از افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر تا ادعاهای دوباره گانتز درباره عملیات نظامی در رفح
کد خبر: 4199516
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸
با تحولات فلسطین

از افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر تا ادعاهای دوباره گانتز درباره عملیات نظامی در رفح

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲۸۳۴۰ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۶۷۹۸۴ نفر رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (۲۳ بهمن) در ۱۲۹ روز از جنگ در این باریکه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۸۶۴۰ نفر خبر داد.

به گفته او همچنین ۶۷۹۸۴ نفر نیز زخمی شده‌اند و هزاران پیکر شهدا نیز همچنان زیر آوار‌ ساختمان‌ها مانده و امکان دسترسی نیروهای امدادی به آن‌ها وجود ندارد.

به گفته دکتر اشرف القدره، رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته دست به ۱۹ جنایت دیگر علیه غیرنظامیان زده که طی آن ۱۶۴ نفر شهید و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این مقام بهداشتی غزه همچنین از حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به شهر رفح در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت که پیکر بسیاری از شهدا زیر آوار مانده و نیروهای امدادی در تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها هستند.

او گفت که قربانیان حملات شب گذشته تا بامداد امروز در رفح فراتر از توان بیمارستان‌ها است و کادر پزشکی مجبور شده‌اند راهروی بیمارستان‌ها را برای مداوای زخمی‌ها فرش کنند. به گفته او ۶۷ شهید تاکنون به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و نیروهای امدادی همچنان در حال بیرون کشیدن پیکر شهدا از زیر آوار ساختمان‌ها هستند.

اشرف القدره با هشدار در خصوص حمله زمینی به رفح در حالیکه ۱.۴ میلیون نفر از مردم غزه به آن‌جا پناه برده‌اند، گفت که حملات دیشب به طور عمده منازل و مساجد را هدف قرار داد که موجب افزایش قربانیان شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در خصوص ادامه محاصره بیمارستان «ناصر» نیز گفت که تک تیراندازهای اسرائیل در اطراف بیمارستان کمین کرده و هر کسی که در حیاط بیمارستان حرکت کند را هدف قرار می‌دهند، به طوریکه تاکنون ۷ شهروند و ۱۴ نفر از کادر امدادی و درمانی در حیاط بیمارستان به شهادت رسیده‌اند.

افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر

پزشکان بدون مرز: غزه بدترین اوضاع بهداشتی درمانی جهان را دارد

مدیر نظارت پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که هیچ دلیلی مبنی بر پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی در حمله به رفح وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اوضاع بهداشتی درمانی در غزه بدترین اوضاعی است که تاکنون در سطح جهان به چشم دیده‌ایم. تمامی ساکنان رفح به زودی امکان درمان را نخواهند داشت.

مدیر نظارت پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز گفت: ما در جابجایی ایمن کادرمان در نوار غزه از نظر امنیتی با مشکل روبرو هستیم. همچنین با کمبود شدید در بیش‌ترِ ملزومات بهداشتی درمانی در نوار غزه مواجه هستیم.

پیش از این نیز سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی قریب‌الوقوع و اعلام شده رژیم صهیونیستی به رفح فاجعه بار خواهد بود. همچنین این سازمان خواهان توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح شد. سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه خود تاکید کرد که در غزه هیچ منطقه امنی وجود ندارد، عملیات کوچاندن اجباری، مردم غزه را به شهر رفح کشانده است، آنها تحت محاصره هستند و هیچ گزینه‌ای در اختیار ندارند.

افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر

گردان‌های قسام: ۱۰ نظامی اشغالگر را از پای درآوردیم

با گذشت ۱۲۹ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در منطقه «عبسان الکبیره» در شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه موفق شده‌اند پس از درگیری با گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ۱۰ نظامی صهیونیست را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن از پای دربیاورند.

علاوه بر این مبارزان قسام توانستند یک بمب ضدنفر را به روی گروهی از پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «عبسان الکبیره» در شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه منفجر کنند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که پس از انفجار این بمب به روی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، برخی از این نظامیان به هلاکت رسیده و برخی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محور پیشروی مرکز خان‌یونس هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

همچنین گردان‌های قدس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها سپیده‌دم امروز در منطقه «معن» واقع در جنوب شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه موفق شده‌اند شماری از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین از پیش طراحی‌شده خود گرفتار و آنان را با سلاح تیربار، گلوله‌های ضدنفر و ضدسنگر و چندین بمب هدف قرار دهند.

افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر

حمله حزب‌الله لبنان به یک پادگان و یک شهرک صهیونیستی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که عملیات‌های جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۲۵ عصر امروز دوشنبه دوازدهم فوریه ۲۰۲۴ پادگان زرعیت را با موشک‌های «فلق ۱» هدف گرفتند و به صورت مستقیم به نظامیان حاضر در آن آسیب وارد کردند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان بیان کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به تعرض‌های رژیم صهیونیستی به روستاهای واقع در جنوب لبنان و خانه‌های شهروندان لبنانی، ساختمان محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک صهیونیستی «یروون» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی با تسلیحات مناسب هدف گرفته است.

