وفای به عهد و محبوبیت دوچندان حاج قاسم + صوت
کد خبر: 4112261
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
میرسلیم در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

وفای به عهد و محبوبیت دوچندان حاج قاسم + صوت

نماینده مردم تهران در مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جریان جنگ با داعش مردم تازه پی بردند فردی به نام سردار سلیمانی مصمم است ریشه کثیف داعش را از بُن برکند و وقتی به قول خود وفا کرد، محبوبیتش در میان مردم ایران و جهان دوچندان شد.

سیدمصطفی میرسلیم

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه فعالیت‌های سردار سلیمانی خالی از هرگونه شائبه ریا بود، اظهار کرد: شهید سلیمانی از اخلاص بسیار زیاد برخوردار بود و مخلصانه اقدام می‌کرد.

وی افزود: نگاه کارشناسانه و قوی شهید سلیمانی موفقیت‌های چشم‌گیری را در صحنه‌های نبرد رقم می‌زد. همچنین او معتقد بود که اگر کار برای خدا انجام شود، موفق خواهد شد و به همین دلیل در میان دوستان محبوبیت بسیار خوبی را به دست آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه عامه مردم حاج قاسم را تا پیش از شهادتش به خوبی نمی‌شناختند، گفت: سردار سلیمانی از ویژگی‌های برجسته و اخلاقی برخوردار بودند که بعد از شهادتش مردم با آن ویژگی‌ها آشنا شدند.

وفای به عهد و محبوبیت دوچندان حاج قاسم

میرسلیم ادامه داد: در جریان جنگ با داعش بود که مردم تازه پی بردند فردی به نام سردار سلیمانی مصمم است ریشه کثیف داعش را از بُن برکند و وقتی به قول خود وفا کرد، محبوبیتش در میان مردم دوچندان شد و حتی این محبوبیت تنها محدود به مرزهای کشورمان نبود و فراتر از مرزهای ایران رفت. قضیه داعش، قضیه‌ای بود که در تمام دنیا آثار منفی از خود به جای گذاشته بود.

وی تأکید کرد: روزی که سردار سلیمانی شهید شد این اتفاق نه تنها موجب تأسف ایرانیان شد بلکه همه ملت‌های جهان را متأسف و متأثر کرد. همه مردم دنیا سردار سلیمانی را مردی می‌دانستند که در عرصه مواجهه با ترس‌آوری، آدم‌کشی، ارعاب و تروریسم توانسته بود بسیار قاطعانه و صادقانه برخورد کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه همه جوامع بشری امروز مدیون سردار سلیمانی هستند، گفت: او با حرکت شجاعانه و جسورانه خود دست کسانی را که در تروریسم نقش داشتند رو کرد.

میرسلیم با تأکید بر ضرورت الگوبرداری مسئولان از سیره رفتاری شهید سلیمانی ادامه داد: اغلب در میان مسئولان با یکی از بلایای نفسانی به نام ریاست‌طلبی مواجه هستیم. زمانی به سردار سلیمانی پیشنهاد شد که او نامزد ریاست جمهوری شود و با وجود اینکه سردار سلیمانی اصل خدمت کردن را نفی نمی‌کرد بلکه برروی آن هم پافشاری داشت ولی معتقد بود در لباس سربازی بهتر و بیشتر می‌تواند خدمت کند و نیازی نیست حتماً عنوان ریاست را همراه داشت.

راه کنترل نفس را به خوبی می‌دانست

وی گفت: سردار سلیمانی واقعاً راه کنترل بر نفس خود را پیدا کرده بود و به خوبی می‌دانست باید چه کند. حاج قاسم برای به دست آوردن محبوبیت در میان مردم، ابزاری رفتار نمی‌کرد بلکه محبوبیت ذاتی داشت و هیچگاه برای خود تبلیغ نمی‌کرد. اگر دقت کرده باشید هرگاه سخنرانی انجام می‌داد محتوایی حرف می‌زد و تبلیغ خود و دیگران را نمی‌کرد. به همین دلیل در دلها جای داشت و برای خیلی از جوانان الگو بود.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha