رضا تقیپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: رسانهها نقش مهمی در تحقق مشارکت حداکثری دارند و در این عرصه نوعی رسالت ذاتی برعهده رسانههاست و در ایام انتخابات این رسالت ظهور و بروز بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی افزود: دشمن کمر همت بسته تا افکار عمومی ایران را به نفع خود مصادره کند و فریب دهد و در این راستا از انواع و اقسام ابزارهای مرتبط با جنگ نرم استفاده کرده و با برنامهریزی خاص پیش میرود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه جنگ نرم که دشمن این روزها آن را شدت بخشیده، تخریب، تطهیر چهره پهلوی، فتنهانگیزی، تحریک، تشویق به عدم حضور در انتخابات و یأسآفرینی به چشم میخورند و حتی دست به اقدامات تروریستی و خرابکارانه میزند. لذا دشمن از هیچ اقدامی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم دریغ نمیکند. در این شرایط رسانههای داخلی باید هوشمندانه و هوشیارانه به رسالت واقعی خود عمل کنند و ناخواسته مطالبی را منتشر یا بیان نکنند که به ناامیدی مردم انجامیده و به نفع دشمن تمام شود.
تقیپور با اشاره به تغییر ماهیت فضای تبلیغات اظهار کرد: امروز دیگر همانند گذشته فضای تبلیغات، فضای بصری و فیزیکی نیست؛ به عبارت بهتر دوران نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر گذشته و اگر میخواهیم افکار عمومی را به سمت و سوی مشارکت حداکثری سوق دهیم لازم است در کنار تبلیغات محیطی و بصری، بر روی فضای مجازی و شبکههای اجتماعی و همچنین ظرفیت رسانهها تمرکز جدی کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید پذیرفت و اشراف داشت که رسانه حرف نخست را در هدایت افکار عمومی و تبلیغات میزند و حتی من فکر میکنم رسانهها بازیگر مهم عرصه انتخابات هستند. لذا رسانهها باید تلاش کنند مشارکت مردم در انتخابات را ارتقا دهند.
تقیپور در بخش دیگری از این گفتوگو به ضرورت جهاد تبیین در امر انتخابات از سوی خواص و شخصیتهای تأثیرگذار اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند امروز هر کسی که مخاطبی دارد و رسانهای را مدیریت میکند باید بر روی جهادتبیین تمرکز جدی کرده و این موضوع را پیگیری کند. به طور کلی رسانهها در این ایام مسئولیت مضاعفی دارند و اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد قطعاً انتخابات پرشوری را شاهد خواهیم بود.
وی در پایان پیشنهاد داد که رسانهها در گام اول برای خثیسازی توطئههای دشمن اقدام کنند و فضایی که دشمن در جنگ شناختی آلوده ساخته را شفاف سازند و در گام دوم پیام مثبت و روحیهبخش به جامعه مخابره کنند.
گفتوگو از سعید امینی
انتهای پیام