۱۳۱ هزار سند مرتبط با شهدای لرستان جمع‌آوری شد
کد خبر: 4178338
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
فرمانده سپاه لرستان:

۱۳۱ هزار سند مرتبط با شهدای لرستان جمع‌آوری شد

مرتضی کشکولی با اشاره به جمع‌آوری ۱۳۱ هزار سند مرتبط با شهدای استان اعم از وصیت‌نامه، خاطرات و دست‌نوشته‌ها، گفت: در این راستا ۴۶۰۰ عکس از شهدا و جبهه‌ها که تاکنون منتشر نشده بود، جمع‌آوری شده است و این اسناد و خاطرات به ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی تبدیل شد.

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان امروز، ششم آبان‌ماه در کنگره ملی شهدای لرستان که در سالن اجلاسیه دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: کار عملیاتی این کنگره از دی‌ماه سال ۹۹ شروع شده ولی عمده کار طی دو سال گذشته شدت گرفته است.

وی افزود: از ابتدا یک ساختاری بسته شد که ریاست شورای سیاست‌گذاری برعهده نماینده ولی‌ فقیه در استان و رئیس ستاد کنگره استاندار و دبیرکل کنگره سپاه باشد.

کشکولی اضافه کرد: ۱۳۱ هزار سند اعم از وصایا، خاطرات، دست‌نوشته‌های شهدا  و ۴۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از شهدا و جبهه جمع‌آوری شده است، این اسناد و خاطرات به ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی تبدیل شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: نوآوری دیگری که در ستاد کنگره ملی شهدای لرستان انجام شد، تشکیل هسته همکار نویسندگان، شعرا، گرافیست‌ها و ویراستارهای حوزه ایثار و شهادت بود که ۵۲ نویسنده و پژوهشگر و ۱۲ شاعر و هشت نمایشنامه‌نویس را در لرستان شناسایی و سازماندهی کردیم.

وی با بیان اینکه آموزش ۱۸۷ نفر از اعضا در ۱۵ کارگاه آموزشی انجام شد که بگوییم چه گنجینه‌ای داریم و می‌خواهیم به چه منظور و چه چیزی را تولید کنیم، به تألیف و چاپ بیش از ۲۰۰ کتاب شعر، زندگینامه، یادنامه، کودک و نوجوان در قالب این کنگره ملی اشاره و تصریح کرد: برای مشارکت‌جویی مردم بیش از دو هزار و ۱۳۶ یادواره شهدا شامل یادواره‌های خانگی، پایگاهی، حوزه‌ای، قشری، شهری و اجلاسیه‌های بزرگ شامل پنج اجلاسیه روحانیت، عشایر، بانوان و جاویدالاثرها و معلمان و دانش‌آموزان شهید را برگزار کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره برپایی ۱۵ پویش مجازی در راستای این کنگره ملی، ادامه داد: همچنین چاپ ۴۵۰۰ پوستر شهید را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه به نام شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان خدمات زیادی صورت گرفت از جمله کسبه و بازاریان شش هزار و ۵۵۵ خدمت رایگان ارائه دادند، اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ جهیزیه در قالب کنگره شهدا هر جهیزیه به نام یک شهید به عروس و داماد اهدا شد که زندگی خود را به نام شهدا متبرک کنند.

کشکولی با اشاره به اینکه تمام مسابقات ورزشی در طول این سه سال همه به نام شهدای لرستان برگزار شد، اظهارکرد: همچنین ۱۵۰ کرسی مناظرات اساتید و دانشجویی با موضوع شهدا، اجرای صدها سرود و تئاتر خیابانی در نقاط مختلف استان، افتتاح یازده بوستان بانوان به نام شهدا را اجرا کردیم.

فرمانده سپاه لرستان در پایان گفت: روز اول ۴۳ هزار و ۹۳۹ اقدام را پیش‌بینی کردیم اما اکنون به ده‌ها برابر رسیده که با هم‌افزایی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی، مردم و اقشار مختلف، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و... انجام شده است.

انتهای پیام
captcha