گرامیداشت شهید سلیمانی پاسداشت همه ارزش‌های الهی است
کد خبر: 4111943
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
رئیس‌جمهور در مراسم سالگرد شهید سلیمانی:

گرامیداشت شهید سلیمانی پاسداشت همه ارزش‌های الهی است

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره قهرمان ملی و قهرمان امت اسلام، پاسداشت همه ارزش‌های الهی است، گفت: این گرامیداشت و حضور به همراه خود پیام‌هایی دارد؛ پیام به همه آزادمردان و آزادزنان عالم است که باید با ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و ظلم و ستم راه را بر ستمگران و مستکبران سد کرد و پیام است به همه ظالمان و مستکبران عالم که شرایط شما روبه افول و نابودی است.

حجت‌الاسلام رئیسی مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، عصر امروز در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار و نام‌آور، قهرمان مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی به روح بلند شهید سلیمانی دردو فرستاد و از همه ملت بزرگوار و قهرمان ایران برای این پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره این قهرمان ملی صمیمانه سپاسگزاری کرد.

وی افزود: بدون تردید پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره قهرمان ملی و قهرمان امت اسلام، پاسداشت همه ارزش‌های الهی است. گرامیداشت شهید سلیمانی؛ چهره جهانی مبارزه با تروریسم و استکبار تجلیل از همه خوبی‌ها و دلدادگی‌ها و اخلاص و اعلام نفرت و بیزاری امت از ظلم، استکبار و نظام سلطه است.

رئیسی با بیان اینکه از این منظر این یک گرامیداشت و حضور عادی نیست، اظهار کرد: این گرامیداشت و حضور به همراه خود پیام‌ها و سخنانی دارد؛ پیام به همه آزادمردان و آزادزنان عالم است که باید با ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و ظلم و ستم راه را بر ستمگران و مستکبران سد کرد و پیام است به همه ظالمان و مستکبران عالم که شرایط شما روبه افول و نابودی است و آنچه میدان‌دار این میدان است انسان‌های تحول‌خواه، حق‌خواه، خداخواه و عدالتخواه هستند.


گزارش تصویری بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در مصلی


رئیس‌جمهور بیان کرد: در واقع هر دو پیام امید نفرت را با هم دارد. از سویی ما بسیار مصیبت‌زده هستیم چون بزرگی را از دست دادیم و از سویی بسیار محزونیم و قلوب همه مؤمنین به خاطر از دست دادن یک سردار سرافراز و دلداده میهن و انقلاب جریحه‌دار است و از سویی بسیار مفتخر و سربلندیم که شخصیتی که نه فقط به ملت ایران بلکه به ملت‌های مسلمان فکر می‌کرد و برای آزادی همگان اندیشه و عمل داشت.

وی در ادامه به تبیین شخصیت شهید ماندگار و سرافراز شهید سلیمانی از منظر تحول پرداخت و گفت: تحول براساس آیات و روایات و عمل پیشوایان وظیفه انسان‌هاست و روز دوم انسان باید از روز اول او بهتر باشد و در روایات آمده است که دو روز انسان مؤمن نباید با هم مساوی باشد بلکه باید همیشه در حال تحول باشد و صیرورت انسان به سوی حق باشد.

رئیسی تصریح کرد: انسان باید بداند که در حال تحول است و اولین گام و نکته در مورد شهید سلیمانی تحول فردی و شخصی بود. او در گام اول خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند. بدون خودسازی، جامعه‌سازی امکان ندارد. کسی که خود را به خدا نزدیک نکند، امکان ندارد بتواند یک شخصیت اثرگذار در جامعه بشری بشود. تمامی پیشوایان و بزرگان ما نیز ابتدا راه خودسازی وتقوای الهی را پیمودند و این تحول را شهید سلیمانی از خود آغاز کرد و عشق به خدا، اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) بود که او را یک انسان خودساخته پرورش داد. نوشته‌های امام (ره) و رهنمودهای رهبری را اگر ببینید همواره بر خودسازی تأکید دارند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نکته دوم تحول در زندگی و سیره شهید سلیمانی بستر تحولی بود که او در آن قرار گرفته بود؛ یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی و این بلد طیبه، نظام اسلامی بود. مکتب سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است وئ این دو مکتب در انتداد مکتب عاشورای حسینی است.

رئیسی اظهار کرد: تأکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی چون جلوه‌ها و شاخص‌هایی برای یک انسان سالک و دلداده به خدا دارد، بسیار مهم است. ما بدانیم جمهوری اسلامی چرخه رویش انسان‌های خودساخته مجاهد در راه خداست. این چرخه میرایی و توقف ندارد و چرخه رویش است. شهدا و جانباران و ایثارگران ما در این چرخه و بستر متحول شدند و رویش پیدا کردند.

وی ابراز کرد: این چرخه درون‌ز‌ا و زنده و همواره در حال تحول است. شهید سلیمانی هم در این مکتب و بستر و نظام که خود این نظام جمهوری اسلامی را حرم می‌خواند، رشد و رویش و پرورش یافته است و خود هم پرورش‌یافته این نظام مقدس است و هم سند حقانیت این نظام است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: نکته سوم، تحول ایشان در عرصه میدان است که بسیار برجسته بود. او شخصیتی بود که در میدان اقداماتی منحصر به فرد انجام داد که از جمله آنها ساختارسازی در میدان، رویش در نیروهای مقاومت در منطقه بود. برای او سنی، شیعه، مسلمان، مسیحی، ایزدی، لبنانی، فلسطینی، یمنی، سوری، ایرانی و افغانستانی نداشت. برای او یک نکته محور بود و آن هم دفع شر و فساد بود.

وی اضافه کرد: تمام وجود او در این خلاصه شده بود که ساختن انسان‌ها، ساختارسازی و نیروسازی در جبهه مقاومت، ایستادگی نیروهای جوان کنشگر فعال در میدان را انجام دهد و به عبارتی یک حرکت ساختاساز در جبهه مقاومت توسط شهید سلیمانی شکل گرفت.

رئیسی ابراز کرد: برخلاف اینکه بعضی می‌گفتند او به دنبال این است که منطقه را شیعه کند یا شیعه‌سازی کند، اینطور نبود. او به دنبال این بود که ظلم را از سر منطقه رفع و دفع کند و ریشه فساد را بکند و دفع شر بکند. ولذا وقتی که حرکت او، ایجاد مقاومت در منطقه از سوی او و سخن و سیره و سلوک او را همراه با صداقت و اخلاص و عمل صالح دیدند، همه عاشقانه با او همراهی کردند.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در زندگی او این بود که یک انقلابی بماند. برای او راست و چپ و این گروه و آن جریان سیاسی اهمیت نداشت. برای او مردم، دلدادگی به خدا، دفاع از میهن و مردم به معنای وسیع کلمه اهمیت داشتند. او شخصیتی عام بود و اگر انقلابی بود، انقلابی بودن خود را در مردم‌داری کردن و مردم‌دار بودن خود تعریف می‌کرد. لذا همه با او احساس اخوت و برادری و نزدیکی می‌کردند و احساس می‌کردند او با همه است و همه با او هستند و جلوه مهم این حضور را در تشییع جنازه او دیدید. حقیقتا هم سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود و هم شهید سلیمانی نماد وحدت و همبستگی است.

رئیسی بیان کرد: در قرن بیستم کسانی که می‌خواستند انقلابی فکر کنند یا انقلابی عمل کنند نام بعضی از انقلابیون دنیا مانند «چه‌گوارا» را می‌بردند اما در عصر امام خمینی(ره)، امام به عنوان نماد مبارزه با ظلم و استکبار و نماد آزادگی معرفی شد. امروز در قرن 21 با افتخار یاد کنید که نماد مبارزه با تروریسم و استکبار، شهید سلیمانی است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: شهید سلیمانی آمریکا و طرفداران جریان تروریستی و داعشی را در منطقه شکست داد اما این بزرگترین کار او نبود، این مقدمه آن بود که شهید سلیمانی در دنیا هیمنه آمریکا را به شکست کشانید. نظام سلطه و آمریکا و استکبار به دنبال هویت‌زدایی از ملت‌ها هستند و می‌خواهند ملت‌ها و جوانان را بی‌دفاع و بی‌سلاح بسازند و هویت مورد نطر خود را به ملت‌ها القا و حقنه کنند.

وی افزود: شهید سلیمانی شخصیتی بود که هم عنصر هویت‌ساز و هم احیاگر هویت اسلامی بود، نه فقط برای مردم عزیز ایران، بلکه در منطقه هویت ایجاد کرد. هم شهید سلیمانی هویت را تثبیت کرد همچنان که سردار سلیمانی برای مبارزه با هویت‌زدایی با همه وجود ایستاد که عراقی، سوری، ایرانی، افغانستانی، یمنی، مسلمان و مسیحی هویت خود را فراموش نکند. آنچه شخصیت و عزت او را رقم می‌زند هویت یک انسان است و او هویت را حفظ کرد.

رئیسی یادآور شد: امروز آنچه که مغرب زمین به ملت‌ها و به ویژه تفکرات انقلابی و مستقل حمله می‌کند به خاطر این است که می‌خواهد هویت‌زدایی کند اما شهید سلیمانی ایجاد هویت کرد به نحوی که امروز علیرغم فضای تبلیغاتی که دشمن می‌خواهد بسازد تا نشان دهد مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شدند، شما دیدید در تشییع جنازه شهید سلیمانی در شهرهای عراق و ایران قیامتی به پا شد و این فقط برای آن سال نبود و امسال هم می‌بینید که مزار او چگونه مردم را از سراسر ایران و جهان اسلام به خود جذب کرده است.

وی اظهار کرد: این همان چیزی است که خداوند فرموده که پیامبر(ص) اگر همه آنچه که در زمین است به مردم بدهی قلب‌ها را نمی‌توانی تسخیر کنی و قلب‌ها دست ماست. امروز شهید سلیمانی در قلب‌ها جای گرفته و اسم او را سردار دل‌ها می‌گذاریم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: شما جلوه این هویت را در تشییع جنازه شهدای امنیت در همه شهرها، در روز 13 آبان و در بسیاری از مراسم ها دیدید و می‌بینید و اینها نماد هویتی است که ملت ایران از خودش نشان می‌دهد. دشمن می‌خواهد القا کند مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شدند؟ این جلوه‌هایی که امروز در شهرهای ایران داریم، در تشییع جنازه 400 شهید بزرگوار در سراسر ایران داشتیم، نماد هویت است و اینها مردم دلداده به انقلاب هستند. شما کدام مردم را می‌گویید؟ مردم را می‌خواهید ببینید؟ مردم آنانی هستند که در 13 آبان آمدند و تجلیل کردند، در روز شهادت حضرت زهرا(س) آمدند، آنهایی که امروز در کرمان هستند و این جمعیت عظیمی هستند که به نام انقلاب و تجلبل از شهید سلیمانی گردهم آمدند.

رئیسی بیان کرد: تصور شما این بود که سردار سلیمانی برای شما خطرناک است. به آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی می‌گویم همچنانی که دیروز سردار سلیمانی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و ظلم‌ها و استکبار و سلطه نابه حق شما ایستادگی کرد و مقاومت را در منطقه آفرید، امروز شهید سلیمانی هم با آن روح بلندش و این عشق و دلدادگی جوانانش با همه وجود، تا آخر در مقابل شماست.

وی تأکید کرد: سردار سلامی، فرمانده کل سپاه و سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در روز شهادت سردار سلیمانی و در همین مکان مقدس اعلام کردند که آمریکایی‌ها بدانند ما از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و اجازه بدید من هم از زبان شما و همه نیروهای مقاوم و مجاهد در عالم اعلام کنم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهند گذاشت.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: کشور در حال پیشرفت با این شهادت‌‌ها کند و متوقف نمی‌شود اما تصور کردند با این شهادت‌ها و ضربه‌ها و جنایت‌ها می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند، زهی خیال باطل. ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول خواه خود با قوت ادامه خواهد داد. ما این را بارها اعلام کردیم که شما ملت ایران را نشناختید و بسیار دچار اشتباه در محاسبات شده و می‌شوید. بارها اعلام کردیم بدانید و بشناسید ملت ایران را و آن را با ملت‌های دیگر قیاس نکنید و این نظام را با نظام‌های معمولی در دنیا قیاس نکنید.

رئیسی بیان کرد: ادعا می‌کنید می‌شناسید و توطئه و فتنه می‌کنید و جنگ ترکیبی به راه می‌اندازید اما باز شکست پشت شکست نصیبتان می‌شود. جنگ نظامی، سایبری، رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی راه انداختید، همه قدرت خود را به میدان آوردید و جنگ احزاب راه انداختید و همه توان خود را به کار گرفتید اما دیدید ملت بزرگ ایران با نگاه به شهید مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و گوش دادن به رهنمودهای مقتدای بصیرت‌آفرینش شما را ناکام گذاشتند.

وی اضافه کرد: در جنگ سایبری آمدید در یک روز همه پمپ بنزین‌ها را در سراسر کشور از کار انداختید و فکر کردید می‌توانید با این کار ملت بزرگ ایران را همگام خودتان کنید. در جنگ سیاسی همه ظرفیت‌های خود را در سازمان‌های بین المللی علیه ملت ایران به کار گرفتید، در جنگ روانی هم تمام رسانه‌های خود را به خط کردید، در جنگ اقتصادی هم عددسازی در ارز و طلا کردید و بیش از 50 کانال در فضای مجازی به کارگرفتید. فکر کردید در این حوزه‌ها جنگ را به پیش ببرید اما امروز این جمعیت و جمعیت‌های مشابه در سراسر کشور این پیام را می‌دهند که شما در همه این جنگ‌ها شکست خوردید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.

رئیسی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران به پیروی از امام خامنه‌ای و با نگاه به سلوک شهید سلیمانی در عرصه تحقق شعار سال هم در عرصه تولید با همه وجود تلاش کرده و هزاران کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده است. در عرصه تولید، تحارت و صادرات نفتی و غیر نفتی و سایر عرصه‌ها با همه وجود تلاش شده و تهدیدها و تحریم‌ها را بی اثر کرده است و ما هرگز دچار توقف نخواهیم شد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: در ورود به مصلی یک دختر خانوم دهه نودی به من گفت شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهم که ما پای کار انقلاب و نظام هستیم به مسئوولان پیام بدهید که با قوت و قدرت و با اتکال به خدا حرکت کنند یقین بدانید خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: به همه شما بازماندگان و خانواده شهید سلیمانی تسلیت و تبریک عرض می‌کنم و این نگاه و حمایت و بصیرت و همراهی ملت از افتخارات این بیت است. شهید سلیمانی نه فقط متعلق به ملت ایران و امت اسلامی بلکه متعلق به همه مردم آزاده دنیا است.

رئیسی اظهار کرد: آثار و مقالات منتشره در خصوص شهید سلیمانی این پیام را می‌دهد که شهید بزرگوار ما با تو میثاق بسته‌ایم و این پیمان گسستنی نیست وما تا آخر پای انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌ها ایستاده‌ایم.

رئیس‌جمهور در پایان بیان کرد: شهید سلیمانی بهترین چیز که شهادت بود را برای خودش می‌خواست و همه ما و دولتمردان ارادتمند تو در سراسر کشور در هر نهاد و سازمانی با تو میثاق می‌بندند و به مردم عزیز اطمینان می‌دهند که تا آخرین نفس در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی، حمایت از مردم و خدمتگزاری مخلصانه از پای ننشینند و به مردم اطمینان می‌دهیم پیام خون شهید سلیمانی برای همه خدمتگزاران آن است که تمام تلاشتان برای گره‌گشایی از زندگی مردم، خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم باشد و این پیامی است که از زندگی تو دریافت کردیم. تو هم برای ما دعا کن آقای سلیمانی.


گزارش تصویری بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در مصلی تهران

انتهای پیام
captcha