از شهادت ۵ فلسطینی در بیت لاهیا تا اذعان رسانه‌های صهیونیستی به موفقیت حزب‌الله
کد خبر: 4200619
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
با تحولات فلسطین

از شهادت ۵ فلسطینی در بیت لاهیا تا اذعان رسانه‌های صهیونیستی به موفقیت حزب‌الله

درپی بمباران خانه‌ای در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه 5 فلسطینی به شهادت رسیدند در عین حال رسانه‌های عبری‌زبان اذعان کرده‌اند موفقیت حزب‌الله در هدف قراردادن سرزمین‌های اشغالی تداوم دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی به جنایت‌های خود علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه و کشتار وحشیانه آنان ادامه می‌دهد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در «بیت لاهیا» واقع در شمال نوار غزه ۵ فلسطینی از جمله چند کودک به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی گروهی از فلسطینیان را که نزدیک میدان «الکویت» واقع در جنوب شهر غزه منتظر دریافت کمک بودند نیز هدف قرار داد. در نتیجه این حمله وحشیانه ۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر از کار افتادن ژنراتور مجتمع بیمارستانی ناصر در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه و قطع اکسیژن، یک بیمار دیگر نیز به شهادت رسیده و شمار بیمارانی که در این بیمارستان به این دلیل به شهادت رسیده‌اند به ۸ نفر رسیده است.

خبرنگار المیادین در نوار غزه نیز گزارش داد که پیکر ۳ شهید و شمار زیادی زخمی بر اثر حمله به خانه‌ای در دیرالبلح به بیمارستان «شهدا الاقصی» منتقل شده است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که پیکر ۱۶ شهید فلسطینیِ حمله‌های پیاپی رژیم صهیونیستی به خان‌یونس به بیمارستان‌های این شهر منتقل شده است.

۴ فلسطینی دیگر نیز در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از فلسطینیان در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه زخمی شدند.

بر اثر حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی نزدیک منطقه صنعتی واقع در بیت حانون در شمال نوار غزه هم چندین فلسطینی زخمی شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که پیکر ۱۷ شهید از زیر آوار خانه‌ای در منطقه الزوایده واقع در مرکز نوار غزه که صبح امروز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شده بود بیرون کشیده شده است.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی شهروندان فلسطینی که در خیابان الرشید واقع در غرب شهر غزه منتظر دریافت کمک بودند آتش گشودند.

شهادت ۵ فلسطینی در بیت لاهیا

هدف قراردادن مرکز نظامی صهیونیست‌ها با موشک برکان توسط حزب الله

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه یکی دیگر از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۵۰ عصر امروز یکشنبه هجدهم فوریه ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در مزارع اشغالی شبعا را با موشک برکان هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های روز جاری حزب‌الله لبنان علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به ۸ عملیات می‌رسد.

ازسوی دیگر روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که بر اساس برآوردهای انجام‌گرفته حزب‌الله لبنان موفق شده است یکی از پهپادهای وابسته به شهرک صهیونیستی «المطله» در شمال سرزمین‌های اشغالی را تحت کنترل خود درآورده و آن را به لبنان منتقل کند.

علاوه بر این اسرائیل هیوم بیان کرد که یکی از موشک‌های ضدزره شلیک‌شده از سمت لبنان به سوی شهرک صهیونیستی «یاروون» در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به یکی از ساختمان‌های واقع در این شهرک صهیونیستی برخورد کرده و به آن آسیب زده است.

کمی پیش‌تر نیز حزب‌الله لبنان از حمله به محل موضع‌گیری نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک‌های صهیونیستی «ایفن مناحیم»، «شومیرا» و «یاروون» و منطقه اشغالی «مثلث الطیحات» با تسلیحات مناسب و ۲ حمله به موضع نظامی صهیونیستی «السماقه» واقع در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «رامیا»، «عیتا الشعب» و «بیت لیف» را گلوله‌باران کرده است.

شهادت ۵ فلسطینی در بیت لاهیا

مخالفت رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور مستقل فلسطین

 کابینه رژیم صهیونیستی اقدام دیگری را علیه تشکیل کشور مستقل فلسطین و راه حل موسوم به دو دولتی به انجام رساند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه این رژیم با اجماع تمامی اعضا، طرح عدم به رسمیت‌شناختن یک جانبه کشور فلسطین را به تصویب رساند.

در همین راستا «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما با به رسمیت‌شناختن یک جانبه کشور فلسطین مخالفیم و اگر توافقی حاصل نشود در رفح دست به اقدام خواهیم زد.

