صنعاء: سازمان ملل با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت مرتکب جنایت می‌شود
کد خبر: 3960900
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

صنعاء: سازمان ملل با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت مرتکب جنایت می‌شود

عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که سازمان ملل با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت برای تعمیر نفتکش صافر در سواحل یمن مسئول هر گونه فاجعه‌ای است که با نشت نفت از این نفتکش رخ دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی در یمن، سازمان ملل را مسئول هر گونه آلودگی محیط زیستی در صورت نشت نفت از نفتکش صافر دانست.

الحوثی در یک پیام توییتری گفت: اگر سازمان ملل بخواهد همچنان شروطی را خارج از چارچوب توافق برای تعمیر نفتکش صافر در سواحل یمن اتخاذ کند، این یک جنایت، شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و کارشکنی و بی تفاوتی نسبت به آلودگی محیط زیستی در صورت نشت نفت از این نفتکش است.

محمد عیاش قحیم، معاون استاندار الحدیده گفت که کشورهای ائتلاف متجاوزان علیه یمن همچنان بر توقیف کشتی‌های نفتکش و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده اصرار دارند که این امر منجر به تشدید رنج فرزندان ملت یمن و به خصوص از لحاظ اقتصادی شده است.

شرکت نفت یمن دو ماه پیش تأکید کرد که خسارات اقتصادی ناشی از تداوم بازداشت کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی توسط ائتلاف سعودی فراتر از ده میلیارد دلار است.

عمار الاضرعی، مدیر اجرایی شرکت نفت یمن هم تأکید کرد که دزدی دریایی علیه کشتی‌های نفتی موجب توقف کار بیش از 50 درصد از تأسیسات خدماتی، صنعتی و تجاری شده است و این توقیف کشتی‌ها یک کشتار جمعی است که همه منشورها و قوانین بین‌المللی آن را جرم می‌شمارد.

نفتکش صافر که حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت است، از چهار سال پیش در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است.

دولت نجات ملی پیش‌تر نسبت به وقوع یک فاجعه بزرگ زیست محیطی در صورت نشت نفت از آن به علت فرسوده بودن نفتکش هشدار داد.

انتهای پیام
captcha