تلاش دانشگاه آمریکایی برای بهبود کیفیت غذای دانشجویان مسلمان در رمضان
کد خبر: 4125477
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

تلاش دانشگاه آمریکایی برای بهبود کیفیت غذای دانشجویان مسلمان در رمضان

دانشگاه پرینستون در آمریکا برنامه‌ریزی غذایی ماه رمضان برای دانشجویان مسلمان را بهبود بخشیده است؛ اما با این حال همچنان نگرانی در مورد دسترسی به غذای حلال وجود دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از Daily Princetonian،   با آغاز ماه رمضان در 22 مارس، دانشجویان مسلمان نسبت به دسترسی و تنوع غذاهای حلال ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ به واکنش دانشجویان مسلمان در سال گذشته سالن غذاخوری (Campus Dining) دانشگاه پریستون تغییراتی را در مواد غذایی موجود در ماه رمضان ایجاد کرده و برنامه‌ای هم برای روز‌های ماه رمضان تهیه کرده است.

به گفته اعضای انجمن دانشجویان مسلمان (MSA) دانشگاه پرینستون، این دانشگاه گوشت‌های حلال را به‌عنوان گوشت‌هایی تعریف می‌کند که بر روی یک کباب ساز مخصوص حلال و با تجهیزات مشخص تهیه می‌شوند.

با این همه دانشجویان انتقاداتی نسبت به شیوه دسترسی به غذای حلال دارند برای مثال یکی از دانشجویان می‌گوید که برچسب‌های حلال واضح نیستند و گاهی مجبور می‌شود که از کارکنان مرتبا در مورد حلال بودن یا نبودن غذاها سوال کند. از طرف دیگر عدم تنوع غذای حلال عرضه شده هم مشکل آفرین است.

با این همه انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه پرینستون طرحی را برای ماه رمضان ارائه کرده که شامل تهیه غذا برای وعده های سحری و افطار است. دانشجویانی که برنامه غذایی دارند می‌توانند برای برنامه غذایی رمضانی پردیس دانشگاه ثبت نام کنند.

سمیر ریاض از اعضای ارشد این انجمن امیدوار است که این تلاش‌ها به آرامش خاطر دانشجویان مسلمان کمک کند.

دانشگاه پرینستون در شهر پرینستونِ ایالت نیوجرسی است و چهارمین دانشگاه آمریکا از لحاظ قدمت به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha