امام جمعه بغداد: جهان امروز به اقتدار شیعیان واقف است
کد خبر: 4136653
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

امام جمعه بغداد: جهان امروز به اقتدار شیعیان واقف است

امام جمعه بغداد تأکید کرد که امروز معادلات تغییر کرده و جهان به اقتدار شیعیان و مقصود آنها برای تشکیل حکومتی جهانی بزرگ‌تر از ابرقدرت‌های فعلی واقف است.

به گزارش ایکنا، آیت الله سیدیاسین موسوی، امام جمعه بغداد در اظهاراتی تأکید کرد که امروز معادلات تغییر کرده و جهان به قدرت شیعیان واقفند.

وی تأکید کرد: در حالی که شصت سال پیش کسی خواسته‌های شیعیان را نمی‌شنید، اما امروز خیلی‌ها می‌دانند که شیعیان خواهان حکومتی جهانی هستند که بزرگ‌تر از آمریکا، روسیه و چین باشد و این دولت توسط بقیه الله الاعظم رهبری می‌شود.

امام جمعه بغداد به علت لزوم اختصاص خطبه دوم نماز جمعه به مسائل سیاسی اشاره و تصریح کرد: از دوران حضور ائمه اطهار(ع) این گونه بوده است، اما به دلیل سلطه حکومت‌های ظالم این امر میسر نبوده است.

وی افزود: خطبه اول نماز جمعه مربوط به مسائل دینی و تقوا است و از گذشته، سخنرانی در باب این مسائل به راحتی انجام می‌شده، زیرا چالشی برای حکومت‌های ظالم نبوده است، اما خطبه دوم چالشی برای این حکومت‌ها بوده و ما به عنوان شیعیان در عراق قبلاً در زمان صدام و حسن البکر به تعبیر شهید صدر ـ در تقیه شدید به سر می‌بردیم ـ و به مسجد رفتن جوانان شیعه هم دشوار بود زیرا در معرض پیگرد قرار می‌گرفتند.
آیت الله سید یاسین موسوی با تصریح بر اینکه شرایط امروز تغییر کرده است، تأکید کرد: شیعیان در طول قرن‌ها، شرایط دشواری را طی کردند و تعداد آنها هم بسیار کم بود و حتی در دوران ائمه اطهار(ع) نیز مورد هجمه‌های بزرگ قرار گرفتند؛ اما امروز تعداد شیعیان به بالغ بر چهارصد میلیون نفر می‌رسد و روز به روز هم بیشتر می‌شود که این امر مسئولیت بزرگی را بر دوش ما می‌اندازد.

وی با اشاره به تأثیر زیارت میلیونی راهپیمایی اربعین در اقتدار شیعیان گفت: امروز ما شیعیان حکومت‌ها و رهبرانی قوی و بزرگ در ایران، عراق، یمن، لبنان و سوریه داریم که با تجهیزات خود اعم از سلاح و هواپیما به یاری امام زمان خود می‌شتابند.

خطیب جمعه بغداد ظهور امام زمان عج را نزدیک خواند و گفت: باید بدانیم که وظیفه امروز ما پیروی از مراجع بزرگ است، زیرا ائمه اطهار(ع) فرمان پیروی ما از آنها در دوران غیبت را داده‌اند.

انتهای پیام
captcha