از بیانیه یونیسف درباره بدترین سوء تغذیه کودکان جهان در غزه تا نظر حماس درباره بایدن
کد خبر: 4198894
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

از بیانیه یونیسف درباره بدترین سوء تغذیه کودکان جهان در غزه تا نظر حماس درباره بایدن

با گذشت 126 روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و کارشکنی این رژیم در ارسال کمک‌های انسانی، کودکان این منطقه دچار سوء تغذیه شدید شده‌اند. از سوی دیگر سخنگوی حماس اعلام کرد بایدن سعی می‌کند خود را متفاوت از نتانیاهو نشان دهد اما در واقع هیچ فرقی با او ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه درحالی وارد یکصد و بیست و ششمین روز خود شده است که جنگنده‌ها و توپخانه این رژیم به شکل  بی‌امان نقاط مختلف نوار غزه را هدف قرار می‌دهند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر تا امروز به حدود 28 هزار شهید و 64 هزار و 500 مجروح رسیده است.

تاکید اردوغان بر تشکیل کشور فلسطین

رئیس جمهوری ترکیه از ادامه تلاش این کشور برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای پیش از جنگ شش روزه و به پایتختی بیت‌المقدس اشغالی خبر داد.

رجب طیب اردوغان در یک پیام ویدئویی به پنجمین نشست مجمع عمومی انجمن جوانان سازمان همکاری اسلامی، تاکید کرد که آنکارا به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای ایجاد یک موضع مشترک میان کشورهای اسلامی علیه ظلم و ستم رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه می‌دهد.

اردوغان در پیام خود به این نشست که در شهر استانبول در حال برگزاری است، همچنین خاطر نشان ساخت که کشورش تلاش‌هایی در صحنه بین‌المللی انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی نادیده گرفته نشوند.

وی گفت: ما به تماس‌های دیپلماتیک خود ادامه می‌دهیم تا کشورهای اسلامی بتوانند به طور مشترک علیه بی‌عدالتی اسرائیل در غزه واکنش نشان دهند و وارد عمل شوند.

اردوغان همچنین تاکید کرد که ترکیه تا تشکیل کشور آینده و دارای حاکمیت فلسطین با سرزمین‌های یکپارچه در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی و به پایتختی بیت المقدس اشغالی، به مبارزه ادامه خواهد داد.

بدترین سوء تغذیه کودکان جهان در غزه

سخنگوی یونیسف با بیان اینکه غزه اکنون شاهد بدترین سطح سوء تغذیه کودکان در مقایسه با همه مناطق جهان است، گفت: هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد، باید آب و سرپناه برای غیرنظامیان تامین شود.

سخنگوی یونیسف با تاکید بر اینکه محدودیت‌های اعمالی موجب دشوار شدن فعالیت ما در نوار غزه می‌شود، تصریح کرد: اهالی غزه خواهان بازگشت به منازل‌شان هستند اما آیا خانه‌ای برای بازگشت آنها وجود دارد؟

در همین رابطه، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه با بیان اینکه قحطی در شمال غزه در حال افزایش است و امریکا و اشغالگران مسئولیت پیامدهای آن را برعهده دارند، اعلام کرد: ما خواهان ورود فوری یک هزار کامیون به صورت روزانه به شمال غزه هستیم تا قحطی و آثار آن بهبود یابد.

گزارش آنروا از کارشکنی اسرائیل

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رژیم اسرائیل نیمی از درخواست‌های این سازمان برای ارسال کمک به غزه را رد کرده است.

فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) روز جمعه به وقت محلی گفت که این آژانس از ۲۳ ژانویه قادر به ارائه کمک به غزه نبوده است و مردم غزه در آستانه قحطی هستند.

وی گفت: سازمان ملل متحد مناطق بزرگی از گرسنگی و سوء تغذیه را در شمال غزه شناسایی کرده که گمان می‌رود مردم در این مناطق در آستانه قحطی هستند.

کمیسر آنروا اظهار داشت: دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر که در این منطقه زندگی می‌کنند برای بقای خود به کمک‌های ما وابسته هستند. مخالفت با دسترسی، مانع از کمک های بشردوستانه حیاتی می شود. با اراده سیاسی لازم، می توان این امر را به راحتی معکوس کرد.

دستور نتانیاهو برای تخلیه شهر رفح

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم دستور داده تا طرحی برای تخلیه یک شهر مرزی در جنوب نوار غزه و حمله به نیروهای جنبش حماس در این شهر آماده کنند.

شبکه خبری آر تی روسیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که دفتر نتانیاهو با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که به ارتش، وزارت جنگ و نهاد امنیتی این رژیم دستور داده تا طرحی برای تخلیه غیر نظامیان از شهر رفح در جنوب نوار غزه و حمله به گردان‌های وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این شهر واقع در نزدیکی مرز مشترک با مصر ارائه دهند.

در بیانیه دفتر نتانیاهو در این باره آمده است: دستیابی به هدف جنگ یعنی نابودی حماس در حالی که چهار گردان وابسته به آن در رفح باقی بماند، غیر ممکن است.

نخست وزیر رژیم اشغالگر در حالی مدعی لزوم تخلیه غیرنظامیان از رفح شده که بیشتر شهدای غزه شامل زنان و کودکانی هستند که در مناطق مسکونی هدف قرار گرفته‌اند. 

ادعای اسرائیل درباره علت انتقال اجساد 

رادیو رسمی اسرائیل «ریشت بت» گزارش داد ارتش اسرائیل از آغاز جنگ کنونی بیش از ۳۵۰ جسد را از نوار غزه ربوده و به موسسه پزشکی قانونی «ابوکبیر »برای کالبدشکافی منتقل کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعتراف کرده بود که اجسادی را در چارچوب پیدا کردن اجساد اسرای اسرائیلی برای آزمایش از غزه خارج کرده است. رادیو ریشت بت ادعاهای ارتش اسرائیل را تکرار کرد که اجسادی که مشخص شده برای اسرائیلی‌ها نیست به نوار غزه بازگردانده شده است.

حدود یک ماه پیش، در پی عملیات ارتش اشغالگر اسرائیل در قبرستان‌های خان‌یونس در جنوب نوار غزه، سخنگوی ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی NBC اعتراف کرد: ارتش برای معاینه و آزمایش اجسادی را از نوار غزه خارج کرده است.

علاوه بر این ارتش اسرائیل در جریان عملیات نظامی خود در بیمارستان الشفاء ده‌ها جسد را ربود و رادیو اسرائیل مدعی است که آنها را به مکان‌هایشان در غزه بازگردانده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است بر اساس اطلاعاتی مشخص مبنی بر وجود احتمالی اجساد در آن اماکن، عملیات جستجو و خارج کردن اجساد را انجام می‌دهد.

حماس: بایدن تفاوتی با نتانیاهو ندارد

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: جو بایدن رییس جمهور آمریکا تلاش می‌کند متفاوت با مقامات اسرائیلی به نظر برسد تا همدستی خود با آنها در جنگ را پنهان کند ولی او تفاوتی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ندارد.

اسامه حمدان در گفتگو با تلویزیون العربی افزود: سخنان بایدن هیچ تاثیر عملی ندارد و باد هوا است.

وی اضافه کرد: سخنان رئیس جمهوری آمریکا فقط با هدف تاثیر بر رای دهندگان آمریکایی و فرار از شکست انتخاباتی است. حمدان اظهارداشت: آمریکا اگر بخواهد می تواند با فشار مستقیم بر اسرائیل، جنگ را متوقف کند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از تجاوز به نوار غزه، کوچاندن ملت فلسطین از این منطقه است.

مسوول روابط خارجی حماس گفت: اشغالگران دو گزینه بیشتر ندارند؛ یا آتش بس را بپذیرند و جنگ را متوقف کنند یا پیشنهادها در این باره را رد کنند و به جنگ ادامه دهند.

حمدان اضافه کرد: یک فرصت جدی برای برقراری آتش بس، لغو محاصره و عقب نشینی اشغالگران از نوار غزه وجود دارد و این موضوع به نتانیاهو و میزان فشارهای آمریکا بستگی دارد.

وی افزود: دولت آمریکا می تواند جنگ را متوقف و خواسته خود را به نتانیاهو و کابینه اش تحمیل کند.

 

انتهای پیام
captcha