حماس خیزش امت اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه را خواستار شد/ بمباران ۱۱۷ مسجد در غزه
کد خبر: 4178104
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

حماس خیزش امت اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه را خواستار شد/ بمباران ۱۱۷ مسجد در غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از امت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست امروز جمعه به منظور بازگشایی گذرگاه مرزی رفح و متوقف کردن جنگ نسل‌کشی در باریکه غزه دست به تحرکات گسترده بزنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای، اوج بخشیدن به تحرکات مردمی طی چند روز آینده در تمامی کشورهای جهان و اعمال فشار به هر شیوه ممکن جهت بازگشایی گذرگاه های مرزی باریکه غزه و انتقال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی فوری و سوخت به نوار غزه جهت نجات جان غیرنظامیان و زنان این منطقه را خواستار شد. 

در این بیانیه آمده است که این فراخوان در سایه ادامه کشتارهای وحشیانه و جنگ نسل‌کشی که دولت فاشیست صهیونیستی و ارتش نازی آن را علیه ملت بی‌دفاع و بی‌گناه فلسطین اعم از زنان و کودکان به راه انداخته است، صورت می‌گیرد.


حماس اعلام کرد که تداوم بستن گذرگاه‌ها و ممانعت دشمن صهیونیستی از انتقال سوخت و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و تشدید وخامت وضعیت بهداشت و درمان نوار غزه نشانگر عمق فاجعه انسانی مردم غزه است. 

انتقاد نهادهای سازمان ملل از حملات وحشیانه اسرائیل

نهادهای وابسته به سازمان ملل با انتقاد از حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه این حملات را یک جنایت جنگی توصیف کردند.

پایگاه خبری «الجزیره» گزارش داد: نهادهای وابسته به سازمان ملل امروز اعلام کردند که هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد.
حماس خیزش امت اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه را خواستار شد
این نهادها تأکید کردند: باید به دردها و رنج‌های مردم غزه پایان داد. غیرنظامیان مستقر در این منطقه از حملات اسرائیل صدمات زیادی دیده اند.
 
نهادهای وابسته به سازمان ملل تصریح کردند: ما شاهد یک مجازات دسته جمعی و فاجعه انسانی در حق ۲ میلیون نفر در غزه هستیم و این یک جنایت جنگی است.
 
این نهادها اضافه کردند: باید فوراً تمام تلاش‌ها برای توقف افزایش تنش‌ها در غزه به کار بسته شود.
 

مدیر آنروا: کمک‌های انسانی به غزه بسیار ناچیز است

 
از سوی دیگر، «فیلیپ لازارینی»، مدیر آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: ما نمی‌توانیم بدون تأمین سوخت به وظایف خود در غزه ادامه دهیم. ما نیاز به دریافت کمک‌های انسانی به صورت پی در پی هستیم. کمک‌هایی که تاکنون به دست ساکنان غزه رسیده بسیار ناچیز است. نمی‌توانیم چشممان را به روی اوضاع کنونی در غزه ببندیم.
 
از سوی دیگر خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: نیمی از ساختمان‌های غزه در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به صورت کامل تخریب شده است.
 

رئیس‌جمهور برزیل: اسرائیل در غزه نسل‌کشی به راه انداخته است

«لولا داسیلوا»، رئیس‌جمهور برزیل رفتار رژیم اشغالگر صهیونیستی با مردم باریکه غزه را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، لولا داسیلوا طی نطق تلویزیونی در واکنش به ادامه حملات اسرائیل به غزه گفت: تشدید تنش در غزه یک جنگ نیست، بلکه «نسل‌کشی» است که باعث مرگ هزاران کودک شده است.

وی اظهار کرد: «آنچه در حال حاضر در خاورمیانه اتفاق می افتد بسیار جدی است. این بحث درباره اینکه چه کسی حق دارد یا چه کسی اشتباه می کند نیست. مشکل این است که این یک جنگ نیست، یک نسل کشی است که باعث کشته شدن 2000 کودک شده است که هیچ ربطی به این جنگ ندارند اما قربانی هستند».
حماس خیزش امت اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه را خواستار شد
داسیلوا پیشتر گفته بود که حملات موشکی و راکتی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس به شهرها و شهرک یهودی این حق را به اسرائیل نمی‌دهد که دست به کشتار غیر نظامیان باریکه غزه بزند.

وی تصریح کرد که وظیفه من تلاش برای فراهم‌سازی زمینه و بستر انجام مذاکرات در راستای دستیابی به آتش بس است. 

رئیس‌جمهور برزیل ضمن انتقاد از ضعف عملکرد سازمان ملل، بر لزوم ایجاد یک گذرگاه امن جهت تضمین انتقال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه تاکید کرد. 

بمباران ۱۱۷ مسجد در غزه

 
«عبدالهادی الآغا»، معاون وزارت اوقف و امور دینی در غزه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عربی 21» گفت: اشغالگران صهیونیست تاکنون ۱۱۷ مسجد را در مناطق مختلف غزه را با موشک هدف قرار داده‌اند که از این بین ۴۴ مسجد به طور کامل تخریب شده و بقیه نیز تخریب جزئی شده‌اند.
 
«عادل الهور»، سخنگوی وزارت اوقاف غزه نیز در این باره اعلام کرد: هدف قراردادن اماکن عبادی به‌ویژه مساجد با تمامی قوانین بین‌المللی تناقض دارد و این اقدام بخشی از رفتار دشمن متجاوزگر و جنایتکار در حق مردم ما است و ماهیت اخلاقی اشغالگران صهیونیست را نشان می دهد.
 
وی با اشاره به این هیچ کجا در نوار غزه از شر این دشمن قلدر در امان نیست، رژیم صهیونیستی شهروندان غیرنظامی، اماکن و تأسیسات عمومی و حیاتی مانند بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد و با موشک عبادتگاه‌ها در نوار غزه را بمباران می‌کند.
 

آمار سازمان جهانی بهداشت از افراد محصور در زیر آوار

 
خبرگزاری «رویترز» ظهر امروز از یک مقام مسئول در سازمان بهداشت جهانی (WHO) نقل کرد که بر اساس برآورد این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، هزار نفر در نوار غزه همچنان زیر آوار هستند بدون آن که هویت آنها مشخص شود.
 
این در حالی است که وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش حماس در نوار غزه نیز دیروز اعلام کرده بود که این وزارتخانه هزار و 650 گزارش از افراد ناپدید شده در نوار از جمله 940 کودک مانده در زیر آوار دریافت کرده است.
 
لازم به ذکر است که از 7 اکتبر(15 مهرماه) تاکنون بر اثر حملات ارتش رژیم اشغالگر قدس به باریکه غزه نزدیک به 7040 فلسطینی به شهادت رسیده  و 2913 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
انتهای پیام
captcha