شرکت در انتخابات؛ آوردگاهی پرثواب‌ برای عمل صالح
کد خبر: 4201487
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
خطیب جمعه تهران مطرح کرد:

شرکت در انتخابات؛ آوردگاهی پرثواب‌ برای عمل صالح

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: شرکت در انتخابات آسان‌ترین و پرثواب‌ترین عمل صالح است و لذا باید آن را یک آوردگاه بزرگ برای ملت ایران و دوستداران انقلاب دانست که بزرگان دین ترک آن را گناه می‌دانند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در خطبه اول نماز جمعه چهارم اسفند ماه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی اظهار کرد: خداوند بندگان خود را به صبر، مقاومت و سازماندهی و اعتقاد دعوت می‌کند و همه اینها را ذیل تقوای الهی می‌خواهد. خداوند می‌فرماید در انجام واجبات مقاومت داشته باشید، در برابر دشمنان مقاومت کنید و با امامتان رابطه قلبی داشته باشید و همه اینها وقتی میسر می‌شود که تقوا در متن زندگی انسان مؤمن جریان داشته باشد و حاصل همه اینها سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت خواهد بود.

وی افزود: ماه شعبان ماه رضوان الهی، ماه صدقه، ماه استغفار و ماه آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان است و مؤمنان باید قدر این ماه را بدانند. این ماه در برگیرنده اعیاد بزرگی است و سراسر شور و نشاط و شادمانی مؤمنانه است. امام باقر(ع) فرمودند: بدانید که شب نیمه شعبان از همه شب‌ها بافضیلت‌تر است و خداوند در این شب گناهان را می‌بخشد و در این شب تلاش کنید خودتان را به خدای متعال نزدیک کنید و در این شب دعا داشته باشید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: در این شب‌ها برای پیروزی مقاومت اسلامی در غزه، برگزاری یک انتخابات باشکوه، رفع گرفتاری از زندگی مؤمنان و شفای بیماران دعا کنید.

ظهور امام زمان(عج)؛ مصداق آب حیات برای زندگی بشریت

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه در ماه شعبان کسی متولد شد که همه آزادی‌خواهان جهان منتظر ظهور او هستند، گفت: در این ماه کسی به دنیا آمد که آرزوی همه انبیاء، اولیا و صالحان جهان را محقق خواهد کرد و ظهور او در همه کتب آسمانی بشارت داده شده است. با ظهور حضرت مهدی(عج)، باطل با تمام جلوه‌هایش نابود خواهد شد و ایشان برای گرفتن انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده مورد نصرت و عنایت خاص الهی قرار دارند. حضرت مهدی(عج) گسترانده سفره الهی در زمین خواهند بود. باید تلاش کرد همه چیز را برای ظهور حضرت و بندگی خدا آماده کنیم. ظهور امام زمان(عج) را باید مصداق آب حیات برای زندگی بشریت بدانیم و لازم است اصرار به او وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: با ظهور منجی بشریت، زندگی حقیقی بشر آغاز خواهد شد و امام زمان(عج) آن را اعلام می‌کنند و لذا ضرورت دارد که اهمیت ظهور را درک کنیم. جشن نیمه شعبان بزرگترین جشن مردمی ماست و خوشحالیم این جشن را در حالی آغاز می‌کنیم که انقلاب اسلامی به چهل و پنجمین سال خود رسیده و نظام برخاسته از مکتب مهدویت با تمام مشکلات چهل و پنج ساله شده و رایحه اندیشه مهدویت در سراسر جهان فراگیر شده است و نظام استکبار در معرض نابودی است. امروز نظم جهانی خواست استکبار به بن‌بست رسیده و با مقاومت مردم غزه از این بن‌بست رونمایی شده است.

 بنابراین گزارش، حجت الاسلام حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: دوستدار حضرت مهدی(عج) باید منتظر واقعی باشد و جلوگیری از گناه و آراستگی به حسن خلق را در دستور کار خود قرار دهد. دوستداران واقعی حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور اگر در قید حیات نباشند قطعاً در آخرت با او همراهی خواهند کرد.

راهپیمایی 22 بهمن؛ مانور قدرت ملت ایران

حاج‌علی‌اکبری با شکر الهی به دلیل بارش‌های اخیر اظهار کرد: خداوند بعد از 22 بهمن با نعمت بارش خود پاسخ حضور مردم را داد. در اینجا از ملت عزیز ایران به خاطر حضور پرشورشان تقدیر و تشکر می‌کنم. حقیقتاً این ملت ثابت‌قدم و باوفاست و این چهره حقیقی ایرانی‌هاست و آن را باید مانور قدرت دانست. ملت ایران سزاوار هر نوع خدمتی است و ان‌شاءالله خداوند توفیقات خدمات بیشتر به ملت را به مسئولان اعطا فرماید.

امام جمعه موقت تهران درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران اظهار کرد: به عزیزانی که این مسابقات را در کشور برگزار کردند خداقوت می‌گویم و لازم است که توصیه‌های قرآنی مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهیم. همچنین روز سربازان گمنام امام زمان(ع) را تبریک می‌گویم و امروز این عزیزان باعث شده‌اند دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های اطلاعاتی در جهان تبدیل شود و یکی از ویژگی‌های دستگاه اطلاعاتی کشورمان؛ مردم‌پایه بودن آن و استفاده از فناوری‌های نوین است و امروز قدرت اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به چنان جایگاهی رسیده که می‌تواند همزمان چند مأموریت را انجام دهد که اخیراً در 28 کشور جهان آن را انجام داده‌اند ولی به خاطر انتشار اخبار متنوع خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

چرا باید در انتخابات شرکت کرد؟

حاج‌علی‌اکبری درباره اهمیت انتخابات گفت: مقدمات برگزاری انتخابات خوب طی شده و حدود 75 درصد کاندیداها تأیید شده‌اند و این نشان از سعه صدر شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور دارد. انتخابات یک هدیه شیرین و بزرگ از سوی خداوند، اسلام و شهدای عزیزمان و نماد آزادی و مردم‌سالاری‌ دینی است و نوعی هوای تازه و ایجاد نشاط در جامعه محسوب می‌شود که فرصت دست به دست شدن قدرت در جامعه و گردش نخبگان را فراهم می‌کند. انتخابات آسان‌ترین و پرثواب‌ترین عمل صالح است. انتخابات پیش رو را باید یک آوردگاه بزرگ برای ملت ایران و دوستداران انقلاب دانست که بزرگان دین ترک آن را گناه می‌دانند.

وی بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی و آنهایی که زیر پرچم کفر قرار گرفته‌اند با تمام امکاناتشان مقابل انتخابات قرار گرفته‌اند و با استفاده از قدرت رسانه‌ای‌شان علیه انتخابات کار می‌کنند. دشمن با تمام امکاناتش بسیج شده و ان‌شاءالله جمعه آینده را به جمعه وحدت، صفا، آگاهی و زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی تبدیل خواهیم کرد و به امید خدا ملت ایران صحنه دشمن‌شکنی را خلق می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: از کاندیداها می‌خواهیم در ایام تبلیغات با قصد قربت وارد میدان شوند و از دوقطبی‌سازی کاذب بپرهیزند، به حرمت رقبا احترام بگذارند و از تولید توقعات غیرمنطقی پرهیز کنند و به الگوی عمل صالح برای مردم به ویژه جوانان تبدیل شوند. کاندیداها به هیچ‌وجه دستاوردهای مجلس و کارگزاران نظام و کل نظام را زیر سؤال نبرند و از سیاه نمایی پرهیز کنند. همچنین مردم در رأیی که می‌دهند نهایت دقت را داشته باشند و به فرد اصلح رأی دهند. ان‌شاءالله همه ما در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت خواهیم کرد و از سوی دیگر فردای روز انتخابات را باید روز بردباری و پیروزی بدانیم و مدنظر داشته باشیم که پیروز این میدان ملت ایران هستند.

رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی زنده مانده است

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به شکست‌های رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی گفت: رژیم صهیونیستی در طول عمر کثیف و نجاست‌گونه خود هیچگاه چنین شکستی را متحمل نشده و ان‌شاءالله دیگر هرگز رنگ آرامش را نخواهد دید. واقعیت این است که چیزی به نام رژیم جعلی در واقعیت وجود ندارد و این رژیم دچار سکته شده و با تنفس مصنوعی پیکر متعفن او پابرجا مانده است. جنایاتی که امروز این رژیم انجام می‌دهد و تخریب‌هایی که در نوار غزه صورت می‌پذیرد محصول اتحاد رژیم لیبرال دموکراسی غرب و نظام سلطه با رژیم صهیونیستی است. نظام سلطه با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در اصل مقابل موج آزادی‌خواهی مردم غزه ایستاده است.

انتهای پیام
captcha