همچنین حزب‌الله لبنان از شهادت یکی دیگر از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به نام «علی احمد مهنا (مالک)» متولد سال ۱۹۸۸ میلادی و از اهالی شهرک «مارون الراس» در جنوب لبنان خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که در روز جاری حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰ موشک گوناگون و ۱۰ پهپاد مختلف را به سوی منطقه اشغالی الجلیل واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک «الخیام» در جنوب لبنان خبر داد.

بنا بر گزارش‌های واصله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در مقاطع زمانی مختلف شهرک‌ها و روستاهای واقع در بخش‌های مرکزی و غربی نوار مرزی این کشور با سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهد.

افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر

نگرانی دادستان لاهه نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به رفح

 «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه اعلام کرد که به شدت نسبت به احتمال بمباران و حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی می‌کند.

کریم خان دراین‌باره گفت دفترش در مورد تمامی جنایات ارتش رژیم صهیونیستی تحقیق خواهد کرد و هر کس قانون را زیر پا بگذارد، بازخواست و مجازات خواهد شد.

وی همچنین افزود: دفتر من اوضاع جاری در فلسطین را بررسی می‌کند تا عاملان جنایات را به دست عدالت بسپارد.

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، آن را بخشی از طرح اشغالگران برای کوچاندن ملت فلسطین از سرزمین خود دانست.

این وزارتخانه تاکید کرد که ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به تلاش‌های جاری برای رسیدن به آتش‌بس دائم در نوار غزه ضربه خواهد زد. ترکیه جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت را به اتخاذ تدابیر لازم برای توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی فراخواند.

افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر

ادعاهای دوباره گانتز درباره عملیات نظامی در رفح

طی روزهای اخیر، عملیات احتمالی ارتش اشغالگران در رفح و افزایش اختلافات بین مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها در این خصوص، به سوژه داغ محافل رسانه‌ای صهیونیستی و عربی مبدل شده است.

در همین راستا، بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در ادامه اظهارات ضد و نقیض و اختلافات مقامات صهیونیستی درباره آغاز عملیات نظامی احتمالی در رفح طی اظهاراتی مدعی شد که عملیات نظامی گسترده‌ای به زودی در شهر رفح در جنوب نوار غزه شروع خواهد شد.

کانال ۱۴ عبری گزارش داد که بنی گانتز روز دوشنبه در نشستی با اعضای کابینه درباره آمادگی ارتش برای عملیات نظامی در رفح با اشاره عملیات نظامی ارتش طی ساعات آینده در غزه مدعی شد: «بدون شک عملیات نظامی در شهر رفح آغاز خواهد شد.»

از سوی دیگر، روزنامه «تایمز اسراییل» به نقل از بنی گانتز پیشتر گزارش داده بود که امکان دارد جنگ علیه حماس تا ۱۰ سال به طول بیانجامد و اولویت آزادی اسرا نزد حماس خواهد بود.

به گزاش تایمز اسراییل، گانتز مدعی شد: زمان زیادی برای نابودی حماس در پیش داریم، اما زمان زیادی برای آزادی گروگان‌ها نداریم، پس آزادی آن‌ها در اولویت است.

پیش از این، روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد: هنوز زمان مشخصی برای آغاز عملیات نظامی در رفح تعیین نشده و هدف از درز اخبار به بیرون در این زمینه، اعمال فشار بر طرف مقابل در مذاکرات برای مبادله اسرا است.

این شبکه تاکید کرد که نتانیاهو تصمیم دارد وزارت جنگ را مسئول تأخیر در آغاز عملیات نظامی در رفح معرفی کند.

افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر

اسامه حمدان : نتانیاهو به دنبال طولانی کردن جنگ است

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس فلسطین دوشنبه شب تأکید کرد که رفتار نتانیاهو نشان می‌دهد که توجهی به توافق ندارد و به دنبال طولانی کردن جنگ و ادامه سیاست فریبکارانه خود است.

این مقام فلسطینی افزود: اسرائیل در شهر رفح دست به نسل کشی زده و منازل، مساجد و آوارگان را هدف قرار می‌دهد.

حمدان گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و وارد مذاکرات دشواری می‌شویم و از هر طرحی که برای توقف حملات باشد، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما فقط بر سر تبادل اسرا مذاکره نمی‌کنیم، بلکه فراتر از آن مذاکرات ما برای توقف حملات است، ولی پاسخ‌های اسرائیل چیزی نیست که مقاومت خواستار آن است.

این مقام فلسطینی افزود: نتانیاهو چنان صحبت می‌کند، گویی که ارتش آن موفق شده که مقاومت را در سراسر نوار غزه نابود کند، درحالی که واقعیت این را نمی‌گوید.

حمدان با تأکید بر اینکه هر توافقی که شامل توقف حملات به غزه نباشد، خواسته‌های ملت فلسطین را محقق نمی‌کند، خاطر نشان کرد: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد پاریس، فقط موانعی ایجاد کرده است که هیچ کمکی به حصول توافق نمی‌کند.

وی همچنین گفت: آمریکا به همراه صهیونیست‌ها مسؤول کامل کشتار دسته جمعی در نوار غزه است.

حمدان از اتحادیه عرب و شورای امنیت ملل متحد خواست که برای جلوگیری از کشتار جدید صهیونیست‌ها در رفح اقدام فوری انجام دهند.

وی در پایان افزود: منطقه زمانی شاهد ثبات خواهد بود که حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف گردد و کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود.

 

انتهای پیام
captcha