نعیم قاسم: شهید سلیمانی همه امت را در برابر رژیم صهیونیستی متحد کرد
کد خبر: 4112088
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

نعیم قاسم: شهید سلیمانی همه امت را در برابر رژیم صهیونیستی متحد کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی در تهران اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی تنها کسی بود که توانست در عصر حاضر جهان اسلام را در برابر رژیم صهیونیستی متحد کند.

نعیم قاسم: شهید سلیمانی همه امت را در برابر رژیم صهیونیستی متحد کرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، شیخ نعیم قاسم امروز، 14 دی ماه در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی با شعار «شهید سلیمانی، قهرمان جهانی مقاومت» که به همت مکتب حاج قاسم و مجمع جهانی بیداری اسلامی در سالن اجلاس کشورهای اسلامی در تهران برگزار شده است و با سخنرانی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، اظهار کرد: امروز نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی در حالی برگزار شده است که این مکتب آثار زیادی از خود بر جای گذاشت که به تداوم تربیت نسل‌های آینده آشنا به این مکتب منجر شد.


گزارش تصویری مربوط به اجلاس را اینجا ببینید.


نعیم قاسم: شهید سلیمانی همه امت را در برابر رژیم صهیونیستی متحد کرد

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی از سرزمین ایران در عراق و ابومهدی المهندس از سرزمین عراق در عراق به تفرقه پایان داد و زمینه را برای حمایت بیشتر از محور مقاومت فراهم کرد.

نعیم قاسم تصریح کرد: شهید سلیمانی عاشق پیامبر اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی بود و ثابت کرد که تنها کسی است که توانست جهان اسلام را در برابر رژیم صهیونیستی متحد کند.

محور مقاومت می‌تواند متحد و توسط یک فرد رهبری شود

شیخ نعیم قاسم در مورد شهید سلیمانی تصریح کرد: جهاد هیچ حد و مرزی ندارد. شهید سلیمانی کنار مظلومان زندگی کرد. در دیدارهایی که با ایشان داشتیم، شهید سلیمانی را با وجود اینکه یک نظامی بود به عنوان یک فرد آگاه به تحولات منطقه و رهبری آگاه دیدیم. علاوه بر این، ایشان به کوچکترین  مسائل و احکام اسلامی اهتمام داشت و همراه با جامعه، مردم و مظلومان بود.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که جهاد فقط سلاح به دست گرفتن نیست، بلکه  داشتن اخلاق و ایمان است و همه این صفات در کنار جنگیدن با سلاح وجود دارند.

نعیم قاسم با بیان اینکه فلسطین معیار حق و باطل است، تصریح کرد: فلسطین تنها یک سرزمین نیست که باید آزاد شود بلکه خود یک مسئله است. قدس یعنی فلسطین و استکبار تلاش دارد که از طریق قدس جغرافیای منطقه را تغییر دهد.

وی افزود: سلیمانی همه تلاش خود را برای وحدت ایجاد کردن بین همه گروه‌های مقاومت با وجود همه اختلافات بین آنها به کار گرفت و تلاش کرد همه آنها را برای یک هدف کنار یکدیگر بیاورد.

قاسم تأکید کرد: شهید سلیمانی در هنگام کنفرانس‌ها و جلسات یک رهبر دوراندیش بود و به معنای واقعی به آینده چشم داشت و لحظه‌اندیش نبود.

یادآور می‌شود، اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی حامد شاکرنژاد در سالن اجلاس سران آغاز شد.

این اجلاس با حضور شخصیت های بین المللی و فعالان مقاومت از اقصی نقاط جهان در تهران برگزار شده است و فردا، 15 دی ماه در سالن همایش های صدا و سیما به کار خود پایان می دهد.

 

انتهای پیام
captcha