان طی چند سال گذشته فعالیت‌های بسیاری در زمینه این رویداد صورت گرفته است و چند روز آینده به ثمر خواهد نشست که لازم است به‌منظور جریان‌سازی فضای رسانه‌ای استان یک بسته خاص اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شود. 

 وی با بیان اینکه کنگره شهدا باید پیام ایمان و امید را تبیین و معرفی کند، افزود: اگر می‌خواهیم خط شهادت مداومت داشته باشد درصدی از آن‌را می‌توان به ظرفیت نهضت مقاومت گره زد.

زیویار به رویداد بزرگ انتخابات در سال‌جاری اشاره و افزود: برگزاری انتخابات آن‌قدر مهم است که مقام معظم رهبری در آغاز سال نو در مورد آن اظهار نظر داشتند و چهار اصل را برای اجرای انتخابات ایده‌آل مطرح کردند. 

استاندار لرستان بر تحقق هرچه بهتر دغدغه‌ها و راهبرد‌های رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری یک انتخابات سالم و حداکثری با وجود رقابت نامزد‌ها و در فضای امن و آرام تأکید کرد و گفت: در این رویداد مهم مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت مطرح است و باید در این راستا همه تلاش کنیم، چرا که دولت مسئول امنیت و سلامت انتخابات است و در مقوله مشارکت و رقابت اعضای کارگروه رسانه‌ای استان سهیم هستند. 

زیویار ادامه داد: براساس گزارش‌های اعلام شده لرستان رتبه پنجم حوزه اطلاع‌رسانی در  فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در سطح ملی را دارد که بسته اطلاع‌رسانی آن در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اندیشیدن تمهیدات لازم برای مقابله با جنگ رسانه‌ای که رژیم صهیونیستی در قالب مظلوم‌نمایی ارائه می‌دهد تاکید کرد و افزود: کارگروه تدوین بسته‌های اطلاع‌رسانی انتخابات پیش‌رو نیز تشکیل خواهد شد و بسته پیشنهادی خود را در جلسه آینده ارائه خواهند داد. 

زیویار ضمن تبریک اقدام شجاعانه جبهه مقاومت و ضربه اساسی این جبهه به رژیم صهیونیستی، اضافه کرد: مردم مظلوم فلسطین بیش از ۷۰ سال است که تحت ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی قرار دارند و در این مدت دفاعی این‌چنین ابراز نکرده بودند.

وی افزود: اگرچه صهیونیست‌ها با وقاحت تمام و مظلوم‌نمایی کماکان فلسطینی‌ها را تحت حملات موشکیِ خسارت‌بارِ خود قرار دادند و این حملات ادامه دارد و ده‌ها نفر از مردم فلسطین به شهادت رسیدند؛ اما این اقدام شجاعانه مردم فلسطین جای تبریک دارد.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه با توجه به اینکه در ماه‌های آتی سه رویداد مهم پیش‌رو داریم که باید سیاست‌های خبری و رسانه‌ای، اتخاذ گردد، ادامه داد: یکی از این موضوعات  نبرد حماسه محور مقاومت در فلسطین است که باید سیاست‌های راهبردی در این بخش بیان شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدای استان نیز رویداد مهم دیگری است که باید در سطح استان و رسانه‌ها، اقدامات مؤثری در این زمینه صورت بگیرد، افزود: رویداد مهم دیگر نیز انتخابات است که در حوزه رسانه بسیار مهم است و باید فضای انتخاباتی در رسانه‌های استان ایجاد شود تا حداقل حاشیه‌ها در این زمینه وجود داشته باشد.

احمدی گفت: در بحث مصوبات شورای اطلاع‌رسانی نیز ۷۵ درصد مصوبات جلسات قبلی، اجرایی شده است و تذکرات لازم برای دستگاه‌هایی که کم‌کاری داشته‌اند، ارسال می‌شود.

انتهای پیام
captcha