دومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی در شیراز آغاز به کار کرد
کد خبر: 4153864
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

دومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی در شیراز آغاز به کار کرد

نمایشگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی شیراز با حضور بیش از ۷۰ طراح و تولیدکننده در حدود ۱۰۰ غرفه با حضور مسئولان استانی و متولیان عرصه فرهنگ کار خودش را آغاز کرد.

دومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز آغاز به کار کردبه گزارش ایکنا از فارس، نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی شیراز با حضور بیش از ۷۰ طراح و تولیدکننده در حدود ۱۰۰ غرفه و با حضور معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سالن هتل هما آغاز به کار کرد.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس گفت: برپایی این نمایشگاه اقدامی ارزشمند و منحصر به فرد است چرا که در شیراز پوشاک متناسب با الگوی ایرانی و اسلامی را کمتر می‌توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه کمتر فضایی برای ارائه لباس متناسب با سبک زندگی بانوان وجود دارد، افزود: طراحانی از سراسر کشور محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند. به نظر می‌رسد باید از کارگاه‌های کوچک و متوسط مقیاس حمایت کرد و در این راستا تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ «برای تولیدکنندگانی که نیروی کار تحت پوشش بیمه دارند» به صورت کم‌بهره و قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به در اختیار گذاشتن فضا برای عرضه پوشاک اسلامی در شیراز، تأکید کرد: علاوه بر این با تدابیر اندیشیده شده در دفتر امور اجتماعی استانداری قرار شده فضایی با ظرفیت کافی در بازار مشیر با نصف اجاره‌بها در اختیار تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی قرار گیرد.

فرخ‌زاده یکی از ضعف‌های موجود در این زمینه را مغفول ماندن صادرات دانست و تصریح کرد: از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه پوشاک ایرانی، اسلامی شیراز شمار انگشت‌شماری تاکنون اقدام به صادرات محصولات خود کرده‌اند.

وی ادامه داد: این درحالی است که در کشور و استان فارس طراحان پوشش ایرانی، اسلامی با کیفیت بین‌المللی فعال هستند و صادرات این تولیدات می‌تواند علاوه بر صدور فرهنگ و تمدن ایرانی منجر به درآمد‌های ارزی شود که بسیاری از خلأهای بازار داخل را نیز پوشش می‌دهد.

فرخ‌زاده از متولیان برپایی این نمایشگاه خواست یک لیست از تولیدکنندگان حرفه‌ای این حوزه تهیه کنند تا برای صادرات آن‌ها تسهیلگری لازم انجام شود.

بنابه گفته معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، نزدیکی به گمرکات جنوب کشور و کشور‌های حوزه خلیج فارس و ارزان‌تر شدن تأمین پارچه، سبب شده تا فرصت برای ایجاد یک کار اقتصادی در زمینه تولید، عرضه و صادرات پوشاک ایرانی، اسلامی در استان فراهم باشد.

سیدرسول موسوی نژادیان، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این نمایشگاه گفت: در راستای مصوبه کارگروه عفاف و حجاب مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های فصلی پوشاک عفیفانه، «دومین نمایشگاه مد و لباس شیراز» با حضور مسوولین ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی، طراحان و تولیدکنندگان برتر ملی و استانی از روز شنبه هفدهم تیر ماه ساعت ۱۵ در محل سالن وصال هتل هما، آغاز به کار کرد.

موسوی نژادیان با تأکید بر رویکرد این نمایشگاه که عرضه پوشاک عفیفانه در جهت پاسخگویی به نیاز‌های اقشار و رده‌های سنی مختلف جامعه می‌باشد، گفت: با توجه به نیاز مبرم امروز کشور، این اداره کل با همکاری و مجوز کارگروه مد و لباس کشور، اقدام به دعوت از طراحان و تولیدکنندگان برتر ملی و استانی جهت برگزاری نمایشگاه پوشاک عفیفانه با رویکرد کیفیت، طراحی ایرانی و اسلامی نموده است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس ضمن اشاره به حضور برند‌های مطرح کشوری در این رویداد هنری، افزود: ما به منظور تشویق طراحان و تولیدکنندگان پوشاک و محصولات حجاب، این فرصت را در شیراز فراهم آورده‌ایم تا بتوانیم همراه با معرفی برند‌های پوشاک ایرانی، قدمی در جهت امکان فروش و بهبود اقتصاد تولید‌کنندگان پوشاک ایرانی در مرکز استان فارس که قطب جنوب کشور می‌باشد، برداشته باشیم.

بنابر این گزارش، نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی شیراز تا روز دوشنبه دایر است و از ساعت ۱۵ تا ۲۳ از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha