هشدار الازهر درباره وقوع فاجعه انسانی در رفح
کد خبر: 4199717
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

هشدار الازهر درباره وقوع فاجعه انسانی در رفح

دانشگاه الازهر با محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها به رفح در جنوب نوار غزه، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در این منطقه هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، دانشگاه الازهر با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در رفح که منجر به شهادت بیش از صد نفر شده است، درباره وقوع فاجعه انسانی بی‌سابقه در صورت سکوت بین‌المللی هشدار داد.

دانشگاه الازهر با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: در صورت سکوت بین‌المللی درباره طرح‌های جنایتکارانه و خطرناک رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی پس از ترک منازل خود در مناطق مختلف نوار غزه به آن پناه آورده‌اند، یک فاجعه انسانی بی سابقه در این منطقه رخ خواهد داد.

الازهر اعلام کرد: در شرایطی که فراخوان‌ها از سوی نیروهای مؤثر در سطح بین‌المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر جهان گسترده شده است، اتحاد مسلمانان و ملت‌های عرب برای رویارویی با جنایات دولت اشغالگر علیه رفح ضروری است. از این رو، خودداری از کمک فوری به فلسطینی‌ها، منجر به شهادت ده‌ها هزار تن از افراد بی گناه، اعم از زن، مرد، کودک و جوانی خواهد شد که از بیم بمباران اشغالگران و نسل کشی آن‌ها به رفح پناه آورده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. وی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم نیز از اختلاف بین نتانیاهو و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش بر سر عملیات احتمالی در رفح پرده برداشت.

رسانه صهیونیستی «کان» شنبه شب گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواست که از عملیات نظامی و حمله به رفح به ویژه در ماه مبارک رمضان خودداری کند.

حماس، عربستان، امارات، مصر و قطر و شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha