صنعاء: طرح عربستان سعودی برای دور زدن صلح و تحمیل قیمومیت بر یمن است
کد خبر: 3961074
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

صنعاء: طرح عربستان سعودی برای دور زدن صلح و تحمیل قیمومیت بر یمن است

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت که طرح عربستان سعودی برای دور زدن صلح و تحمیل قیمومیت بر یمن است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت که طرح عربستان سعودی برای دور زدن صلح و تحمیل قیمومیت بر یمن است.

او در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: توقف درگیری‌ها در حالی که یکی از طرف‌ها خود را خارج از دایره درگیری می‌داند، ممکن نیست، زیرا عربستان می‌خواهد از طریق این طرح افکار عمومی جهان را منحرف کند.

البخیتی گفت: تماس‌ها با عربستان سعودی مستقیم است، اما با آمریکایی‌ها از طریق یک میانجیگر عمانی است و موضوع جدید در  طرح سعودی این است که عربستان سعودی توقف جنگ را در همه جبهه‌ها پذیرفته است.

عضو شورای سیاسی انصار الله یمن تأکید کرد: عربستان سعودی به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر یمن است و این طرح صلح نیست و طرح عربستان با توجه به شروطی که در آن مطرح شده قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر اینکه عربستان همان طرح قبلی آمریکا را ارائه کرده است، گفت: نبرد به دلیل تشدید حملات متجاوزان ادامه خواهد داشت.

البخیتی با تأکید بر ادامه نبرد برای آزادسازی استان نفت‌خیز و راهبردی مأرب گفت: برای شکستن حلقه محاصره گزینه‌ای جز بازپس‌گیری میدان‌های نفتی نداریم.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی در یمن نیز در توییتر گفت: در طرح عربستان سعودی همان شروطی آمده که پیش‌تر در توافق سوئد آمده بود و خود عربستان به آن پایبند نبود؛ بنابراین طرح و ابتکار واقعی در عمل کردن است نه اینکه طرفی که جنگ بر آن تحمیل شده است به آتش‌بس دعوت کنیم.

او تأکید کرد: ائتلاف سعودی می‌بایست زمان توقف جنگ و رفع محاصره علیه یمن را اعلام کند تا به سمت صلح برویم.

انتهای پیام
captcha