گردهمایی محفلی‌ها در مشهد برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4151357
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

گردهمایی محفلی‌ها در مشهد برگزار شد + فیلم

گردهمایی محفلی‌ها، برنامه ماه رمضان امسال، پنجشنبه هشتم تیرماه و همزمان با عید سعید قربان در ورزشگاه امام رضای مشهد، با حضور عوامل این برنامه و عموم مردم برگزار شد.

گردهمایی بزرگ محفلی‌ها در مشهد برگزار شد

به گزارش ایکنا، جشن بزرگ محفل شب گذشته هشتم تیرماه در ورزشگاه امام رضای مشهد مقدس با حضور عوامل این برنامه و جمع زیادی از شهروندان برگزار شد.

همزمان با روز عید قربان در حالی که ورزشگاه زیبای امام رضا(ع) با حضور خانواده‌های مشهدی و زائران امام رضا(ع)، حال و هوایی متفاوت‌تر از همیشه یافته بود، جشن بزرگ محفلی‌ها با شکوه و شور هر چه تمام‌تر برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، حسنین الحلو از عراق، رضوان درویش از سوریه و حامد شاکرنژاد در این برنامه حضور داشتند و اجرای این برنامه را حامد سلطانی، مجری تلویزیون بر عهده داشت.

حدود دو ساعت مانده به شروع مراسم، درهای ورزشگاه امام رضا(ع) پس از هفته‌ها به روی شهروندان باز شد و از همان ساعات مردم وارد ورزشگاه شدند. اکثر قریب به اتفاق حاضران در ورزشگاه را خانواده‌هایی تشکیل می‌دادند که با انس به کلام نورانی وحی و پیگیری برنامه قرآنی محفل، برای شرکت در این محفل حضور یافته بودند.

بسیاری از حاضران با پرچم‌های سه رنگ و زیبای کشورمان، بیرق سبز یا علی ابن موسی الرضا(ع) در ورزشگاه حاضر شده بودند. در وسط زمین چمن یکدست سبز ورزشگاه، دایره‌ای بزرگ با بادکنک‌های رنگی همراه با جلوه‌های نور و صدا و وسایل نورافشانی برای اجرایی متفاوت تدارک دیده شده بود. 

آغازین بخش این جشن ماندگار که به صورت زنده از شبکه سه، قرآن و معارف سیما و شبکه خراسان رضوی پخش شد، تلاوت کلام الله مجید از سوی سعید پرویزی، قاری بین‌الملی کشورمان بود و پس از آن آوای نقاره‌های حرم در بلندگوهای ورزشگاه طنین انداز شد و با پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، همه چند هزار شرکت کننده در این محفل دست بر سینه، رو به بارگاه منور رضوی، به سلطان خراسان ادای احترام کردند و به این ترتیب، جشن بزرگ محفلی‌ها با نورافشانی در آسمان ورزشگاه آغاز شد.

 در ادامه هم سرود ملی کشورمان همزمان با اهتزاز بیشمار پرچم حاضر در  فضای ورزشگاه 30 هزار نفره امام رضا(ع)، که بخش‌های زیادی از صندلی‌های آن با حضور جمعیت تکمیل شده بود، طنین‌انداز شد.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این برنامه که بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید گروه سرود دختران شهید احسان قرچک به اجرای سرود «اینجا ایرانه» پرداختند. 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، یکی از میزبانان برنامه تلویزیونی محفل همراه با فاطمه و زهرا قائنی دو فرزند شهید محمد قائنی نیازآبادی، از شهدای مدافع امنیت به صحنه آمدند. 

بخش دیگری از این مراسم با حضور سیدحسنین الحلو، یکی دیگر از میزبانان برنامه محفل از کشور عراق ادامه یافت. همراه با این قاری شناخته شده عراقی نیز چند نفر از نوجوانان قرآن‌آموز شهر سبزوار که در ایام پخش برنامه محفل در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما به اجرای برنامه پرداخته بودند، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند. در این بخش که دو فرزند شهید محمود سالاری نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام قاسمیان به بیان نکات تفسیری آیات تلاوت شده پرداخت.

گردهمایی بزرگ محفلی‌ها در مشهد برگزار شد

در بخش دیگری از این برنامه نوبت به حضور رضوان درویش، میزبان سوری برنامه تلویزیونی محفل رسید. همراه با این چهره قرآنی کشور سوریه نیز ریحانه دوست‌محمدی، فرزند شهید رسول دوست‌محمدی، از شهدای مدافع امنیت به روی صحنه آمد. 

در این بخش سرود «بابا رضا» با حضور روح‌الله رحیمیان اجرا شد و حاضران در ورزشگاه امام رضا(ع) به همخوانی با آن پرداختند. در این برنامه بخشی از حاضران در جشن بزرگ محفلی‌ها عروسک‌های خود را برای اهدا به کودکان نیازمند به داخل زمین پرت کردند تا صحنه جذابی را در شب عید قربان رقم بزنند. 

گردهمایی بزرگ محفلی‌ها در مشهد برگزار شد

در ادامه این جشن بزرگ حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشور که دوران نقاهت خود را به خاطر عمل جراحی می‌گذارند همراه با محمد انصاری، فوتبالیست با اخلاق کشورمان که او نیز به تازگی از فوتبال خداحافظی کرده است وارد ورزشگاه شدند.

حجت‌الاسلام قاسمیان در این بخش در مورد محمد انصاری خطاب به حاضران در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی گفت:  همه شما آقای انصاری را به عنوان یک فوتبالیست می‌شناسید اما من او را به عنوان یک جهادگر می‌شناسیم.  محمد انصاری، بازیکن سابق تیم‌های ملی فوتبال و پرسپولیس است که اخیراً از فوتبال خداحافظی کرده است. همچنین در زمان حضور این فوتبالیست در ورزشگاه و به درخواست مجری برنامه قطعاتی به اجرای بخش کوتاهی از اذان پرداخت.

از بخش‌های جالب گردهمایی برنامه محفل اجرای اذان از سوی محمد انصاری بود که مورد تشویق حاضران در ورزشگاه قرار گرفت. 

در بخش دیگری از این برنامه سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان با حضور در جایگاه به تلات آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه حامد شاکرنژاد و حسنین الحلو برای دقایقی به منافسه پرداختند. 

گردهمایی بزرگ محفلی‌ها در مشهد برگزار شد

در ادامه محمد اسداللهی به جایگاه آمد تا به اجرای سرود غدیرانه «تجدید عهد» که برای اولین بار در این مراسم رونمایی شد، بپردازد. پس از اجرای این سرود، علی‌اکبر حائری نیز به اجرای قطعه «شبیه پروانه‌ها» پرداخت. 

در بخش پایانی گردهمایی بزرگ محفلی‌ها خادمان حرم امام رضا(ع) با حضور در جایگاه عطر حرم رضوی را تقدیم عوامل برنامه تلویزیونی محفل کردند. در این بخش اجرای صلوات خاصه امام رضا(ع) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسیمان جلوه دیگری به این بخش از برنامه بخشید. 

در پایان نیز حامد سلطانی پس از تشکر از همراهی خوب حاضران در ورزشگاه، به اهانت و هتک حرمت ساحت نورانی قرآن کریم در کشور سوئد واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha