امام جمعه بغداد: آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد نابودی تشیع را دارند
کد خبر: 4167826
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

امام جمعه بغداد: آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد نابودی تشیع را دارند

امام جمعه بغداد در سخنانی با اشاره به اقداماتی که در جهان غرب علیه مسلمانان صورت می‌گیرد، تأکید کرد که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به دنبال از بین بردن تشیع هستند.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله مجاهد سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) می‌فرماید: «آیا مشاهده نمی‌کنید که به حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌گردد»، افزود: امام حسین (ع) دلیل قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده است.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) به عنوان امام جامعه نمی‌توانست میدان را خالی کند و در گوشه‌ای بنشیند لذا راه قیام انتخاب کرد.

امام جمعه بغداد در ادامه با اشاره به یاری طلبیدن امام حسین (ع) در روز عاشورا بیان کرد: امام سه بار ندای «هل من ناصر ینصرنی»، سر داد و در هر بار چند نفر به او پیوستند، اما این چند نفر چه کمکی از لحاظ نظامی می‌توانستند به امام بکنند؟.

آیت‌الله موسوی در جواب این سوال گفت: امام حسین (ع) با این کار می‌خواست عمل به امر به معروف و نهی از منکر را به همگان نشان دهد زیرا این کار طبق شرع مقدس امری واجب است.

وی در خصوص ارتباط قیام کربلا و اوضاع کنونی کشورهای اسلامی گفت: وضعیت کنونی ما نیز به شدت نیازمند عمل به امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره است تا با این کار اوضاع به نحو مثبت تغییر کرده و بتوانیم با شبیخون فرهنگی غرب مقابله کنیم.

وی در پایان با اشاره به هجوم بزرگ غرب به اسلام اصیل و تشیع، اظهار کرد: اکنون غرب به سردمداری آمریکا و اسرائیل به دنبال نابودی کامل تشیع به عنوان مصداق اسلام محمدی اصیل است و ممنوعیت پوشیدن حجاب در مدارس فرانسه تنها نمونه‌ای از مبارزه غرب علیه تشیع است زیرا حجاب شیعیان برگرفته از حجاب زینب کبری (س) است.

انتهای پیام
captcha