استقبال اتحادیه اروپا از آتش‌بس در غزه
کد خبر: 3972811
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

استقبال اتحادیه اروپا از آتش‌بس در غزه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از برقراری آتش‌بس که به پایان درگیری‌ها در نوار غزه منجر شد، استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Urdu Point، اتحادیه اروپا با استقبال از آتش‌بس در فلسطین اشغالی و نوار غزه، از لزوم توسل به راه حل سیاسی برای حل مناقشه سخن گفت.

جوزف بورل با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اتحادیه اروپا از آتش‌بسِ اعلام‌شده که به خشونت‌ها در غزه پایان داد، استقبال می‌کند. ما از مصر، قطر، سازمان ملل و کشورهایی که نقش سازنده‌ای در این زمینه داشتند، تقدیر می‌کنیم.

وی با ابراز تأسف و نگرانی از تلفات غیرنظامیان در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گفت: همانطور که اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده، وضعیت در نوار غزه مدت‌هاست که بی‌ثبات است. فقط یک راهکار سیاسی می‌تواند صلح پایدار و پایانی دائمی برای مناقشات به‌همراه داشته باشد.

بورل در پایان اظهار کرد: اتحادیه اروپا در حال احیای تعاملات خود با شرکای بین‌المللی از جمله آمریکا و دیگر متحدان در منطقه و همچنین گروه چهارجانبه خاورمیانه است تا به این وضعیت پایان دهد.

رژیم صهیونیستی، 11 روز بعد از آغاز درگیری‌ها شامگاه گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

انتهای پیام
captcha