بتسئیل اسموتریچ، وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز گفت که همه اعضای کابینه رژیم صهیونیستی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که کشور فلسطین تهدیدی برای این رژیم خواهد بود.

از سوی دیگر وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در واکنش به این مصوبه و اظهارات مقامات صهیونیست اعلام کرد: عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد و به رسمیت‌شناختن آن از سوی کشورهای جهان نیازمند صدور مجوز از سوی نتانیاهو نیست.

گفتنی است کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا، در برهه اخیر همزمان با تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و ممانعت از اقدام بین‌المللی علیه این رژیم و جنایت‌های آن علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری، سخنان زیادی را در خصوص تشکیل کشور مستقل فلسطین و لزوم آن اظهار داشته‌اند؛ اما این اقدام کابینه رژیم صهیونیستی نشان از آن دارد که این سخنان مقامات غربی در رابطه با اجرای راه حل دولتی تا عمل فاصله زیادی دارد و رژیم صهیونیستی هیچ حق و حقوقی را برای صاحبان اصلی سرزمین فلسطین متصور نیست.

شهادت ۵ فلسطینی در بیت لاهیا

احضار سفیر برزیل توسط تل‌آویو

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد سفیر برزیل در تل آویو را به دلیل اظهارات لولا دا سیلوا رئیس جمهور این کشور درباره نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه احضار کرده است.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات رئیس جمهور برزیل که این رژیم را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده، واکنش نشان داد.

بنیامین نتانیاهو تاکید کرد که اظهارات رئیس جمهور برزیل هولوکاست (ادعای صهیونیست‌ها درباره اقدامات آلمان نازی علیه یهودیان)  را کم ارزش جلوه می‌دهد و تلاش می‌کند به یهودیان و حق اسرائیل برای دفاع از خود لطمه وارد کند! وی همچنین این اظهارات را خطرناک و شرم‌آور خوانده است.

رئیس جمهور برزیل امروز در سخنانی گفته بود که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب نسل‌کشی شده است

داسیلوا رژیم صهیونیستی را به دولت نازی هیتلر تشبیه و آن را به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم کرد.

شهادت ۵ فلسطینی در بیت لاهیا

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به موفقیت حزب‌الله

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که حمله‌های حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد و موفقیت حزب‌الله در هدف قراردادن سرزمین‌های اشغالی تداوم دارد.

همچنین این رسانه‌ها بیان کردند که انتظار می‌رود جنگ در شمال سرزمین‌های اشغالی روزهای بیش‌تری به طول بیانجامد به ویژه آنکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرده است پاسخ به حمله‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه شهروندان لبنانی سخت و شدید خواهد بود.

علاوه بر این «نیتسان هوروویچ» یکی از وزیران پیشین کابینه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اقدامات این رژیم در شمال سرزمین‌های اشغالی باعث نشده است که وضعیت این منطقه‌ها از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون تغییر کند.

وی بیان کرد که منطقه‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون همواره در آستانه جنگ قرار داشته است.

شهادت ۵ فلسطینی در بیت لاهیا

ممنوعیت ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم یکشنبه شب با طرح محدود شدن ورود فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی موافقت کرده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که این طرح را «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارائه کرده بود که با موافقت نتانیاهو همراه شد.

بن گویر طرح جنجالی جدیدی علیه مسجدالاقصی در آستانه ماه مبارک رمضان ارائه کرده است که جلوگیری از ورود فلسطینیان ساکن کرانه باختری به مسجدالاقصی در ماه رمضان و تشدید محدودیت‌ها برای ورود اهالی قدس و فلسطینیان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به این مکان مقدس اسلامی بخشی از طرح خطرناک وی اعلام شده است.

درحالی‌که کمتر از یک ماه به حلول ماه مبارک رمضان باقی مانده، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که این وزیر افراطی از اعضای کابینه نتانیاهو خواسته تنها به افراد بالای ۷۰ سال ساکن قدس و اراضی ۱۹۴۸ اجازه ورود به مسجدالاقصی در ایام ماه مبارک داده شود.

براساس این طرح جنجالی، ساکنان سایر مناطق کرانه باختری نمی توانند «مطلقاً» وارد مسجد الاقصی شوند. این در حالی است که از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون رژیم صهیونیستی محدودیت‌های زیادی برای ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی اعمال کرده است.

 

انتهای پیام
captcha