صهیونیست‌ها شکست نهایی خود را خواهند خورد
کد خبر: 4178284
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
سردار سلامی:

صهیونیست‌ها شکست نهایی خود را خواهند خورد

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه غزه مقاوم می‌ماند و صهیونیست‌ها شکست نهایی خود را خواهند خورد، گفت: رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی برای حیات خود دست به کشتار زنان و کودکان بی‌پناه و مظلوم غزه داده است اما باید بداند که با کودک‌کشی نمی‌تواند حیات خود را حفظ کند.

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ملی شهدای لرستان که امروز، ششم آبان‌ماه در سالن اجلاسیه دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به پاره‌ای از خصوصیات قوم لر و سرزمین لرستان، گفت: مردمان لر، مردمانی فداکار و باوفا نسبت به انقلاب، غیور و غیرتمند هستند که غیرت این قوم غیرت حضرت ابوالفضل(ع) را برای ما یادآوری می‎کند.

وی با بیان اینکه مردمان لر، مردمانی با صداقت، مخلص و اهل حماسه‌‎‌آفرینی، دلاوری، از خودگذشتگی و از جان گذشتگی هستند که چنین قومی با این خصوصیات شایسته تحسین است تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به حماسه‌سازی‎های قوم لر در بیانات خود اشاره داشته‌اند، افزود: لرستان مفاخر زیادی داشته که این مفاخر در طول تاریخ چه از لحاظ مرجعیت و چه از لحاظ فرهنگی و دینی جزء چهره‌های ماندگار تاریخ ایران هستند که از جمله این مفاخر می‎توان از حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی و آیت‌الله روح‌الله کمالوند و شهید محمد بروجردی ملقب به «مسیح کردستان» نام برد.

حسین سلامی با بیان اینکه رزمندگان لرستانی چه از سپاه و چه ارتش در دوران دفاع مقدس از خود ایثار و رشادت‌های زیادی را به نمایش گذاشتند و این استان شش هزار و 555 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در نبردها خط‌شکن بودند از میان رزمندگان لرستانی بودند.

وی تصریح کرد: لرستان دِین خویش را به اسلام و ایران ادا کرد، فرزندان این سرزمین قلب‌های مطمئنی داشتند و با قدم‌های استوار و همت بلند برای مقابله با دشمنان در جنوب و غرب کشور می‌جنگیدند و وجود بیش از 6500 شهید از این خطه بیانگر بیعت، وفاداری، فداکاری، غیرت، شجاعت و ایثار مردمان این خطه از ایران است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مفتخر هستم امروز به ملاقات خانواده‌های معظم شهدای لرستان نائل آمده‌ام و این بالاترین نشان افتخار است که نصیب من شده که با خانواده‌های این عزیزان ملاقات ‌کنم.

لزوم بازگویی رشادت‌های شهدا برای جوانان

وی با بیان تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی رشادت‌های شهدا و رزمندگان لرستانی به نسل جوان، اظهار کرد: معامله بزرگی که پدران و مادران و همسران شهدای با خدا کردن زیباترین معامله است، شهیدان با شهادت به آرزوی خود که همانا ملاقات با پروردگار و معبود بود، رسیدند، شهدا از زندگی دنیا چشم‌‎پوشی کردند و در مقابل حیات ابدی پیدا کردند و به آرزوی خود رسیدند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا جان و نفس خود را فدای اسلام کردند تا اسلام سربلند بماند و دشمنان نتوانند بر سرنوشت مسلمانان تسلط پیدا کنند، گفت: شهادت هرگز کهنه، کم تأثیر و فراموش شدنی نیست، شهید هرگز فراموش نمی‌شود چراکه خداوند متعال به وی حیات ملکوتی بخشیده است اما خانواده‌های شهیدان کاری بزرگ‌تر و عظیم‌تر کردند چون شهدا به آرزوی خود رسیدند ولی آن‌ها جانِ جان خود را فدا کردند.

سلامی با اشاره به اینکه عظمت کار خانواده شهیدان و صبرشان بعد از شهادت عزیزانشان بزرگ‌تر از کار شهید است، ادامه داد: در صحنه‌ای جنگ‌ کردیم که دشمنان بر شئون معنوی ما غالب می‌شدند عزیزانی که در میدان نابرابر پا به عرصه جنگ گذاشتند و از شکوه و هیبت امپراطوری‌های بزرگ نترسیدند، این‌ها بودند که کشور را از خطر ذلت دوباره نجات دادند.

سلامی با اشاره به اینکه شهدا نشان دادن گروه اندک اگر با اذن خداوند وارد میدان شوند بر گروه کثیری هر چند به تجهیزات نظامی دنیا تجهیز باشند پیروز می‌شوند، تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از هیبت دشمن ترسی به دل راه ندادند و با توکل بر خداوند توانستند بر دشمنی که حماست دول شرق و غرب را داشتف پیروز شوند.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: هویت و موجودیت، استقلال، آزادی و شخصیت سیاسی کشور ما مدیون خون پاک این شهیدان است به همین دلیل می‌بینیم خیابان‌ها در طراوت و خانه‌ها پر از نشاط و قلوب شما سرشار از عشق و طراوت است و این یاد شهدا باید زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام نمی‌توانند درخشش نور شهادت را ببینند لذا همه امکانات خود را برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی به میدان آوردند اما ما شاهد هستیم انقلاب اسلامی همچنان به حیات خود ادامه داده و دشمنان در توطئه‌هایشان ناکام مانده‌اند.

سلامی با اشاره به اینکه ماجرای غزه نیز امتدادی از نبرد بین حق و باطل است، اضافه کرد: عملیات طوفان الاقصی کاملاً غافلگیرانه بود و اسرائیل با این عملیات در تنگنا قرار گرفت و تعادل ذهنی خود را از دست داد، سرگردان، عجول، دستپاچه، نگران خسته و شکست خورده‌ شدند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا برای اینکه بتواند نفوذ خود در خاورمیانه را حفظ کند از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می‎کند این در حالی است که آمریکا و اسرائیل محور شرارت هستند، افزود: آمریکا در برهه‌ای از تاریخ داعش و گروه‌های تکفیری را ایجاد کرد تا از این طریق بتواند امنیت منطقه را به هم بریزد کمااینکه در سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و یمن و فلسطین نیز رد پای توطئه‌های آمریکا را شاهد هستیم.

وی گفت: آمریکا در صدد بود با تحمیل جنگ عراق بر ایران و مجهز کردن ارتش صدام، انقلاب نوپای ایران اسلامی را از پا دربیاورد اما دیدیم در این مسیر با شکست مواجه شد و امروز ایران اسلامی یکی از قدرت‌ها در منطقه محسوب می‎شود و این به برکت شهدا حاصل شده است.

سلامی با بیان اینکه سیطره سیاسی آمریکا در منطقه با رشادت مردان بزرگی مانند شهید قاسم سلیمانی و یاران او تنگ شد، اظهار کرد: صهیونیست‌ها فکر می‌کردند تکیه بر آمریکا آنها را از هر تهدیدی مصون نگه می‌دارد، اما در 15 مهرماه با عملیات طوفان الاقصی که از سوی جبهه مقاومت حماس به وقوع پیوست، اسرائیل شکست را جلوی چشم خود دید.

وی با اشاره به اینکه هر روز یک مقام عالی رتبه آمریکایی و اروپایی در این سرزمین حضور پیدا می‌کنند فکر می‌کنند آن شکست عظیم را با بمباران‌ها جبران کنند کشتن کودک پیروزی نیست و جنایت است و شکست را نمی‌توان با جنایت جبران کرد، افزود: حریص‌ترین مردم به زنده بودن همین صهیونیست‌ها هستند و نمی‌توانند با مردان آهنین اراده و با قوت فلسطینی بجنگند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه غزه مقاوم می‌ماند و صهیونیست‌ها شکست نهایی خود را خواهند خورد، گفت: رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی برای حیات خود دست به کشتار زنان و کودکان بی‌پناه و مظلوم غزه داده است اما باید بداند که با کودک‌کشی نمی‌تواند حیات خود را حفظ کند.

انتهای پیام
captcha