رسانه‌ها در دوره انتخابات فضای آلوده جنگ شناختی را برای مردم شفاف کنند
کد خبر: 4201183
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
رضا تقی‌پور:

رسانه‌ها در دوره انتخابات فضای آلوده جنگ شناختی را برای مردم شفاف کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها رسالت مهمی در جهاد تبیین و تشویق مردم به حضور در انتخابات دارند و لذا باید در آستانه انتخابات فضایی که دشمن با جنگ شناختی آلوده کرده را برای ارتقای آگاهی جامعه شفاف سازند.

رضا تقی پور

رضا تقی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق مشارکت حداکثری دارند و در این عرصه نوعی رسالت ذاتی برعهده رسانه‌هاست و در ایام انتخابات این رسالت ظهور و بروز بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: دشمن کمر همت بسته تا افکار عمومی ایران را به نفع خود مصادره کند و فریب دهد و در این راستا از انواع و اقسام ابزارهای مرتبط با جنگ نرم استفاده کرده و با برنامه‌ریزی خاص پیش می‌رود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه جنگ نرم که دشمن این روزها آن را شدت بخشیده، تخریب، تطهیر چهره پهلوی، فتنه‌انگیزی، تحریک، تشویق به عدم حضور در انتخابات و یأس‌آفرینی به چشم می‌خورند و حتی دست به اقدامات تروریستی و خرابکارانه می‌زند. لذا دشمن از هیچ اقدامی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم دریغ نمی‌کند. در این شرایط رسانه‌های داخلی باید هوشمندانه و هوشیارانه به رسالت واقعی خود عمل کنند و ناخواسته مطالبی را منتشر یا بیان نکنند که به ناامیدی مردم انجامیده و به نفع دشمن تمام شود.

تغییر ماهیت فضای تبلیغات در عصر حاضر

تقی‌پور با اشاره به تغییر ماهیت فضای تبلیغات اظهار کرد: امروز دیگر همانند گذشته فضای تبلیغات، فضای بصری و فیزیکی نیست؛ به عبارت بهتر دوران نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر گذشته و اگر می‌خواهیم افکار عمومی را به سمت و سوی مشارکت حداکثری سوق دهیم لازم است در کنار تبلیغات محیطی و بصری، بر روی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین ظرفیت رسانه‌ها تمرکز جدی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید پذیرفت و اشراف داشت که رسانه حرف نخست را در هدایت افکار عمومی و تبلیغات می‌زند و حتی من فکر می‌کنم رسانه‌ها بازیگر مهم عرصه انتخابات هستند. لذا رسانه‌ها باید تلاش کنند مشارکت مردم در انتخابات را ارتقا دهند.

ضرورت جهاد تبیین از سوی گروه‌ها و شخصیت‌های مرجع

تقی‌پور در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ضرورت جهاد تبیین در امر انتخابات از سوی خواص و شخصیت‌های تأثیرگذار اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند امروز هر کسی که مخاطبی دارد و رسانه‌ای را مدیریت می‌کند باید بر روی جهادتبیین تمرکز جدی کرده و این موضوع را پیگیری کند. به طور کلی رسانه‌ها در این ایام مسئولیت مضاعفی دارند و اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد قطعاً انتخابات پرشوری را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان پیشنهاد داد که رسانه‌ها در گام اول برای خثی‌سازی توطئه‌های دشمن اقدام کنند و فضایی که دشمن در جنگ شناختی آلوده ساخته را شفاف سازند و در گام دوم پیام مثبت و روحیه‌بخش به جامعه مخابره کنند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha