از افزایش آمار شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن تا ۱۲ عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل در یک روز
کد خبر: 4196754
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
با تحولات فلسطین

از افزایش آمار شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن تا ۱۲ عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل در یک روز

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از 26 هزار و 600 نفر فراتر رفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ جنایت و کشتار را در غزه مرتکب شده است.

القدره تاکید کرد که جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه طی ۲۴ ساعت گذشته به شهادت ۲۱۵ فلسطینی و زخمی‌شدن ۳۰۰ فلسطینی دیگر انجامیده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار کلی شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ۲۶ هزار و ۶۳۷ نفر خبر داد.

همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار زخمی‌های این حمله‌ها از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون به ۶۵ هزار و ۳۸۷ نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که در نتیجه حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در شهرک «تفاح» واقع در شرق شهر غزه ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه را با بمب‌های فسفری مورد هجوم قرار داد. همزمان با درگیری میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نیز برخی منطقه‌های شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد.

 افزاش آمار شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر

تداوم کمک‎های اسپانیا به آنروا

خوزه مانوئل آلبارِس، وزیر خارجه اسپانیا در نشست کمیسیون پارلمانی این کشور آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را «حیاتی» خواند و گفت که کمک‌های مالی مادرید به این آژانس به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی در این نشست تاکید کرد: تامین بودجه برای این آژانس، شرایط و بحران وحشتناک انسانی در نوار غزه را تسکین می‌بخشد.

وزارت خارجه اسپانیا در حالی تصمیم خود برای ادامه کمک‌ها به آنروا را اعلام کرد که در روزهای اخیر تعدادی از کشورهای غربی به بهانه ادعای تل‌آویو درباره دست داشتن شماری از کارکنان این آژانس در عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه رژیم صهیونیستی، کمک‌های خود به این آژانس را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

حدود ۱۰ کشور از جمله کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ژاپن، استرالیا و اتریش به تبعیت از آمریکا کمک‌های خود را قطع کرده‌اند. ایرلند و نروژ از جمله کشورهایی هستند که مخالفت خود با قطع کمک‌ها به آنروا را اعلام کرده‌اند.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین گفت که تحقیقات داخلی سازمان ملل درباره این ادعا را از نزدیک دنبال خواهد کرد اما کمک‌های مادرید قطع نخواهد شد و این تحقیقات درباره تنها چند نفر از ۳۰ هزار کارمند آنروا است.

حزب «سومار» از شرکای دولت ائتلافی اسپانیا در شبکه «ایکس» نوشت: قطع کمک به آنروا، حمله به انسانیت و مجازات دسته‌جمعی است.

آلبارس نیز اضافه کرد که اسپانیا بودجه تخصیصی به فلسطین از جمله آنروا را در ماه‌های اخیر، با افزایش سه‌برابری به حدود ۵۰ میلیون یورو رسانده است. وی تاکید کرد: به خودمان اجازه نمی دهیم که بنشینیم و کشته شدن زنان، مردان و کودکان بیشتری را در غزه تماشا کنیم.

 افزاش آمار شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر

حمله رژیم صهیونیستی به منبع سوخت بیمارستان امل

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز پیاپی به محاصره مقر این سازمان در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه و حمله به آن ادامه می‌دهند.

هلال احمر فلسطین بیان کرد: نظامیان اشغالگر منبع سوخت بیمارستان امل خان‌یونس وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین را هدف قرار داده‌اند.

این سازمان تاکید کرد که بخش عملیات جراحی بیمارستان امل خان‌یونس به دلیل پایان‌یافتن ذخیره اکسیژن این بیمارستان به صورت کامل تعطیل شده است.

هلال احمر فلسطین بیان کرد: اشغالگران هر جنبنده‌ای را در اطراف بیمارستان امل هدف قرار می‌دهند. ما به دلیل تیراندازی اشغالگران نمی‌توانیم به پیکر یک بانوی شهید در نزدیک بیمارستان امل دسترسی پیدا کنیم.

این سازمان اعلام کرد: هرگز بیمارستان امل را بدون هماهنگی یا وجود گذرگاه انسانی که سلامت افراد از طریق آن تأمین شود، تخلیه نخواهیم کرد.

 افزاش آمار شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر

اعدام صحرایی غیرنظامیان در خان یونس

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در خان‌یونس به اعدام صحرایی غیرنظامیان فلسطینی دست می‌زند و مانع از رسیدن خودروهای امدادی و آمبولانس برای انتقال شهیدان و زخمی‌ها می‌شود.

القدره افزود: شماری از قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها قرار دارند و اشغالگران مانع از دستیابی نیروهای امدادی به پیکر آن‌ها می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که این نهاد درمانی فلسطینی نزدیک به ۷۰۰ هزار مورد ابتلاء به بیماری‌های واگیردار، بیماری‌های پوستی، سرماخوردگی، اسهال و هپاتیت را در میان آوارگان فلسطینی ثبت کرده است.

وی دلیل ابتلاء به این بیماری‌ها را شلوغی پناهگاه‌ها و نبود غذا و نوشیدنی مناسب و مراقبت‌های پزشکی لازم عنوان کرد. القدره افزود: با تشدید شرایط زمستانه، نزدیک به ۲ میلیون آواره در معرض فاجعه‌ای توصیف‌ناپذیر قرار دارند.

القدره ادامه داد: اشغالگران همچنان حلقه محاصره مجتمع بیمارستانی ناصر و بیمارستان امل را تنگ‌تر می‌کنند. در نتیجه محاصره و پایان‌یافتن بسیاری از داروهای بیهوشی توانایی کادر درمان جهت نجات زخمی‌ها کاهش شدیدی داشته است.

لغو دیدار مقامات صهیونیست با کمیسر کل آنروا

یسراییل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات خصمانه این رژیم علیه مردم غزه، دیدار مسوولان وزارت خارجه این رژیم با کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا وابسته به سازمان ملل متحد را لغو کرد.

در همین راستا کاتز در سخنانی اعلام کرد: دیدارهایی را که قرار بود چهارشنبه میان کمیسر کل آنروا و مسوولان وزارت خارجه برگزار شود، لغو کردم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر مشارکت کردند و کمیسر آژانس باید درس عبرت بگیرد و استعفا بدهد.

گفتنی است آمریکا جمعه هفته پیش به بهانه کمک ۱۲ نفر از کارکنان آنروا به مقاومت فلسطین (حماس) در اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، از تصمیم این کشور برای قطع کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر داده بود.

ایتالیا، کانادا، استرالیا و انگلیس روز شنبه و فرانسه نیز روز گذشته در دسیسه قطع کمک‌های مالی به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد به آمریکا پیوستند.

کانادا و استرالیا پس از طرح ادعای مظنون‌شدن به چند نفر از کارکنان این آژانس به دست‌داشتن در عملیات غافلگیرانه هفتم اکتبر سال گذشته میلادی جنبش حماس علیه نظامیان اشغالگر قدس در اراضی اشغالی فلسطین، اعلام کردند که از اقدام ایالات متحده در قطع حمایت مالی از آژانس آنروا پیروی می‌کنند.

افزاش آمار شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر

ترکیه: جهان برای جلوگیری از نابودی مردم غزه اقدامات لازم را اتخاذ کند

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک پس از دیدار با ایگلی حسنی، وزیر امور خارجه آلبانی گفت: جامعه جهانی را به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از نابودی ۲ میلیون انسان به گروگان گرفته شده به دلیل گرسنگی و بیماری‌ ها با استفاده از روش‌ های مختلف دعوت می‌ کنم.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه با اشاره به فاجعه غزه، گفت: ده ها هزار فلسطینی بی گناه روزها است که مقابل چشمان جهانیان قتل عام می‌ شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون با فاجعه دیگری روبرو هستیم، گفت: در حالی که هزاران نفر را بر اثر گلوله و بمب از دست داده‌ ایم، اکنون در خطر قتل عام میلیون ها فلسطینی که در غزه توسط اسراییل به گروگان گرفته شده‌ اند به دلیل گرسنگی و بیماری‌ های همه گیر هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: عدم صدور مجوز ورود کمک‌ های بشردوستانه و لوازم پزشکی به غزه منادی فاجعه بزرگی در این منطقه است. تلاش‌ ها و حسن نیت جامعه جهانی تاکنون امکان ارایه کمک‌ های لازم را در داخل فراهم نکرده است.

این مقام ترکیه با اشاره به اینکه علاوه بر افرادی که بر اثر بمب و گلوله جان خود را از دست داده‌ اند، صدها هزار نفر نیز ممکن است از گرسنگی جان خود را از دست بدهند، اظهار داشت: این بار اخلاقی بزرگی است که افکار عمومی جهان سنگینی آن را بر دوش شان تحمل نخواهد کرد.

فیدان تاکید کرد که باید با فراتر رفتن از روش‌ های موجود، کمک رسانی به غزه امکان پذیر شود.

افزاش آمار شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر

شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان در روز جاری به ۱۲ رسید

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۲ عملیات جدید را علیه موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به انجام رسانده است.

حزب‌الله بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۶ عصر دوشنبه، تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی در موضع تله الطیحات را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۶:۳۰ عصر دوشنبه، تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی در اطراف موضع الجرداح را با موشک‌های برکان هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان با صدور ۲ بیانیه جداگانه از شهادت ۲ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان خبر داد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: با افتخار و مباهات فراوان، مقاومت اسلامی شهادت رزمنده خود حسین فاضل عواضه (ابو زینب) متولد سال ۱۹۹۸ در شهرک عیترون و از اهالی شهرک حاروف در جنوب لبنان را که در راه قدس به شهادت رسیده است اعلام می‌دارد.

همچنین حزب‌الله لبنان بیان کرد: با افتخار و مباهات فراوان، مقاومت اسلامی شهادت رزمنده خود حسین خلیل هاشم (ساجد) متولد سال ۱۹۹۶ در شهرک شبعا در جنوب لبنان را که در راه قدس به شهادت رسیده است اعلام می‌دارد.

افزاش آمار شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر

حماس: ادعای صهیونیست‌ها درباره تبادل اسرا برای مصرف داخلی است

اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش حماس در یک نشستی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: آنچه رسانه‌های اشغالگران به خبر قریب الوقوع بودن توافق مبادله اسرای صهیونیستی نزد حماس دامن می‌زنند، با هدف ساکت کردن خشم افکار عمومی در اراضی اشغالی و جلب رضایت خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت است و ما خواهان آتش‌بس دائمی و فراگیر هستیم و نه آتش‌بس موقت که به دشمن فرصت ارتکاب جنایات و ویرانی بیشتر در غزه می‌دهد.

اسامه حمدان از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس در نشست خبری در بیروت اعلام کرد که با وجود سپری شدن ۴۸ ساعت از صدور حکم دیوان لاهه، ادامه جنایات رژیم صهیونیستی نشانگر اصرار آن بر نسل کشی در غزه است.

وی افزود: ادامه حمایت‌های سیاسی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی، نافرمانی در مقابل حکم دیوان بین المللی دادگستری محسوب می‌شود.

عضو جنبش حماس درباره تازه‌ترین تحولات تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: مواضع برخی کشورها در قبال حملات هوایی مکرر رژیم صهیونیستی به مراکز آن روا و همه نسل کشی‌های این رژیم در حق ملت فلسطین، جای سوال دارد.

عضو ارشد حماس افزود: ادامه جنایات دشمن صهیونیستی و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه علامت استفهام بزرگی را در مقابل مواضع جامعه جهانی قرار خواهد داد.

وی افزود: ما اقدام آنراو را در تعلیق شماری از کارکنان خود با استناد به ادعاهای بی اساس مطرح شده علیه آنها محکوم می‌کنیم. بهتر بود مدیر آن روا به جای محکوم کردن مقاومت، حمله به مراکز این سازمان را محکوم می‌کرد.

مقام ارشد حماس توضیح داد: مدارس و مراکز اسکان آن روا از سوی دشمن صهیونیستی هدف قرار گرفته و نابود شدند و مدیر آن روا این جنایات را محکوم نکرد. از آن روا می‌خواهیم در تصمیم خود برای فسخ قرارداد برخی کارمندانش در نوار غزه تجدیدنظر کند.

نماینده جنبش حماس در لبنان تصریح کرد: تصمیم ۹ کشور و در رأس آنها آمریکا برای تعلیق کمک‌ها به آن روا، در امتداد محاصره و خفه کردن ملت فلسطین قرار دارد. دولت بایدن ائتلافی را با حضور چند کشور هدایت می‌کند که با سیاست‌های رژیم اشغالگر همسو هستند.

حمدان تأکید کرد: کشتارها و جنایات دشمن اشغالگر صهیونیستی برای همیشه لکه ننگی بر پیشانی تمامی حامیان این رژیم خواهد بود.

عضو ارشد جنبش حماس ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از ساکنان نوار غزه مجبور به ترک خانه‌های خود و رفتن به دیگر مناطق شده‌اند.

حمدان افزود: دشمن صهیونیستی برای یکصد و پانزدهمین روز متوالی به جنایات وحشیانه و نسل‌کشی در غزه و پاکسازی نژادی این ملت ادامه می‌دهد و با اقدامات وحشیانه خود تمامی قوانین و عرف بین‌الملل را زیر پا گذاشته است. ادامه جنایات این رژیم بیانگر اصرار آن بر نسل‌کشی در غزه است.

این عضو ارشد جنبش حماس خاطرنشان کرد: از تصمیم دیوان دادگستری بین‌المللی برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم. جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را برای اجرای حکم دیوان بین المللی دادگستری تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: تداوم حمایت‌های سیاسی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی، نافرمانی در مقابل حکم دیوان بین المللی دادگستری محسوب می‌شود. دولت آمریکا مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه است. تأکید می‌کنیم تنها راه برای برقراری آرامش در منطقه، توقف تجاوز و پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین است.

اسامه حمدان در پایان گفت: از مجاهدت‌های برادرانمان در لبنان، عراق و یمن و هدف قرار دادن منافع آمریکا و رژیم صهیونیست در راستای حمایت از غزه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha