اجتماع «مدافعان حریم خانواده» در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4154344
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

اجتماع «مدافعان حریم خانواده» در شیراز برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس از برگزاری اجتماع بانوان محجبه در حمایت از عفاف و حجاب در آرامگاه حافظیه خبر داد.

اجتماع «مدافعان حریم خانواده»به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، امروز، ۲۰ تیر در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب و پاسداشت حادثه کشتار مردم مشهد در مسجد گوهرشاد توسط مزدوران پهلوی، برنامه‌های متنوعی در استان فارس پیش‌بینی شده و در تمامی شهرستان‌ها با محوریت بانوان محجبه اجتماعاتی در راستای حمایت از حجاب و خانواده برگزار شود.

ملک‌مکان با بیان اینکه اجتماع بانوان محجبه در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی تحت عنوان «مدافعان حریم خانواده» روز چهارشنبه، ۲۱ تیرماه ساعت ۱۷ در آرامگاه حافظیه با برنامه متوع برگزار می‌شود، گفت: مردم شیراز در قالب کاروان خودرویی قیام حیا از ورودی شهر شیراز فلکه الله (گل سرخ) ساعت ۱۵:۳۰ حرکت خود را آغاز می‌کنند و به تجمع بزرگ عفاف و حجاب خواهند پیوست.

وی ادامه داد: این اجتماع یک حرکت مردمی بوده و با پیشنهاد خانواده‌های دغدغه‌مند برگزار می‌شود و در حاشیه این تجمع، غرفه‌های ارائه محصولات فرهنگی، خدمات مشاوره خانواده و... پذیرای شرکت کنندگان در این تجمع هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه مشابه اجتماع بزرگ شیراز در تمامی شهرستان‌های استان فارس برگزار می‌شود، یکی از اهداف این اجتماع را نشان دادن حضور بانوان محجبه و عفیف در شهر دانست و گفت: تعداد بانوان عفیفه و محجبه کشور و در فارس و شهر شیراز کم نیست و این اجتماعات در اعتراض به وضعیت ناهنجار بی‌حجابی در جامعه و درخواست اقدام سریع و قاطع از مسئولان برای برخورد با بی‌حجابی و عادی‌انگاری بی‌حیایی است.

ملک‌مکان در تشریح تاریخ قیام‌های مردم دین‌مدار ایران در قبال فتنه‌های بی‌حیایی، گفت: در زمان حکومت پهلوی اول، سیاست حذف حجاب و چادر از زنان ایرانی دنبال شد که دستور اولیه رضا خان در خصوص تغییر نرم لباس در جامعه، متحدالشکل شدن لباس‌های مردان با کلاه شاپو بود و در مشهد درشکه‌چی‌ها و رفتگران این اقدام را انجام دهند. در تیر ماه سال ۱۳۱۴ آیت‌الله سیدحسین طباطبایی قمی به پیشنهاد علمای مشهد وقتی دید رضا خان کشف حجاب را در کشور جاری کند برای مذاکره و متقاعد کردن رضاخان راهی تهران شد تا او را از این تصمیم باز دارد، اما متأسفانه آیت‌الله قمی اجازه دیدار شاه را پیدا نکرد و توسط مزدوران شاه دستگیر شد.

وی اضافه کرد: در اواخر تیر همان سال مردم مشهد در اعتراض به این سیاست‌ها علیه حجاب در مسجد گوهر شاد تجمع کردند و اعتراض خودشان را نسبت به شاه اعلام کردند که متأسفانه با هجوم نیرو‌های نظامی حمله به مردم بی‌گناه برای سرکوب این اعتراض، حدود ۱ هزار و ۶۰۰ نفر زحمی و یا کشته شدند؛ و پس از رخ دادن این حادثه غم‌انگیز، روحانیون سرشناس مشهد دستگیر و تبعید شدند و به دستور رضاخان، برخی از رؤسای ادارات مشهد نیز تغییر پیدا کردند بنابراین به یاد این واقعه دردناک، شورای فرهنگ عمومی کشور این روز را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کرده است.

انتهای پیام
captcha