حمله جدید پهپادهای یمنی به فرودگاه أبها
کد خبر: 3961024
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

حمله جدید پهپادهای یمنی به فرودگاه أبها

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش این کشور فرودگاه سعودی «أبها» را به وسیله پهپادهای «قاصف K۲» هدف قرار داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات جدیدی را علیه اهداف سعودی انجام دادند. در همین ارتباط، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از جدیدترین عملیات نظامی در عمق خاک سعودی خبر داد.

امروز سه‌شنبه بعد از اعلام حمله پهپادی به فرودگاه أبها در جنوب عربستان سعودی در حساب توییتری خود نوشت: «پدافند هوایی به لطف خداوند موفق به سرنگونی پهپاد جاسوسی ـ تهاجمی از نوع «ام‌.کیو ۹» حین مأمویت خصمانه در آسمان استان مأرب شده است».

سرتیپ یحیی سریع، نقطه اصابت این حمله را دقیق توصیف و تاکید کرد که تا زمانی که تجاوزات و محاصره ادامه داشته باشد، این حملات نیز استمرار خواهد داشت.

اخیرا ارتش یمن در آستانه ورود به هفتمین سال تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، از سلاح‌ها و دستاوردهای نظامی خود رونمایی کرد که در آن  موشک‌ها و پهپادهای جدیدی به نمایش گذاشته شده بود که تاکنون استفاده نشده است.

طی هفته‌های اخیر درگیری‌ها در یمن بین نیروهای انصارالله و دولت مورد حمایت ریاض، در استان مأرب در شمال یمن افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha