رئیس جمهور برزیل بار دیگر رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی متهم کرد
کد خبر: 4201745
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

رئیس جمهور برزیل بار دیگر رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی متهم کرد

رئیس جمهور برزیل بار دیگر اتهامات خود مبنی بر «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی در غزه را تکرار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21،  لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل،  پس از اینکه اخیراً به دلیل مقایسه حمله رژیم صهیونیستی به غزه با هولوکاست یهودیان توسط هیتلر، به یک بحران دیپلماتیک دامن زده بود، مجدداً اتهام خود را مبنی بر «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تکرار کرد.

وی در جریان رویدادی در ریودوژانیرو، گفت: کاری که «دولت اسرائیل» انجام می‌دهد جنگ نیست، نسل‌کشی است.

رئیس جمهور برزیل ادامه داد: این سخن را برای این می‌گویم چون اسرائیل زنان و کودکان را می‌کشد. قربانیان، از سربازان نیستند؛ بلکه زنان و کودکانی هستند که در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: اگر این نسل‌کشی نیست، پس من نمی‌دانم نسل‌کشی چیست.

لولا داسیلوا تأکید کرد که کشورش از ایده ایجاد یک کشور آزاد و مستقل برای فلسطینیان دفاع می‌کند و سیاست این کشور در قبال این موضوع کاملاً روشن و مشخص است.

رئیس جمهور برزیل همچنین از شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد که به گفته وی در حال حاضر نمی‌تواند هیچ تصمیمی برای صلح بگیرد.

وی تأکید کرد که کشورش تمام تلاش خود را برای انجام اصلاحات در شورای امنیت انجام خواهند داد. وی همچنین کشورهایی را که دارای حق وتو هستند به دموکراتیک عمل نکردن متهم کرد.

رئیس جمهور برزیل پیشتر در گفت‌وگویی با خبرنگاران در شهر آدیس آبابا، محل برگزاری اجلاس اتحادیه آفریقا گفت: آنچه که در نوار غزه رخ می‌دهد یک جنگ نیست، یک نسل‌کشی است. این یک جنگ سربازان با سربازان نیست. این جنگ یک ارتش بسیار آماده با زنان و کودکان است.

داسیلوا تأکید کرد: آنچه که در نوار غزه علیه مردم فلسطین اتفاق می‌افتد در هیچ زمان دیگری در تاریخ رخ نداده است. در واقع مشابه این اتفاق زمانی که هیتلر تصمیم به کشتن یهودیان گرفت، رخ داد.

انتهای پیام
captcha