مفاهیم دفاع مقدس را با زبان لطیف و اقناعی برای مخاطبان تبیین کنیم
کد خبر: 4152608
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

مفاهیم دفاع مقدس را با زبان لطیف و اقناعی برای مخاطبان تبیین کنیم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در خصوص شیوه تدریس در کلاس درس معارف دفاع مقدس گفت: بر خلاف خشونتی که در ذات جنگ نهفته است باید فرآیندهای انتقال مفاهیم را متنوع کرده و با زبان نرم و لطیف و اقناعی به مخاطب تبیین کرد.

سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارسبه گزارش ایکنا از فارس،‌ سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 13 تیرماه در همایش «هم‌اندیشی جهاد تبیین اساتید درس معارف دفاع مقدس استان فارس که با حضور اساتید درس دفاع مقدس استان فارس و رؤسای دانشگاه‌های استان فارس، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس برگزار شد، در خصوص شیوه تدریس در کلاس درس معارف دفاع مقدس گفت: بر خلاف خشونتی که در ذات جنگ نهفته است باید فرآیندهای انتقال مفاهیم را متنوع کرده و با زبان نرم و لطیف و اقناعی به مخاطب تبیین کرد.

وی از اساتید درس معارف دفاع مقدس دانشگاه‌های استان خواست تا از شیوه‌های جدید مثل حضور میدانی در موزه دفاع مقدس بهره برد و از روایتگران دفاع مقدس موزه استفاده کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در خصوص اهمیت درس معارف دفاع مقدس نیز گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نقش دفاع مقدس در تبیین و اقناع‌سازی نسل جدید و پاسخگویی به سوالات نسلی که جنگ تحمیلی را ندیده‌اند به خوبی مبین اهمیت این مسئله است.

کوشکی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان بیان کرد: باید کاری کرد که جوانان دفاع مقدس را درک کنند و به حقایق دفاع مقدس پی ببرند و بدانند برای اولین بار در چند قرن اخیر حماسه‌سازان این سرزمین نگذاشتند ذره‌ای از خاک این سرزمین به تاراج بیگانه برود.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: سه عنصر شکل دهنده دفاع مقدس که به عنوان انگیزه اصلی مردم ما در حضور در جبهه‌ها قلمداد می‌شدند یعنی حفظ سرزمین مادری به عنوان عامل هویت بخش ملت، حفظ جان و مال و نوامیس مردم و همچنین عامل دین و انقلاب اسلامی را به عنوان عوامل الهام بخش به رزمندگان ما به مردم معرفی کنید زیرا با وجود هر سه عنصر فوق مردم ما توانستند پیروز شده و مانع رسیدن دشمن به هدفش شدند که تجزیه بخش‌هایی از کشورمان و نابودی انقلاب بود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور نیز گفت: دشمن در پی ایجاد سه گسل فرهنگی، اعتقادی (کشف حجاب و...)، گسل اقتصادی و گسل اجتماعی ‌(دو قطبی‌سازی میان مردم) است و می‌خواهد با همگرا کردن این سه گسل، نظم اجتماعی و امنیت عمومی کشور را به هم بزند اما با اتحاد بین مردم، امیدآفرینی و مدیریت جهادی میتوان بر دشمن فائق آمد.

تنها ضامن بقای نظام پیش‌قراولان فرهنگ ایثار و شهادت هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: هیچ نظریه سیاسی قادر به تبیین و حفظ بقای نظام جمهوری اسلامی نیست و تنها ضامن بقای نظام همین پیش قراولان فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

کوشکی افزود: باید معارف دفاع مقدس را به عنوان یکی از مظاهر جهاد تبیین به شیوه صحیح تبیین کرد، ذایقه مخاطب را شناسایی کرده و از عناصر جذابی چون روایت داستان‌گونه بهره برد و درس را برای مخاطب، دلنشین و شیرین و لطیف کرد و از خشک ارایه کردن این درس پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه وجوب این درس برای این است که سبک زندگی شهدا جایگزین سبک زندگی منحط تبلیغ شده توسط رسانه‌های دشمن شود، افزود: نباید به فضای مجازی دشمن فرصت عرض اندام بدهیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس ‌گفت: باید به موضوع دفاع مقدس به عنوان یک موضوع واحد نگاه کرد و از بیان حساسیت‌زا و تفرقه‌افکنانه موضوعات پرهیز کرد و در یک کلام  به مخاطب بگوییم که جنگ تحمیلی را همه مردم با هم به عنوان ید واحده اداره کردند و در این آوردگاه، از ارتش، سپاه، جهاد، بسیج و ناجا نقش داشتند و باید از همه آن‌ها به یک اندازه قهرمان‌پروری شود.

انتهای پیام
captcha