از شهادت ۳۵۰ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته در خان یونس تا واکنش‌ها به هلاکت 3 نظامی آمریکایی
کد خبر: 4196502
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۶
با تحولات فلسطین

از شهادت ۳۵۰ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته در خان یونس تا واکنش‌ها به هلاکت 3 نظامی آمریکایی

براساس اعلام منابع پزشکی در نوار غزه، در 48 ساعت گذشته 350 نفر از فلسطینی‌ها به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه یکشنبه شب اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۴۸ ساعت گذشته مرتکب ۳۸ مورد کشتار دسته جمعی شده است که در نتیجه آن ۳۵۰ نفر در استان خان یونس در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه تأکید کرد: تاکنون نیروهای امدادرسان و کادر پزشکی نتوانسته‌اند به ده‌ها شهید که پیکرهایشان در خیابان‌ها مانده است، دسترسی پیدا کنند زیرا نظامیان اشغالگر با نقض قوانین بین المللی مانع جابجایی پیکرهای شهدا می‌شوند.

این نهاد تصریح کرد: به علت جنایت رژیم صهیونیستی در جلوگیری از خاکسپاری شهدا در آرامستان‌ها، پیکرهای ۱۵۰ شهید در داخل مجتمع بیمارستانی ناصر به خاک سپرده شده‌اند.

این مرکز اطلاع رسانی دولتی فلسطین در غزه تاکید کرد: ما رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول ارتکاب این جنایات مستمر علیه بشریت می‌دانیم و همچنین بر این باوریم که آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور و جامعه جهانی به دلیل دادن چراغ سبز به اشغالگران برای ارتکاب کشتار، ویرانی و تروریسم آشکار علیه غیرنظامیان در نوار غزه، به طور مشترک مسئول ادامه این جنایات و کشتار علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه در پایان خاطرنشان کرد: از کشورهای جهان و کلیه سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم رژیم اشغالگر صهیونیستی را برای توقف جنگ و نسل کشی و پاکسازی نژادی فلسطینی‌ها در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان تحت فشار قرار داده و جنایات این رژیم را محکوم و در دادگاه‌های بین المللی مانند دادگاه لاهه پیگیری کنند که نمونه این اقدام را کشور آفریقای جنوبی به عنوان یک قهرمان انجام داد و رژیم اشغالگر صهیونیستی را در مقابل جهانیان رسوا و سران جنایتکار آن را به جنایت نسل کشی متهم و برای آنها درخواست حداکثر مجازات کرد.

شهادت ۳۵۰ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته در خان یونس

مقاومت فلسطین قسام جنگ‌افزارهای صهیونیستی را هدف قرار داد

عملیات‌های گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) و گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد.

گردان‌های قدس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در محورهای پیشروی شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه با استفاده از سلاح تیربار و سلاح‌های سنگین به شدت با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

همچنین ۳ جنگ‌افزار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک‌های «امل» و «جوره العقاد» در غرب شهر خان‌یونس از سوی گردان‌های قدس با گلوله «آر پی جی» هدف گرفته شدند.

یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز با بمب قوی در محور پیشروی شهرک «امل» در غرب خان‌یونس از سوی مبارزان گردان‌های قدس منفجر شد.

علاوه بر این گردان‌های قدس نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «تل الهوا» در جنوب غرب شهر غزه با خمپاره سنگین هدف قرار داد.

گردان‌های قسام نیز از هدف قراردادن ۲ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «امل» واقع در غرب شهر خان‌یونس با گلوله «یاسین ۱۰۵» خبر داد.

۲ تانک مرکاوای دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز در منطقه «جوره العقاد» واقع در غرب شهر خان‌یونس از سوی مبارزان قسام با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف گرفته شدند.

گردان‌های «ابوعلی مصطفی» نیز اعلام کرد که جنگ‌افزارها و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه‌های شرقی جبالیا و شهر غزه با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

شهادت ۳۵۰ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته در خان یونس

هشدار اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای اقدامات تحریک‌برانگیز علیه «آنروا»

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به قطع تامین مالی آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد از سوی برخی کشورهای غربی واکنش نشان داد.

دبیرکل اتحادیه عرب در این رابطه گفت: نسبت به تبعات اقدامات تحریک‌برانگیز علیه آنروا هشدار می‌دهیم و مجازات گروهی فلسطینیان از طریق قطع تامین مالی این آژانس را محکوم می‌کنیم.

ابوالغیط گفت: ما تعلیق تامین مالی آنروا از سوی برخی کشورهای غربی بر اساس اتهام‌های مطرح‌شده علیه برخی کارکنان آن در این مرحله خطرناک را، عجیب می‌دانیم.

گفتنی است واشنگتن جمعه هفته پیش به بهانه کمک ۱۲ نفر از کارکنان آنروا به مقاومت فلسطین (حماس) در اجرای عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی، از تصمیم این کشور برای قطع کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آونروا) خبر داده بود.

ایتالیا، کانادا، استرالیا و انگلیس دیروز شنبه و فرانسه نیز در روز جاری در دسیسه قطع کمک‌های مالی به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد به آمریکا پیوستند.

کانادا و استرالیا پس از طرح ادعای مظنون‌شدن به چند نفر از کارکنان این آژانس به دست‌داشتن در عملیات غافلگیرانه ۷ اکتبر سال گذشته میلادی جنبش حماس علیه نظامیان اشغالگر قدس در اراضی اشغالی فلسطین، اعلام کردند که از اقدام ایالات متحده در قطع حمایت مالی از آژانس آنروا پیروی می‌کنند

شهادت ۳۵۰ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته در خان یونس

حمله حزب‌الله لبنان به پادگان صهیونیستی با موشک برکان

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۳:۳۰ عصر امروز یکشنبه، با موشک برکان نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف پادگان «هونین» هدف قرار دادند و به آنان آسیب قطعی وارد کردند.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که ساعت ۲:۵۰ عصر امروز یکشنبه به وقت محلی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در موضع «تل شعر» با موشک هدف قرار داده و به صورت مستقیم به آن‌ها آسیب وارد کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که آژیر هشدار در منطقه اشغالی «عرب العرامشه» در الجلیل علیا نزدیک مرز اراضی اشغالی با لبنان به صدا در آمده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که الجلیل غربی طی یک حمله موشکی سنگین هدف گرفته شده است.

از سوی دیگر خبرنگار المنار گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «یارین» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

همچنین خانه‌ای مسکونی در شهرک «مروحین جنوبی» پس از هدف قرارگرفتن با ۲ بمب فسفوری ارتش رژیم صهیوینستی آتش گرفت.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «مروحین»، «عیتا الشعب»، «الضهیره» و «مارون الراس» و همچنین منطقه «جبل بلاط» را بمباران کردند.

شهادت ۳۵۰ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته در خان یونس

سامی ابوزهری: کشته شدن سربازان آمریکایی پیامی به واشنگتن درباره کشتار غزه است

سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس یکشنبه شب در واکنش به گزارش‌ها درباره کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در مرز اردن و سوریه گفت که کشته شدن سربازان آمریکایی پیامی به واشنگتن درباره کشتار مردم غزه است.

سامی ابوزهری گفت: کشته شدن سه سرباز آمریکایی پیامی به دولت آمریکا است که اگر کشتار بی گناهان در غزه متوقف نشود، باید با همه امت اسلامی مقابله کند.

این عضو ارشد حماس افزود: ادامه تجاوزهای نظامی آمریکایی - صهیونیستی به غزه منجر به انفجار اوضاع در منطقه خواهد شد و قابلیت آن را دارد.

مقاومت اسلامی عراق یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که به سه پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه حمله پهپادی انجام داده‌اند.

خبرگزاری سما فلسطین نوشت: در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است که مجاهدان مقاومت اسلامی عراق در ادامه رویکرد مقاومت خود در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به کشتار مردم غزه به دست رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد، چهار پایگاه دشمن شامل سه پایگاه در سوریه (الشدادی، الرکبان و التنف) و یک پایگاه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (تأسیسات دریایی زِولون) را هدف قرار دادند.

جبهه آزادی‌بخش فلسطین نیز از حمله به پایگاه آمریکایی «التنف» در مرزهای سوریه و اردن استقبال کرد.

این نهاد اعلام کرد زمانش رسیده که آمریکا بهای جنایات خود علیه ملت‌های منطقه را بپردازد.

همچنین «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت آمریکا مسوول هرگونه تشدید در منطقه است زیرا شریک جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

آمریکا باید پیام حمله به پایگاه خود در شمال شرقی اردن را درک کند

عضو شورای عالی سیاسی یمن، حمله روز یکشنبه مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکایی التنف در مرزهای سوریه و اردن را اعلام نارضایتی از سیاست آمریکا در جهان عرب دانست.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توییتی نوشت: آمریکا باید پیام حمله به پایگاه خود در شمال شرقی اردن را درک کند.

وی در ادامه افزود: حمله به یک پایگاه نظامی در شمال شرقی اردن پیام روشنی از نارضایتی از سیاست آمریکا در جهان عرب است.

نشست اضطراری کاخ سفید 

جو بایدن و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا توسط تیم امنیت ملی کاخ سفید از آخرین تحولات درباره حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه مطلع شدند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن با حضور مقامات ارشد آمریکایی در جریان جزئیات حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن قرار گرفت.
بر اساس گزارش‌ها، در این نشست مشاور امنیت ملی، وزیران امور خارجه و دفاع، رئیس سیا و رئیس ستاد ارتش، مدیر اطلاعات ملی و سفیر آمریکا در سازمان ملل حضور یافته اند.
در این نشست، معاون مشاور امنیت ملی و رئیس کارکنان کاخ سفید نیز حضور یافته اند.

مقام آمریکایی: ایران حمله به پایگاه آمریکایی را انجام نداده است

رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که آنها اعتقاد ندارند که نیروهای ایرانی، خودشان حمله با پهپاد را علیه پایگاه آمریکایی در اردن انجام داده‌اند.

رویترز شامگاه یکشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که آنها اعتقاد ندارند که نیروهای ایرانی، خودشان حمله با پهپاد را علیه پایگاه آمریکایی در اردن انجام داده‌اند.

پیشتر نیز یک مقام آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه گفت که این حمله لزوما از سوی ایران صورت نگرفته است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha