سیاستمداران فاسد مانع رسیدن نظرات دقیق مرجعیت اعلی به مردم شدند
کد خبر: 4166527
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
امام جمعه بغداد:

سیاستمداران فاسد مانع رسیدن نظرات دقیق مرجعیت اعلی به مردم شدند

امام جمعه بغداد با بیان اینکه سیاستمداران فاسد مانع رسیدن نظرات دقیق مرجعیت اعلی به مردم شدند، تأکید کرد که عراق باید موضع روشنی درباره تحولات جهان عراق داشته باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه یاسین تی وی، آیت‌الله مجاهد سید یاسین الموسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به تفاوت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، اظهار کرد: در ایران رهبر انقلاب سیاست‌های کلی نظام را به طور مستقیم تعیین می‌کند و با حضور خود نقش فعالی در حل مشکلات و بحران‌های کشور دارد اما در عراق با وجود رهبری مرجعیت اعلی، متأسفانه مجال برای تبیین رویکرد مرجعیت باز نشده و این امر باعث شده بسیاری از افراد نظرات خود را به عنوان نظر مرجعیت اعلی بیان کنند.

وی افزود: سیاستمداران فاسد مانع رسیدن نظرات دقیق مرجعیت اعلی به مردم شدند و به این دلیل استراتژی مشخص و موضع دقیقی در مورد تحولات جهان و تأثیر آن‌ها بر عراق شکل نگرفته است.

آیت‌الله الموسوی با اشاره به حوادث اخیر و انقلاب‌های قاره آفریقا، گفت: متأسفانه عراق پس از اشغال توسط آمریکا هیچ گونه موضعی درباره حوادث جهان ندارد.

امام جمعه بغداد در ادامه گفت: این حوادث در راستای تحولات استراتژیک جهان رخ داده است، و اظهار کرد: نشست بریکس در آفریقای جنوبی و پیوستن کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران، عربستان و امارات باعث شد که این گروه بیش از 49 درصد فعالیت‌های اقتصادی جهان را به خود اختصاص دهد، اما آنچه مهم است نقش عراق در اقتصاد جهان و تعامل با این گروه نوظهور جهانی است.

وی افزود: در آینده ممکن است بریکس از یک گروه اقتصادی به گروه و ائتلافی سیاسی یا نظامی تبدیل شود و جهان را به سوی تحولاتی بزرگ سوق دهد، لذا در این راستا از سیاستمداران عراق می‌خواهم که موضع مشخصی برای تعامل با این گروه اعلام کنند و از آمریکا ترسی نداشته باشند زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت خود در طول تاریخ هستند.

آیت‌الله الموسوی همچنین از رهبران اقلیم کردستان عراق خواست تا از تبعیت آمریکا خارج شوند و موضع خود را تعدیل کنند پیش از آن که این فرصت به پایان برسد.

وی در پایان با اشاره به زیارت اربعین گفت: ملت عراق در این مدت با آغوش باز از میلیون‌ها انسان از همه نقاط جهان پذیرایی کرده و نقشی جهانی یافته است.

امام جمعه بغداد با تقدیر از موکب‌داران عراقی اعلام کرد که در آینده این عزیزان از یاران امام زمان (عج) خواهند بود زیرا مرکز حکومت ایشان کوفه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha