مرجعیت رهبر معظم انقلاب ضامن حفظ استقلال در برابر دشمنان دین است
کد خبر: 4153778
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
خطیب جمعه بغداد:

مرجعیت رهبر معظم انقلاب ضامن حفظ استقلال در برابر دشمنان دین است

خطیب جمعه بغداد با تاکید بر اینکه ولایت حضرت رسول(ص) توسط ائمه و سپس فقها ادامه یافته است، گفت که مرجعیت دینی نظیر مرجعیت رهبر معظم انقلاب همواره حافظ استقلال وتمامیت ارضی کشورهای اسلامی بوده است.

به گزارش ایکنا، آیت الله سید یاسین موسوی در خطبه‌های نماز جمعه گذشته بغداد با تبریک عید غدیر خم تاکید کرد: ما معتقدیم ولایت آموزه‌ای آسمانی و رکنی اساسی از دین است.
 
وی در ادامه فرمود: اسلام ولایت را مختص ائمه اطهار می‌داند و لذا جایز نیست کسی به این حق که حق طبیعی امام معصوم (ع) است، تعدی کند، پس کسانی که در جهت تضعیف ولایت امام حرکت می‌کنند، منحرف و گمراه هستند.
 
امام جمعه بغداد با بیان این که خداوند متعال مردم را به حال خود رها نکرده است، گفت: ولایت رسول الله (ص) به واسطه  ائمه ادامه یافت و در زمان غیبت هم این ولایت توسط فقها ادامه یافته است.
 
آیت الله موسوی با اشاره به تلاش و ایثار مراجع دینی در طول تاریخ، بیان داشت: تجربه سیاسی در طول تاریخ برای ما ثابت کرده است که مرجعیت دینی همواره حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشورهای اسلامی بوده است و پیروزی‌های بزرگی که توسط امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای در همه زمینه‌ها محقق شده است شاهدی آشکار بر تلاش‌های مراجع دینی است.
 
امام جمعه بغداد همچنین با اشاره به اوضاع عراق پس از سال 2003، گفت: ما شاهد بودیم که چگونه آیت الله سیستانی با فتاوا و مواضع حکیمانه خود، استقلال کشور را حفظ کرد، زیرا ایشان در مسیر پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) گام برمی‌دارد.
 آیت الله موسوی وجود فساد مالی و اداری و دیگر بحران‌های عراق را به سبب دوری از رهنمودهای مرجعیت دینی دانست و گفت: اکنون کسانی تلاش می‌کنند دین را از سیاست جدا کنند و با این رویکرد درصدد هستند که مسائلی مانند همجنسگرایی را در کشور قانونی کنند، در حالی که این امور مخالف دین، قرآن، قانون و فرهنگ ملت عراق هستند.

انتهای پیام
captcha