شمار شهدا در غزه از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت
کد خبر: 4199109
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
با تحولات فلسطین

شمار شهدا در غزه از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه تداوم حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه آمار شهدای فلسطینی به بیش از 28 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی گزارشی جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه را از آغاز این حمله‌ها در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون اعلام کرد.

بر اساس این گزارش شمار شهیدان حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۲۸ هزار و ۶۴ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها به ۶۷ هزار و ۶۱۱ نفر افزایش یافته است.

همچنین بر اساس اعلام این نهاد پزشکی فلسطینی، اشغالگران صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ جنایت و کشتار را علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شده‌اند که در نتیجه آن ۱۱۷ نفر شهید و ۱۵۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که همچنان پیکر شماری از قربانیان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه زیر آوار و در خیابان‌ها قرار دارد و اشغالگران مانع از دستیابی نیروهای اورژانس و نیروهای سازمان پدافند غیرعامل غزه به این پیکرها می‌شوند.

شمار شهدا در غزه از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

کنترل پهپاد رژیم صهیونیستی توسط حزب الله

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از تحت کنترل درآوردن پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی پهپاد «اسکای لارک» دشمن اسرائیلی را تحت کنترل خود درآوردند.

حزب‌الله لبنان در ادامه این بیانیه با اشاره به وضعیت سلامت این پهپاد بیان کرد: این پهپاد از نظر فنی در وضعیت خوبی قرار دارد.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که موشک‌های پرشماری از سمت لبنان به سوی الجلیل الغربی و اصبع الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. این خبرنگار اعلام کرد که موضع صهیونیستی «جل العلام» از جمله منطقه‌های هدف‌گرفته‌شده با این موشک‌ها است.

همچنین رسانه‌های عبری زبان از به صدادرآمدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیستی "البصه"، "یعرا"، "حانیتا"، "متسوفا"، "روش هنیکرا" و "شلومی" در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

از سوی دیگر اطراف شهرک الناقوره در جنوب لبنان نیز هدف حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

کمی پیش‌تر نیز اداره اطلاع رسانی جنگی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۲:۴۰ بعد از ظهر شنبه دهم فوریه ۲۰۲۴ به وقت محلی، پادگان برانیت را با موشک هدف قرار دادند.

شمار شهدا در غزه از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

سفیر روسیه در فلسطین اشغالی: امنیت منطقه خاورمیانه در گروه حل مسئله فلسطین است

سفیر روسیه در اراضی اشغالی حل وفصل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را ضروری خواند.

آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی روز شنبه در مصاحبه‌ای درباره پیامدهای جنگ غزه اعلام کرد که بدون حل مسئله فلسطین، تأمین امنیت دراز مدت در منطقه غیرممکن است.

سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفت که تمرکز اصلی روسیه بر توجه ویژه به حل مسائل انسانی و وضعیت شهروندان خود درنوار غزه است.

ویکتورف درباره درخواست حماس از روسیه برای ضامن هرگونه توافق آینده با رژیم صهیونیستی بودن، افزود که مسئله اصلی فاجعه انسانی مردم نوار غزه است و برای حل این موضوع، اولویت روسیه آتش بس است.

سفیر روسیه تاکید کرد که آتش فوری باید در غزه برقرار شود و همه مشکلات انسانی حل و کمک رسانی به این باریکه آغاز شود.

شمار شهدا در غزه از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

آنروا: اسرائیل مانع ارسال کمک برای یک میلیون نفر در غزه می‌شود

رژیم صهیونیستی همچنان به مانع تراشی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه ادامه می‌دهد.

فیلیپ لازارینی مدیر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه این نهاد سازمان ملل متحد در نوار غزه، رسیدن محموله مواد غذایی برای ۱.۱ میلیون فلسطینی در این منطقه با مشکل روبرو شده است.

مدیر آنروا تاکید کرد که کاروانی از مواد غذایی ارسالی از سوی ترکیه، از هفته‌ها پیش در شهر بندری اشدود در اراضی اشغالی مسدود شده است.

لازارینی ادامه داد که پیمانکار صهیونیستی که با آنروا کار می‌کند، از مقامات گمرک رژیم صهیونیستی دستور دریافت کرده که هیچ گونه کالای آنروا اجازه ورود ندهد.

عدنان ابوحنسه سخنگوی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل اخیراً با بیان اینکه تعلیق کمک مالی برخی کشورها به آنروا، عواقب خطرناک و ویرانگری در پی خواهد داشت تأکید کرد که غزه در معرض یک نکبت حقیقی به مراتب بدتر از نکبت سال ۱۹۴۸ قرار دارد.

شمار شهدا در غزه از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

دبیرکل اتحادیه عرب: کوچاندن فلسطینیان را نمی‌پذیریم

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص قصد این رژیم برای حمله به رفح واکنش نشان داد.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: نیت اشغالگران را برای تحمیل آوارگی به صدها هزار فلسطینی که به رفح به عنوان آخرین پناهگاه خود پناه آورده‌اند، نمی‌پذیریم.

ابوالغیط در ادامه با اشاره به تبعات و پیامدهای این اقدام رژیم صهیونیستی افزود: این اقدام ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

پیش از این نیز قطر، عربستان، عراق و اردن نسبت به تهدیدهای رژیم صهیونیستی در مورد حمله به رفح واکنش نشان داده بودند.

شمار شهدا در غزه از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

یک شهید و ۹ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «حولا» در جنوب لبنان یک نفر به شهادت رسید و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که حال یکی از زخمی‌های این جنایت ارتش رژیم صهیونیستی وخیم اعلام شده است.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود به موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۸:۱۵ عصر امروز شنبه دهم فوریه ۲۰۲۴ توپخانه نیروهای اشغالگر اسراییلی در دیشون را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۸:۲۰ عصر امروز شنبه دهم فوریه ۲۰۲۴ پایگاه خربه ماعر و استحکامات موجود در آن را با موشک‌های فلق هدف قرار دادند.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان بیان کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به تعرض‌های رژیم صهیونیستی به روستاهای واقع در جنوب لبنان و خانه‌های شهروندان لبنانی، ساختمان محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک صهیونیستی «المناره» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی با تسلیحات مناسب هدف گرفته است.

شمار شهدا در غزه از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

واکنش قطر به تهدیدهای رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای نسبت به تهدیدهای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به رفح واکنش نشان داد.

وزارت خارجه قطر بیان کرد: تهدیدهای اسرائیل در رابطه با یورش به شهر رفح را به شدت محکوم می‌کنیم. ما نسبت به فاجعه بشری در رفح که به پناهگاه صدها هزار آواره مبدل شده است هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که با اقدام فوری مانع از حمله اشغالگران به رفح و ارتکاب نسل‌کشی و کشتار جمعی شود.

این نهاد قطری در بیانیه خود اعلام کرد: ما به موجب قانون‌های بین‌المللی و قانون حقوق بشر بین‌الملل خواهان حمایت کامل از غیرنظامیان هستیم.

وزارت خارجه قطر در ادامه تاکید کرد: ما با اقداماتی که با هدف کوچاندن اجباری ملت فلسطین از نوار غزه به انجام می‌رسد مخالفت قطعی داریم.

پیش از نیز عربستان، عراق و اردن نسبت به تهدیدهای رژیم صهیونیستی در مورد حمله به رفح واکنش نشان داده بودند.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود در این باره اعلام کرد: نسبت به پیامدهای خطرناک یورش و حمله به شهر رفح در نوار غزه که آخرین پناهگاه صدها هزار پناهنده غیرنظامی است که حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی آنها را آواره کرد به شدت هشدار می‌دهیم.

وزارت خارجه اردن نیز درباره حمله نظامی اشغالگران به رفح که شمار زیادی از آوارگان فلسطینی در آن حضور دارند به شدت هشدار داد. در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است: تاکید می‌کنیم که شورای امنیت باید به مسؤولیت خود جهت ممانعت از وخامت اوضاع و برقراری فوری آتش بس عمل کند.

وزارت خارجه عراق نیز با صدور بیانیه‌ای نگرانی شدید این کشور را از اخبار منتشرشده درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح ابراز کرد.

انتهای پیام
captcha