اقدامات جهاددانشگاهی باعث غرور و افتخار کشور است
کد خبر: 4187616
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
استاندار قم:

اقدامات جهاددانشگاهی باعث غرور و افتخار کشور است

سیدمحمد آقامیری گفت: جهاددانشگاهی تاکنون خیلی از مشکلات کشور را حل کرده است، به‌طور نمونه می‌توان به طراحی و ساخت دکل‌های نفتی اشاره کرد که یک هنر و تخصص ایرانی بوده و توسط فناوران جهاددانشگاهی انجام شده و باعث غرور و اقتدار کشور است.

آقامیری، استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری قم که شامگاه ۲۱ آذرماه در استانداری قم انجام شد، با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نهاد مقدسی است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با جهاد علمی در کشور شروع به کار کرد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به نوعی پایه‌گذار ارتباط صنعت و دانشگاه است، این نهاد با نگاه تجاری‌سازی دانش و پژوهش‌ها در این حوزه ورود کرده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون خیلی از مشکلات کشور را حل کرده است، گفت: به‌طور نمونه می‌توان به طراحی و ساخت دکل‌های نفتی اشاره کرد که یک هنر و تخصص ایرانی بوده که توسط فناوران این نهاد انجام شده و باعث غرور و اقتدار کشور است.

استاندار قم با اشاره به اینکه استان قم نسبت به سایر استان‌ها شرایط خاص و ویژه‌ای دارد، بیان کرد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مدرسه فیضیه، حوزه‌های علمیه و وجود پربرکت مراجع و علما باعث شده تا قم جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

آقامیری با اشاره به وجود ۱۲ دانشگاه و بیش از ۶۰۰ واحد پژوهشی مخصوصاً در حوزه علوم انسانی در این شهر بیان کرد: به همین دلیل جایگاه جهاددانشگاهی در قم باید ویژه باشد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان گفت: این دانشمند در ۴۴ سال عمر خود خدمات ارزنده‌ای برای کشور مخصوصاً در حوزه علمی انجام داد و اقدامات مرحوم کاظمی آشتیانی سبب شده تا ایران در مقیاس جهانی سربلند شود.

انتهای پیام
captcha