پیش‌بینی ۱۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در کرج
کد خبر: 4150703
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
در روز عید قربان

پیش‌بینی ۱۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در کرج

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج از پیش‌بینی ۱۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در این شهرستان در روز عید قربان خبر داد.

عرضه دام

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرج، مهدی آقابراری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج، ششم تیرماه در جلسه هماهنگی ذبح بهداشتی دام به‌مناسبت عید قربان گفت: برای ذبح بهداشتی دام ۱۴ جایگاه در نقاط مختلف شهرستان کرج و شهرهای اقماری توسط شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کنترل ذبح دام در روستاها بر عهده بخشداری‌ها و دهیاران خواهد بود، افزود: اکیپ‌های سیاری نیز در محلات فرایند ذبح دام را انجام خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج با تأکید بر لزوم نظارت بر قیمت دام در جایگاه‌ها ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قیمت مصوب دام را اعلام می‌کنند تا امروز نیز قیمت گوسفند نر از هر کیلو حدود ۱۷۰ هزار تومان تعیین شده است و تعزیرات حکومتی به‌صورت میدانی، روز عید قربان برای نظارت بر فرایند عرضه در این مراکز حضور دارند.

این مسئول گفت: درج مشخصات صنوف فروشنده دام در جایگاه‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دام در حین ذبح، توجه به عدم فروش دام‌های غیررسمی، صدور فاکتور فروش و جلوگیری از گران‌فروشی و کم‌فروشی با نظارت سازمان استاندارد بر ترازوهای عرضه دام در جایگاه‌ها، درج قیمت برای خریداران و ممانعت از کشتار غیرمجاز دام از نکاتی است که در فرایند بازرسی‌ها در جایگاه‌های عرضه دام باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج همچنین با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت‌های بهداشتی در مراکز عرضه و ذبح دام توضیح داد: افراد صاحب تجربه و دارای کارت بهداشت در این صنف با رعایت موازین شرعی و اسلامی در جایگاه‌ها باید نسبت به ذبح دام اقدام کنند.

وی با اشاره بر ضرورت رعایت مدیریت ضایعات و پسماند دام بعد از کشتار نیز افزود: جایگاه‌ها قبل از آغاز عرضه دام در سطح شهر مورد بازدید قرار خواهند گرفت؛ رعایت بهداشت محیط و سیما و منظر شهری پس از آیین عید قربان در مراکز عرضه و سطح شهرها باید رعایت شود.

آقابراری گفت: شهرداری‌ها برای هر جایگاه یک مسئول اجرایی پیش‌بینی کنند به موازات آن دو بازرس از اداره بهداشت نیز فرایند نظارت بر ذبح بهداشتی دام را عهده‌دار خواهند بود.

وی با تأکید بر کنترل و جلوگیری از عرضه دام به‌صورت غیرمجاز افزود: آدرس مراکز عرضه دام به‌صورت گسترده از طریق تلویزیون‌های شهری، صدا‌وسیما، فضای مجازی توسط شهرداری‌ها در مناطق اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام
captcha