تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری قم منعقد شد
کد خبر: 4187617
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷

تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری قم منعقد شد

جهاددانشگاهی کشور و استانداری قم در راستای ضرورت سرعت بخشیدن به پیشرفت فرهنگی، علمی و فناوری و توسعه استان و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت جهادی و تجارب جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری قمبه گزارش ایکنا از قم، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و سیدمحمد آقامیری، استاندار قم طی جلسه‌ای که شامگاه 21 آذرماه برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری میان این دو نهاد را امضاء کردند.

موضوع این تفاهم‌نامه استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، فناوری، سلامت، کارآفرینی و خدمات فنی و تخصصی، در راستای تحول دانش‌بنیان و پیشرفت استان قم و طرح‌ها و برنامه‌های تحولی تأمین‌کننده منافع ملی و استانی است.

همکاری در زمینه برطرف کردن مسائل و چالش‌های استان قم در زمینه انجام پژوهش‌های کاربردی، توسعه فناوری انرژی‌های نو و تجدید ذیر استان، گسترش و تجهیز مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری استان، هدایت و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های به بلوغ رسیده، توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه، کمک به راه‌اندازی مجدد معادن راکد طراحی، همکاری در گسترش و اعتلای فرهنگ مهدویت به‌عنوان یک کلان ارزش شیعی و یکی از مهم‌ترین عناصر هویتی شهر مقدس قم از جمله زمینه‌های همکاری مشترک است که در این تفاهم‌نامه مدنظر قرار گرفته است. 

برخی از تعهدات استانداری قم که در این تفاهم‌نامه بر آن تأکید شده عبارت است از: زمینه‌سازی و هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها و بخش اجرایی استان برای استفاده حداکثری از حضور و ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای رفع نظام مسائل عمومی و تقویت و توسعه علمی و فناوری استان، مساعدت در هدایت منابع به‌منظور پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های تحولی جهاددانشگاهی در سطح استان، مساعدت در تأمین فضای مناسب مورد نیاز، حمایت مالی از طرح‌های دانش‌بنیان و توسعه‌ای جهاددانشگاهی براساس ضوابط دولتی، کمک به اخذ مجوز‌های لازم و حمایت معنوی و لجستیکی از دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی مهدویت و همکاری در برگزاری این رویداد ارزش‌آفرین.

براساس این تفاهم‌نامه که مدت آن چهار سال خواهد بود، جهاددانشگاهی نیز متعهد شده است تا برنامه‌های لازم برای اجرایی کردن زمینه‌های همکاری مشترک و استفاده از تجربیات شبکه جهاددانشگاهی در سراسر کشور را فراهم کند. 

به‌منظور توسعه و تسهیل همکاری‌ها در قالب این تفاهم‌نامه، کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین و دستگاه‌های ذی‌ربط استان یک ماه پس از امضاء تشکیل خواهد شد. اعضای کارگروه پس از امضای تفاهم‌نامه طی نامه رسمی معرفی خواهند شد و این کارگروه در زمینه فعال‌سازی، نظارت و پیگیری مفاد این تفاهم‌نامه اقدام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha