کارآفرینی بانوان مسلمان در بازار رمضانی کالیفرنیا + فیلم
کد خبر: 4125843
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴

کارآفرینی بانوان مسلمان در بازار رمضانی کالیفرنیا + فیلم

بازاری که به مناسبت ماه رمضان در منطقه اورنج کانتی کالیفرنیا برگزار می‌شود فرصتی برای مشاغلی است که عمدتاً زنان مسلمان دارند تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و جامعه از آنها حمایت کند.

بازارهای رمضانی اورنج کانتی و کمک به زنان مسلمان کارآفرین

به گزارش ایکنا به نقل از The Orange County Register، در هفته منتهی به افتتاح بازار رمضان با نام  LA Muslimah در یوربا لیندا، سامرین خان، بنیانگذار آن، مجبور شد با آب و هوای غیرعادی در جنوب کالیفرنیا و کاغذبازی‌های خسته کننده مبارزه کند تا مطمئن شود که بازار بدون مشکل برپا می‌شود. با این حال، او مایل است از این سختی‌های اداری عبور کند، زیرا معتقد است این بازار برای جامعه مسلمانان خاص و ضروری است.

بازارهای رمضانی اورنج کانتی و کمک به زنان مسلمان کارآفرین

خان گفت که این بازار فرصتی برای مشاغلی است که عمدتاً زنان مسلمان دارند تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و جامعه از آنها حمایت کند.

خان تنها زنی نیست که این نظر را دارد.

در آستانه ماه مبارک رمضان، بازارهای تحت رهبری زنان برای کمک به خانواده‌ها برای خرید لوازم مربوط به ماه رمضان، غذا، اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌های بچه‌گانه و لباس با هدف آماده شدن برای مقدس‌ترین ماه در تقویم اسلامی راه‌اندازی شده‌اند.

ایده‌ دوستانه‌ای که فراگیر شد

در شهر میشن ویهو (Mission Viejo)، بنیاد اسلامی شهرستان اورنج کانتی، میزبان بازار سالانه رمضانی است که توسط کمیته زنان این بنیاد اسلامی سازماندهی شده است. در شهر ایروین (Irvine)، شزیا رحمان و لوبنا ساعده پنجمین بازار رمضانی این شهر به نام  QuadM، را برگزار می‌‌کنند.

کارآفرینی بانوان مسلمان در بازار رمضانی کالیفرنیا + فیلم

رحمان و ساعده در سال 2018 اولین بازار ماه رمضان QuadM را با 30 فروشنده و 500 بازدیدکننده راه‌اندازی کردند. امسال بیش از 90 فروشنده برای شرکت ثبت نام کرده و انتظار می‌رود تا 5000 بازدیدکننده داشته باشند.

رحمان، ساکن ایروین 22 سال پیش و قبل از رفتن از دالاس در سال 2022، هنگامی که در سال 2010 مادر شد، شغل خود را در گوگل رها کرد. وقتی دخترش بزرگتر شد، می‌خواست که در کنار بچه‌های مسلمان دیگر باشد. در مسجد محل بود که با سعده آشنا شد.

در سال 2018، رحمان با ایده ایجاد بازاری که در آن مشاغل کوچک بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند، به ساعده نزدیک شد. ساعده که دوستان زیادی داشت که مشاغل کوچک را از خانه خود اداره می‌کردند، فکر می‌کرد این ایده عالی است.

رحمان گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که ما به‌عنوان زنان و مادران مسلمان با آن روبه‌رو هستیم، این است که نتوانیم برای مدت‌های طولانی از فرزندانمان دور و به دنبال علایق خود باشیم.

آنها پیش‌بینی 10 فروشنده و 100 خریدار در بازار QuadM را داشتند اما این بازار بیش از 30 فروشنده و 500 بازدیدکننده داشت.

ساعده گفت: فکر می‌کنم این اولین باری بود که واقعاً احساس می‌کردیم اینجا چیزی داریم.

امسال بیش از 90 فروشنده برای شرکت در این بازار ثبت نام کرده‌اند و رحمان می‌گوید که انتظار دارند تا 5000 نفر در آن شرکت کنند.

کارآفرینی بانوان مسلمان در بازار رمضانی کالیفرنیا + فیلم

از زمان آغاز به کار QuadM در سال 2018، رحمان و ساعده همچنین شاهد افزایش کسب و کارهای کوچک متعلق به زنان مسلمان بوده‌اند.

رحمان گفت: زنان به بازار آمده و دیده‌اند که می‌توانند این کار را انجام دهند. فضایی برای آنها وجود دارد که این کار را انجام دهند. زنان مسلمان سرگرمی خود را به چیزی تبدیل کرده‌اند که می‌توانند به اشتراک بگذارند.

خان، بنیانگذار بازار یوربا لیندا که همچنین یک تجارت ساده پوشاک را اداره می‌کند، گفت: این فروشگاه‌ها به فروشندگان فرصتی برای حضور در جامعه می‌دهند، به خصوص که برخی از آنها برای اولین بار کارآفرین و در راه‌اندازی کسب و کار خود با چالش‌هایی روبرو هستند.

خان افزود: ما از آن‌ها حمایت عاطفی کرده دانش و منابع را با آنها به اشتراک می‌گذاریم.

هر زمان که خان در تجارت خود به موانعی برمی‌خورد، با فروشندگان دیگر _ به قول خودش خواهرانش _ تماس می‌گیرد و آنها به او کمک می‌کنند. گاهی اوقات، این کمک فقط تشویق است و مواقع دیگر برند او را تبلیغ می‌کند.

بازارهایی برای حمایت از زنان مسلمان

در سال‌های اخیر، کسب‌وکارهایی مانند تارگت، والمارت و پارتی سیتی (فروشگاه‌های زنجیره‌ای) خطوط تولیدی مانند وسایل رمضان و عید فطر را با هدف فروش به مصرف‌کنندگان مسلمان ایجاد کرده‌اند. اما خان (تشابه اسمی با بنیانگذار بازار)، یکی از ساکنان وست کووینا، گفت که از این بازارهای محلی خرید می‌کند، زیرا فرصتی برای حمایت از یک تجارت کوچک است.

کارآفرینی بانوان مسلمان در بازار رمضانی کالیفرنیا + فیلم

وقتی خان از فلوریدای جنوبی به کالیفرنیای جنوبی نقل مکان کرد، خانواده و دوستانش را پشت سر گذاشت. ماه رمضان در فلوریدای جنوبی زمانی بود که خانواده او در خانه مادرش جمع می‌شدند.

خان گفت: از آنجایی که ما خانواده و دوستان صمیمی در اینجا نداشتیم، می‌خواستم خانه را تزئین کنم و آن حال و هوا را به داخل خانه بیاورم.

علاوه بر وسایل ماه رمضان، لباس‌های پوشیده برای عید فطر، کتاب‌ها و پازل‌های اسلامی، زیورآلات دست ساز و اقلام خوراکی حلال یکی از کالاهای محبوب بازارها است. کائنات حمید، مادر دو فرزند از اینکه دوباره این موارد را در QuadM بررسی کند هیجان زده است.

حمید درباره اولین بازدید از این بازار در سال گذشته گفت: برای من، شخصا، امری بزرگ بود، زیرا وقتی بزرگ شدم به آن اقلام نظیر کتاب و منابع اسلامی دسترسی نداشتم.

بازارهای رمضانی اورنج کانتی و کمک به زنان مسلمان کارآفرین

حمید می‌خواهد این ماه رمضان را برای دختر 3 ساله‌اش خاص کند. او شروع به صحبت در مورد ماه مبارک با او کرده است و در QuadM به دنبال خرید کتاب‌هایی است که به او کمک می‌کند تا در مورد اهمیت ماه رمضان بیاموزد.

حمید گفت که بازارهایی مانند QuadM نیز به برجسته کردن مشاغل متعلق به مسلمانان کمک می‌کند. قبل از شرکت و شبکه‌سازی در رویداد سال گذشته، او فقط تعداد انگشت‌شماری از این نوع کسب‌وکارها را می‌شناخت، اما پس از QuadM، اطلاعات بیشتری کسب و شروع به دنبال کردن صفحات رسانه‌های اجتماعی آن‌ها کرد.

ترجمه از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha