اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی با حضور روسای قوای مجریه و مقننه برگزار می‌شود
کد خبر: 4110984
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
از سه‌شنبه به مدت سه روز

اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی با حضور روسای قوای مجریه و مقننه برگزار می‌شود

نشست خبری نخستین «اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی» برگزار و در آن اعلام شد که این اجلاس از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در تهران برگزار می‌شود و در دو روز نخست آن به ترتیت رئيس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری تشریح برنامه‌های نخستین «اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی»، بعد از  ظهر امروز شنبه، دهم دی، در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

حسین اکبری، دبیر اجلاس در این نشست گفت: سال گذشته همایش ملی مکتب شهید سلیمانی را برگزار کردیم و امسال هم تصمیم بر این شد تا همایش به صورت بین‌المللی و با عنوان «شهید سلیمانی، قهرمان جهانی مقاومت» برگزار شود.

وی بیان کرد: این همایش در سه روز برگزار خواهد شد که روز سه‌شنبه بخش مردمی همایش است و در این روز رئیس‌جمهور در مصلای امام خمینی(ره) سخنرانی خواهد کرد و روز دوم در سالن اجلاس سران سخنرانی آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت و در این روز شخصیت‌های بین‌المللی جبهه مقاومت و کشور‌های نزدیک به مقاومت شرکت خواهند داشت و از سوی دیگر در دو نوبت صبح و بعدازظهر پنل‌ها ارائه می‌شوند. همچنین روز سوم همایش در سالن‌های همایش‌های صداوسیما با سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان برگزار خواهد شد.

برگزاری اختتامیه در آبان‌ماه سال آینده

دبیر اجلاس با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پنل‌ها و مقالات در روز دوم یعنی چهاردهم دی ارائه می‌شوند، افزود: روز پنجشنبه اختتامیه این همایش نخواهد بود و فقظ اجلاس به صورت حضوری به پایان می‌رسد و لذا پیش‌بینی می‌شود زمان اختتامیه آبان ماه سال آینده باشد و به همین دلیل علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان اردیبهشت سال آینده مقالات خود را همچنان ارسال کنند.

اکبری با بیان اینکه در روز پنجشنبه جمع‌بندی نشست را خواهیم داشت، عنوان کرد: از زمان فراخوان تا به امروز ۲۳۰ مقاله به ما رسیده و همچنین ۳۵ پیش‌نشست برگزار شده و هشت کارگروه هم برگزار کرده‌ایم و تا همین یکی دو روز آینده چند پیش نشست دیگر هم خواهیم داشت. از سوی دیگر همایش‌های دیگری در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود که تقریباً ارتباطی با همایش ما دارند.

به گفته وی، در کشور‌های عراق، سوریه و لبنان همایش‌ها و نشست‌هایی در سطح ملی این کشور‌ها برگزار می‌شود.
 
دبیر اجلاس بیان کرد: ما موضوع شهید سلیمانی را یک موضوع ملی نمی‌دانیم بلکه او را یک موضوع بین‌المللی می‌دانیم؛ مکتب شهید سلیمانی موضوع بسیار گسترده‌ای است و جا دارد که برروی این مکتب کار شود.
 
اکبری با بیان اینکه حجمی از مقالات ارسال‌شده به زبان عربی و انگلیسی و فارسی هستند، تأکید کرد: این مقالات از کشور‌های مقاومت و کشور‌هایی که با مقاومت ارتباط دارند، ارسال شده و همچنین اولویت حضور در این اجلاس با کشور‌های جبهه مقاومت و نزدیک به جبهه مقاومت است.

 

جزئیات پنل‌های همایش

بنابر این گزارش ابراهیم متقی، دبیر علمی اجلاس نیز در سخنانی گفت: این همایش در هشت پنل برگزار می‌شود. ما معتقدیم شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه الگویی از یک مکتب است و به همین دلیل پنل نخست در رابطه با اخلاق راهبردی شهید سلیمانی است. پنل دوم در رابطه با انسجام‌بخشی است. کلاً مقاومت زمانی بقا دارد که انسجام داشته باشد و لذا در این پنل بررسی خواهد شد که مقاومت چگونه حیات خود را با مقاومت مدنظر جمهوری اسلامی ایران پیش خواهد برد.
 
وی ادامه داد: در پنل سوم ابعاد اجتماعی شخصیت، رفتار و مکتب شهید سلیمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این پنل ما مقاومت را در چهارچوب اندیشه اجتماع‌گرایان بررسی می‌کنیم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه پنل چهارم در رابطه با الگوی حکمرانی است و پنل پنجم هم به رابطه رسانه‌ها با مقاومت و اینکه رسانه‌ها در رابطه با مقاومت و اندیشه شهید سلیمانی چه می‌گویند و مفاهیم کاربردی رسانه‌ها چه انعکاس تصویری در اذهان دارد و چه تأثیری بر لایه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی می‌گذارد، می‌پردازد، گفت: پنل ششم ارتباط مقاومت با جنگ‌های نامتقارن و بسیج اجتماعی و به طور کلی دفاع مردم‌پایه را بررسی می‌کند.
 
متقی در پایان تأکید کرد: پنل هفتم هم بحث سیاست خارجی و ارتباط دیپلماسی و میدان را بررسی کرده و پنل هشتم مربوط به پیامد‌های حقوقی ترور سردار سلیمانی است.
انتهای پیام
captcha