طرح آتش‌بس آمریکا به شکلی حیله‌گرانه باعث استمرار محاصره یمن می‌شود
کد خبر: 3959243
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
سخنگوی جنبش انصارالله:

طرح آتش‌بس آمریکا به شکلی حیله‌گرانه باعث استمرار محاصره یمن می‌شود

سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به طرح فرستاده آمریکا برای آتش‌بس در یمن گفت: در طرح آمریکا سخنی از پایان محاصره و آتش‌بس گفته نشده بلکه به گونه‌ای طراحی شده که به شکلی حیله‌گرانه باعث استمرار محاصره یمن خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، سخنگوی جنبش انصارالله طرح فرستاده آمریکا به یمن برای آتش‌بس در این کشور را نمایانگر دیدگاه سعودی و سازمان ملل متحد و توطئه‌ای علیه یمن در یکی از خطرناکترین مراحلش دانست.


بیشتر بخوانید:


محمد عبدالسلام در گفت‌وگو با شبکه المسیره افزود: در طرح آمریکا سخنی از پایان محاصره و آتش‌بس گفته نشده بلکه به گونه‌ای طراحی شده که به شکلی حیله گرانه باعث استمرار محاصره یمن خواهد شد.

وی ادامه داد: از مهمترین مفاد این طرح، تعیین کریدور پروازهای فرودگاه صنعا و صدور مجوز آن توسط ائتلاف متجاوز و عدم صدور گذرنامه از صنعا است.

عبدالسلام یادآور شد: در صورتیکه آمریکا برای توقف تجاوز و محاصره یمن جدی بود، آتش‌بس و پایان محاصره را به صورت جدی اعلام می‌کرد که در این صورت ما از طرحش استقبال می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن آنچه را که با جنگ و ویرانی به دست نیاورده، با گفت‌وگو نیز نمی‌تواند حاصل کند، تجاوز و محاصره در شش سال گذشته حتی یک روز متوقف نشده پس منظور آمریکا از مطرح کردن موضوع آتش‌بس و پایان محاصره چیست؟

عبدالسلام ادامه داد: آمریکایی‌ها با ارائه همان شروط سعودی به عنوان پیشنهاد آتش‌بس، مجددا ثابت کردند که صریحاً پشتیبان تجاوز و محاصره هستند.

وی یادآور شد: هیچ تلاش واقعی برای پایان جنگ و رفع محاصره مشاهده نمی‌شود لذا هر آنچه می‌گویند تلاشی برای تحقق اهدافشان از طریق گفت‌وگو است که تاکنون با جنگ و محاصره نتوانستند آن را محقق کنند.

عبدالسلام با انتقاد از سخنان فرستاده آمریکا درباره رسیدن کمکهای انسان دوستانه به یمن افزود: تجار یمنی با پول خود نفت می‌خرند و با دریافت مجوز سازمان ملل متحد آن را با نفتکش به طرف کشور هدایت می‌کنند اما ائتلاف متجاوز مانع رسیدن آن می‌شود.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن کمک‌های انسان دوستانه به مردم، تمام شروط را پذیرفتیم اما وقتی دیدند بهانه‌ای برای ادامه محاصره ندارند، شایعه کردند که این کمکها به افراد مستحق نمی‌رسد.

عبدالسلام گفت: ما درخواست کردیم درآمدها و پرداخت حقوق کارمندان، یکسان‌سازی شود اما آنان مخالفت کردند به این دلیل که می‌خواهند درآمدها به حسابهای خاصشان حواله شود و در اختیار خودشان باشد.

 همچنین محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن امروز در اظهاراتی جدید گفت که این جنبش تمایل دارد که به میز مذاکره بیاید اما نخست خواستار آن است که شاهد اقدام بیشتری از سوی دولت آمریکا باشد.

محمد علی الحوثی گفت: اعتماد به وسیله اقدامات و نه کلمات ایجاد می‌شود. اعتماد باید با تصمیم‌گیری حاصل شود. تا کنون ما شاهد هیچگونه تصمیمات قاطعی نبوده‌ایم.

در عین حال، وزارت خارجه دولت مستعفی و مزدور عبدربه منصور هادی از پیشنهاد آمریکا استقبال کرده و گفته است دولت [مستعفی] با مشاهده گشودن جبهه‌های جدید حوثی‌ها در استان‌های مأرب، تعز و الحدیده به پیشنهاد آمریکا پاسخ مثبت داده است.

انتهای پیام
captcha