ضرورت تأسیس سازمان احیای شعائر حسینی در عراق
کد خبر: 4157453
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
امام جمعه بغداد تأکید کرد:

ضرورت تأسیس سازمان احیای شعائر حسینی در عراق

امام جمعه بغداد با بیان اینکه برگزاری شعائر حسینی باعث افتخار و سربلندی ملت عراق است، تأکید کرد باید سازمانی برای احیای این شعائر تأسیس شود.

به گزارش ایکنا از عراق، آیت الله مجاهد سید یاسین الموسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به فرارسیدن عاشورای حسینی، بیان کرد: جریان عاشورا پس از سقوط صدام به جریانی فراتر از شعائر حسینی تبدیل شد و امروز شعائر و عزای امام حسین(ع) به هویت ملت عراق تبدیل شده که باعث افتخار و سرفرازی این ملت است.

وی افزود: کشور عراق با برافراشتن پرچم امام حسین(ع) و برپایی عزای سید الشهدا شناخته می‌شود. در دوره‌ای که صدام تعداد زیادی از شیعیان عراق را مجبور به خروج از کشور کرد این افراد به کشورهای مختلف جهان هجرت کردند و اکنون در کشورهای مختلف مراسم عزای امام حسین‌(ع) توسط آنان برپا می‌شود.

آیت‌الله سیدیاسین موسوی با اشاره به فعالیت‌های دولت عراق در زمینه برپایی شعائر حسینی از دولت درخواست کرد تا سازمانی برای بزرگداشت و ترویج شعائر و فرهنگ حسینی تأسیس کند، زیرا این موضوع حتی در قانون اساسی عراق نیز گنجانده شده است و نباید در این زمینه کم کاری شود.

وی در ادامه گفت: مسئولیت این کار بر عهده وزارت فرهنگ عراق است که البته این وزارت در اختیار فردی کمونیست است و آن را به وزارت آواز و رقص تبدیل کرده است. در روزهای اخیر یکی از نمایندگان استان کربلا به من خبر داد که وزارت فرهنگ با برپایی کنسرت و ترانه خوانی به دنبال هتک حرمت کربلا و امام حسین(ع) است. این مشکلات به این خاطر در حال رخ دادن است که احزاب اسلامگرا در سال‌های گذشته این وزارت مهم را به کمونیست‌ها سپرده‌اند.

آیت الله موسوی همچنین از نخست‌وزیر کنونی عراق خواست تا توجه ویژه‌ای به مسئله بزرگداشت شعائر حسینی داشته باشد و آن را در رأس اولویت‌های خود قرار دهد و گردشگری دینی را در این کشور گسترش دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه به جنایت هتک حرمت قرآن کریم پرداخت و گفت: مجوز این کار به بهانه آزادی بیان توسط دولت سوئد صادر می‌شود اما در حقیقت هتک حرمت قرآن کریم آزادی دو میلیارد انسان مسلمان را تحت تأثیر قرار داده است.

امام جمعه بغداد در ادامه با اشاره به حمایت دولت سوئد از افرادی که به قرآن کریم توهین می‌کنند اشاره کرد و افزود: دولت سوئد با این کار به جهانیان ثابت کرد که این جنایت، نمایشی است که دولت سوئد به واسطه آن به دنبال رسیدن به اهداف دیگری است.

وی در این باره افزود: آمریکا و غرب هیچ گونه احترامی برای آزادی و عقیده دیگران قائل نیستند، آنان در برابر توهین به قرآن سکوت یا از آن دفاع می‌کنند اما به آتش کشیده شدن بخشی از سفارت سوئد در عراق را محکوم می‌کنند.

آیت الله موسوی در ادامه گفت: ما به طور کامل با آمریکا و غرب متفاوت هستیم اما آنان تلاش می‌کنند فرهنگ منحط خود را بر ما تحمیل کنند و مسائلی مانند همجنسگرایی و فساد را در کشورهای ما ترویج دهند، اما ملت عراق هیچ گاه با این فرهنگ منحط همراهی نخواهد کرد زیرا ملتی بزرگ و ریشه‌دار است.

انتهای پیام
captcha